01/08/2013 Lahitkaya Batı Yüzü, Lahitkaya Kuzeybatı Sırtı/Aladağlar – Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Tarih:  01/08/2013

Ekip: Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota:  Lahitkaya Batı Yüzü, Lahitkaya Kuzeybatı Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar: Cift ip, Takoz seti + nutkey Friend seti, 5 sIkke + cekic, 6 kilitli + 2 HMS, 10 ekspres, 260cm 4120cm perlon 1*180cm Birakmalik acik perlon, Kisisel emniyet malzemeleri

01.08.2013 Carsamba – Lahitkaya Bati yuzu

Saat 6 da kamptan ayrildik. Rotanin altina gitmek 1 – 1.5 saat suruyor. Biz 07.20 gibi rotanin altindaydik. Kalici kar alaninin solundan slab kaya da biraz tirmanip sonra sag tarafta kalan catlak hattina dogru yonelmek gerekiyor. III derece bosluk hissi fazla olmayan slab kayada tirmanip rotanin diklestigi yerde 2 friend ile istasyon kuruyoruz. Saat 08:20

1. Ip: III,IV- , 60m Umut

Rotadaki ilk dilkligi astiktan sonra rotaya uzaktan bakildigi zaman gorulen bati yuzunu ikiye bolen catlak hattinin agzina cikiyorsunuz. Kolay kayada yer yer dik pasajlar gecerek ip boyunu tamamliyoruz. Istasyon: 2 friend. Kaya saglam emniyet imkani iyi.

2. Ip: III,III+ , 45m Umut

catlak hatti bitince hafif sag yaparak yukselmek gerekiyor. Buyuk sete cikmaya calismadan istasyon kurulmali. Istasyon: 2 sIkke. Catlak hattindan sonra kaya curuk emniyet imkani az.

3. Ip: II,III , 35m Ugur

Rotanin kilit etabi buyuk sete cikinca kabak gibi ortaya cikiyor. Dik catlak hattina dogru saga meyillenerek tirmaniyoruz. Istasyon: 2 friend. Catlak hattina kadar yukselmeden asagidaki sette istasyon kurmakta fayda var. Biz istasyon noktasi bulmak konusunda biraz zorlandik. Kaya curuk emniyet idare eder.

4. Ip: IV,V , 55m Ugur

Kilit etap olan ilk 30 metre bittikten sonra hat saga dogru meyillenip kulvara baglaniyor. istasyon: 1 sIkke+1friend. kilit etabin emniyet imkani guzel orta boy friendler guzel calismakta. Sonrasinda curuklesiyor. Devamindaki etabin kolay olmasindan dolayi serbest devam ediyoruz II,III derece 70 metre. Cikilan setten hemen farkedilmeyen ondeki kulenin arkasindan sola dogru yukselen kulvara girmek gerekiyor devaminda. Kulvar icinde III derece kaya tirmanisi iceren 3 veya 4 disinda carsakta yuruyorsunuz ve zirveye baglaniyorsunuz. Biz serbest devam ediyoruz. Saat 13:30 gibi zirvedeyiz. Yarim saat kadar oyalandiktan sonra donuse geciyoruz.

02.08.2013 Persembe – Lahitkaya Kuzeybati Sirti

Saat 06:20 de kamptan ayrilip 07:00 da rotanin altinda vardik. Biraz oturduktan sonra kolay etaplardan sonrasinda sola travers yapacagimiz sirta dogru yukseldik. Istasyon kurmak sIkinti kaya cok curuk. Istasyon: 2 sIkke

1. Ip: III+, 60m Umut

Baslangicta slab sonrasinda curuk kayadan sola dogru gecip ipin bittigi yerde istasyon kuruyorum. Istasyon: 1 friend+1sIkke. Kaya curuk

2. Ip: III+, 40m Umut

Traverse devam. Biraz geri atan etaplarida gecince kulvara baglaniyorsunuz. Burada ip boyu sonlandirilabilir. Ben yukselmeyi tercih edip III luk etaplari da geciyorum. Istasyon: 1 friend+1 takoz. Sonrasinda serbest devam ediyoruz 80 metre kadar. Once saga sonra sola bir yerinde III derece tirmanis iceren genelde carsaktan kulvarin icinde yukseliyoruz. Carsagin bittigi yerde tekrar ipe giriyoruz.

3. Ip: III,IV+, 60m Ugur

Catlak hattindan yukseltikten sonra hafif sol duvara yanasarak tirmanisin ardindan guzel bir sette cikip istasyon aliyoruz. Istasyon:1 friend+1 takoz. Biz saniirm buralarda bir yerde rotadan hafifce kaymaya baslamisiz devam eden ip boyunda kendimizi sol kulenin ustunde bulduk. Dusuncemiz hatti koruyarak duz bir sekilde yukselinmesi gerektigi. Kaya basta curuk sonra saglam.

4. Ip: IV+,V , 50 m Ugur

Sola dogru meyilli tirmanisin ardindan kendimizi sol kulenin uzerinde buluyoruz. Istasyon: 1 sIkke+1 friend+ 1 takoz. Kaya saglam emniyet imkani iyi

5. Ip: III, 40 m Ugur

Rotayi dogrultmaya calisip hafif saga geciyoruz.

6. Ip: IV+, 50m Ugur

Slab kayadan yukselerek kuzeybati omzunun ustune cikiyoruz. Biraz oturup dinlendikten sonra devam edip yukari kuzeybati omzunun ustune cikip geri inmemiz gerektigini anliyoruz. Karsinizda lahit gozukuyor. Bu kisimda lahitin altindan sola yan gecmeniz gerekmekte. Ip boylarini bitirdikten sonra fazla yukselmeden sola devam edilmeli. Bosluk hissi cok fazla ve kaya cok curuk. Dikkatli olunmali. Biz biraz rotayi karistirdigimizdan biraz da bosluk hissinden ipe girmeyi tercih ediyoruz. Kuzey yuzu rotalarinin sonundaki kulvara baglanip saat 19:50 de zirveye variyoruz. 21:45 te de kampa variyoruz.