25/03/2012 Şeytan Rotası/Erciyes – Uğur Kıroğlu, Alev Andıç

Yer/Bölge: Erciyes

Rota: Şeytan Rotası

Kullanılan Ekipmanlar: 3K

06:20 de gecikmeli bir şekilde kamptan ayrılıp ( gecenin buz gibi geçmesinden dolayı sabah ancak bu saatte kendimize gelebildik) rotanın girişne doğru yollandık. Bir gün öncesinde de Zeynep ve Ali ile rotayı deneyip geç kaldığımızdan geri dönmüştük ve kampı rotaya olabildiğince yakınlaştırmıştık( yaklaşım batak karda tahminlerin çok ötesinde oluyor çünkü). Tur kayakların izleri sayesinde batak kardan nasiplenemeden(!) 40 dakikada rotanın girişine vardık. Atıştırmaydı, sıvı almaydı derken 7:20 de rotaya girdik. 40 derece eğimli giriş etabında ( belki de daha az, orada eğim bize fazla gelmiş olabilir) yükselmeye başladık. Bir gün öncesinde rotaya öğlen vakti giren tur kayaklı ekip sağolsun rotada basılmadık yer bırakmamışlar(!) ve inişi de izlerden anladığımız kadarı ile tur kayakları ile yapmışlardı.Rotayı kabaca 3 bölüme ayırabiliriz ( girişteki şeytan kayaları/ şeytan kayalarının üstü ve hörgüç arası/hörgüçten zirveye kadar olan bölüm). Şeytan kayalarının bitimine yakın hafif kırılmış bir tabaka görüp orayı hızlıca geçip yolmuza devam ettik. Hörgüce doğru yükselirken 2 tane taş düşmesi ile hörgücün selamını aldık. Hörgüçten zirveye kadar olan kısımda ise antremansızlıktan gelen yorgunluğumuz ile saat 09:20 de zirveye vardık. Şahane bir havada bir şeyler atıştırıp 40 dakika zirve keyfi yapıp inişe geçtik. Aynı rotadan inip saat 11:20 de kamp alanına varıp, toparlanıp inişe geçtik.