17/01/2013 Kaletepe Kuzey Yüzü/Aladağlar – Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Kamp Yeri:

Kullanılan Ekipmanlar:

Kisisel emniyet malzemeleri

Kask, krampon, 2 ser teknik kazma, 6x Cesitli sikke, 1 set takoz, 1 set friend,2 nutkey, 60m 2 Yarim ip, Cesitli uzunlukta perlonlar, 6 kilitli karabina, 2 HMS, 10 ekspres bant

Hava Durumu: —

Evimizin arka bahcesine miks tirmanmaya gidiyoruz zihniyetiyle gitmistik sarimehmetlere. Suyumuzu yemegimizi yuklendik. Kamp tasimayacaz ya cantalari doldurduk agzina kadar. Kafalar rahat mental yerindeydi.

Rotadaki ilk diklikte samari yiyince iyice afalladik. Zaten rotaya 08.45 te girebilmistik yaklasim 2 saatten fazla surmustu diz boyu kar icinde. Donsek mi acaba diye dusunmedik degil hani. Son bir gayretle dik etabi astiktan sonra kazmayi buza saplarmis gibi donmus topraga saplayarak yukselmeye devam ettik. Ara ara yatik kaya bantlari da gecmemiz gerekti. Agacin arkasindaki sette ciktiktan sonra yan gecisi de yapip ikinci dikligin altina geldik. Burasi rotanin kilidi. Baya dik ve bir o kadar da zevkli bir etap. Ilk diklikten daha zor ve uzun oldugunu soyleyebilirim. 10 15 metre kadar var. Karsimizdaki yuzeyin en solundaki catlak-bacamsi yapidan yukseldikten sonra ufak bir sete ciktim ve karsimdaki sabit takoz bulunan hafif disari atan yuzeyi tirmanmayi denedim. Haliyle tukurdu kendimi sette otururken buldum. Ugurun abi sol tarafa gecebilirsen catlak gibi bi sey gozukuyor demesi uzerine solumda kalan gobek yapmis kayayi kucaklayarak sola gectim ve ugurun bahsettigi catlak hattindan yukselip devaminda kazma donmus toprak kombosuyla buyuk bir sete cikip uguru yanima aldim. Omer tuzel kitabindaki kaletepe kuzey yuzu rotasi bu dik etaptan hemen sonra saga dogru yonelip kuzeybati sirtina bagliyor. Biz, yazin taylan la ciktigimiz direk hattin sonuna baglamayi daha uygun gorduk ve sola yoneldik. Ve kolay bir sekilde zirve platosuna vardik. Rotayi toplam 8 saatte 6 ip boyu tirmanisla saat 16:45 te bitirmis olduk. Saat 7 ye dogru da kampa vardik. Ertesi gun Nigde de kebaba abandiktan sonra istanbula dogru yola koyulduk.