13/09/2014 Cıngıllıbeşik Kuzeybatı Sırtı/Aladağlar – Umut Şenliol, Yücehan Kutlu

Tarih: 13/09/2014

Ekip: Umut Şenliol, Yücehan Kutlu

Yer/Bölge: Sarımemetler/Aladağlar

Rota: Cıngıllıbeşik Kuzeybatı Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar:

Uzun zamandır aklımda olan cıngıllı fikriyle Yüce’ ye gittiğimde bir anda gaza gelip Cuma günü yola çıkmaya karar verdik. Arabayı da merve ve bernayla dörtleyip sarımehmetlere kadar arabayla gitmenin tadını çıkardık. Gitgel 100 liraya falan geldi! Cumartesi sabah 6 gibi sarımemetlere vardık. Planımız rotaya öğlene doğru girip dönüş yolunda bivak yapmaktı. Ertesi gün de başka bir rota deneyecektik. Ama planladığımız gibi gitmedi tabi ki. Cumartesi günü rotaya girip bütün o bivak yükünü teknik malzemeyi taşıyıp kampa döndük ve camış gibi yattık. Haliyle Pazar günü yalan oldu.

Rota ise şu şekilde:

Mangırcıya giden patikayı takip edip sonrasında cıngıllı kaletepe beline çıkıyoruz. İnsan bu bele çıkınca direk rotanın önüne geleceğini sanabilir ama değil. Cıngıllıya doğru geldiğimiz yolun yarısı kadar daha yükselmemiz gerekiyor. İlk dert rotaya nereden gireceğimize karar vermekti. Çünkü sırta çıkmak için hemen hemen her yol izlenebilir. Oyle belli bir rota zorunluluğu yok. 50 rota kitabındaki hattı bulmak için epey bakındık. Hat kabaca en sağdaki kanyon-kaya kulvarımsı oluşumun solundaki sırttan başlıyor. Doğru yerden girdiğimize eminiz gibiyiz. (Ama büyük ihtimale sonlara doğru kitaptaki hattan saptık.) Başlardaki kolay etapları serbest geçmeye karar verdik. Maksimum III derece civarındaydı. Kayanın sağlam olması etapların bizi fazla zorlamaması bizi biraz gaza getirdi ve 200-250m kadar ip açmadan geneli III,III+ olan yer yer 1 2 hamlelik IV- lik etaplar içeren sırt hattını serbest çıktık sırtımızda neredeyse 10ar kg yükle. Sırt hattına çıktıktan sonrası neredeyse ölüm. Karşımızda 3 4 tane tepe var ve en sağdaki en uzaktakini cıngıllı sanıyoruz ama sanırım o eğri tepe. Durum böyle oluca zirveye gitmekten anında vazgeçiyoruz. İrtifa almadan sırtın güneyinde kalan çarşaktan eğri tepeye doğru yan geçiyoruz. Körtekli hizasına geldiğimizde mangırcı vadisine yönelip kampa doğru yol alıyoruz. Sırttan sonra zirveye gidiş bize göre baya zahmetli ve anlamsız. Dönüş yolunun da uzunluğunu düşününce rota akıl kârı değil. Baştaki tırmanış etapları da oyle tatmin edici değil. Aklınızda başka rotalar varsa tercihinizi onlardan yana kullanmanızı öneririm.