08/04/2007 Keşiştepe, Kürüz-Altoparlak Rotası/Uludağ – Volkan Çakır, Tayfun Arıkan, Hülya Erşah, Mehmet Aksoy

Tarih: 08/04/2007

Ekip: Volkan Çakır, Tayfun Arıkan, Hülya Erşah, Mehmet Aksoy

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Keşiştepe, Kürüz-Altoparlak Rotası

Kullanılan Ekipmanlar: Herkeste bir çift teknik kazma, krampon, emniyet kemeri, kask, istasyona girmek için 1 çift hms ve perlon, yardımcı ip, 8li veya atc mevcuttu. Ayrıca 1 tam ip, 4 buz vidası, 2 kar kazığı, 2 deadman, 4 kilitli karabin, 4 Express, bivak, çeşitli uzunluklarda yardımcı ipler ve perlonlar yanımızdaydı.

Hava Durumu: Gece yürüyüşe başlarken hafif güneyli bir rüzgârla hayli soğuktu. Gün doğduktan sonra açık ve sıcak bir gün oldu.

Cumartesi akşama doğru planladığımız yola çıkışımız işlerimizin uzaması yüzünden geç saate kalınca kamp atmaktan vazgeçip direkt sabaha karşı 3 gibi uludağda olacak şekilde yola çıktık. Planladığımız gibi saat 3 30 da oteller bölgesindeydik. Hazırlanıp 4 gibi volframa doğru yürüyüşe başladık. Sert karda açık bir gecede keyifli bir yürüyüşle 6 gibi volframa vardık. Yarım saat kadar kahvaltı molası verip 7 ye doğru rotaların olduğu çanağa yürüyüşü başladık. Rotalara yaklaştıkça hangi rotaya girelim diye bakmaya başladık. Yüzünüz keşiş tepeye dönükken girmeyi düşündüğümüz rotalar şöyle sıralanıyor. Hemen hemen tam keşiş tepenin altına denk gelen 2 tarafıda kapalı hafif sola yatık kulvar rampa, onun solunda mantar sote, sağında ise vahşi keşiş, daha sağda ise kürüz altopaklar sıralanıyor. Mantar sote ve vahşi keşiş kaya etapları da içerdiğinden, bizim yanımızda mix tırmanış için kaya malzemesi olmadığından bu rotalardan vazgeçtik. Rampa rotasına karar verdik. 8 gibi rotanın altındaydık. Ancak güneşin yükselmesiyle kar batak hale gelmeye başladı. Kulvarın çok dolu olduğunu ve çok batacağımızı görüp kulvardan vazgeçtik. Yine bir kar buz etabı olan sağda ki çok daha az batak görünen kürüz altopaklar (batur kürüz ile emre altopakların açtığı rota) rotasına girmeye karar verdik. Beklediğimiz gibi bot basamak oluşturacak kadar giriyor ve alttaki sert karda daha fazla batmadan kalıyordu. Rotanın girişi 60 dereceyle başlıyor ve sağda ki kaya bloğunun üstüne doğru hafif yan geçişli yükseliyorsunuz. Daha sonra eğim 70 dereceye kadar çıkıyor ve direkt yükseliyorsunuz. Keşiş tepenin sırt hattına bağlanacaksınız, bu yüzden rotanın çıkışını kornişin en az olduğu yere doğru ayarlayarak yükseliyorsunuz. Buraya kadar karda rahat basamak açıldığı ve eğiminde fazla olmamasından dolayı ip açmayarak free solo devam ettik. Son etapta eğim 70 dereceyi geçerek en son 80 derecede bitiyordu. Bu noktada istasyon kurup 1 ip boyu emniyet açarak yükselerek 2 saatte sırt hattında rotayı bitirdik. Sırt hattından sağa oteller bölgesine doğru alçalarak devam ettik. 13 gibi otellerde aracımızın yanındaydık. Bursa da yiyeceğimiz iskenderin hayaliyle hızlı bir şekilde bursa ya indik. İskenderimizi yiyip hayli erken bir saatte İstanbula döndük.