01/09/2011 Büyük Demirkazık Kuzey Kulvarı-Doğu Sırtı Denemesi, Yıldız Başı Güney Sırtı/Aladaglar – Seher Özdemir, Taylan Alp Mühür, Umut Şenliol

Tarih: 01.09.2011

Ekip: Seher Özdemir, Taylan Alp Mühür, Umut Şenliol

Faaliyet Sorumlusu:

Rota:Büyük Demirkazık Kuzey Kulvarı-Doğu Sırtı Denemesi, Yıldız Başı Güney Sırt

Kullanılan Ekipmanlar: Kulüp:
3 Kask, 3 Kazma
Aselsan Cobra Telsiz (Acil durumda kullanmak üzere)
Husky Beast Çadır (H1) (Kullanılmadı)
Bivak (Kulüpten istendi ama ödünç alınmadı)
3 Emniyet Kemeri, 6 Kilitli Karabin, 3 HMS, 3 ATC, 1 Kişisel Perlon, 2 Yarım İp, 6 Sikke(1 tanesi ip inişinde kullanıldı), Grievel Sikke Çekici (Kulüpten alınan malzemeler aynı durumda durumları iyi olarak teslim edilmiştir.)
Survival Malzemesi:
3 kişilik ekibe yetebilecek kişisel ilk yardım çantası

01.09 Cumartesi: Ilık, rüzgarlı, parçalı bulutlu
02.09 Pazar: Gece-sabah açık, öğlen sıcak, yüksek rüzgarlı, parçalı bulutlu

Süre: —

Detay:

Planlanan Faaliyet Programı:

01.09 Cumartesi: Salim Abi ile Arpalık Yayla’ya gidiş, Cimbar Vadisi Oba Yeri’nde kamp

02.09 Pazar: BDK Zirve Denemesi ve kararlaştırılan saatte Arpalık’a dönüş

Uygulanan Faaliyet Programı:

01.09 Cumartesi: Otobüsten iniş(08.50); Ekiple Salim Abi’ye arabayla gitme(11.00); Arpalık (12.30); Cimbar Vadisi Oba yeri kamp(15.50); Dipsiz Göl treking/Tanju Duru Anma ve kampa geri dönüş(17.00)

02.09 Pazar: Uyan(2.50); Yaklaşıma başlayış(3.50); Doğu

Çarşağı(4.30); İp İnişi(08.30); Kamp(09.40); Yıldız Başı’na yöneliş(09.55); Yıldız Başı zirve(12.30); Kamp(14.10); Kamptan ayrılış(14.50); Arpalık Salim Abi ile buluşma(16.40)

Tırmanış

Cuma-Cumartesi:

21.00’de kalması gereken Aydoğanlar’ın Niğde seferi ile 21.40’da yola çıktık. 08.50’de Niğde’ye vardık ve diğer 2 İTÜDAK ekibi ile Niğde içinde buluşup kahvaltı ettik. 11’de Salim Abi’deydik. 12.30’da Salim Abi bizim ekibi ve Volkanlar’ın ekibini Arpalık Mevkine bıraktı. Pazar günü 16.30’da buluşmak üzere Salim Abi ile konuşup yola koyulduk. Tanju Duru’yu anmak için Volkanlar arkamızdan geleceklerinden normal bir tempoda 16’da Cimbar Oba Yeri’ne vardık(tam oralarda Volkanlar bize

yetişti.). Çobanla yolda konuştuğumuz gibi onun çadırına yerleştik ve diğer ekip ile Dipsiz Göle doğru trekkinge başladık. Göl kurumuştu. Tanju Duru’nun plaketinin yanında biraz zaman geçirdikten ve dağları tanıdıktan sonra dönüşe başladık. 17’de kamp alanında diğer ekibe iyi tırmanışlar dileyip, kampçılığa başladık ve erkenden yattık.

Pazar:

2.50’de uyandık ve yola anca 3.50’de çıktık. Kurumuş olan Mevsimlik Göl’e geldiğimizde 4 civarıydı ve karanlıkta fazla dikkat etmeden sağdaki çarşak hattını tam çıkıp BDK Doğu Duvarı’na ulaştık.

Çarşakta yan geçip belli belirsiz patikaya ulaştık. Doğu Duvarı’na yakın çarşak hattını izlerken günün ağırması için biraz korunaklı olacak şekilde kayaların arasına çekildik. Gün ağırdıktan sonra patikaya

bağlanmak yerine kar-buz tutmuş III+ kaya etabını kar/buzda korkarak yan geçtik(30-40m). Patikaya çok yakın bir yere gelsek de kayalardan ve kardan fark edemedik ve slap kayada (III/III+) biraz tırmandıktan sonra III-/III’lük bir bacaya girdik. Önceden okuduğumuz raporda ki bacanın bu olduğunu düşünüp devam ettik ve bu baca tahmini IV/IV+ olan bir bacaya açılınca (08.00)

yanlış yerde olduğumuzu anladık. Sol tarafımızda çarşak hattını ve sözü geçen kolay baca etabını görünce sevinsek de kar/buzda yan geçmek gözümüz yemedi. Zirveden düşen yumruk büyüklüğündeki taş olayın tuz biberi olunca Umut’un zor baca girişinde bulduğu çatlağa çaktığı

sağlam sikkeden 60m ip inişi yaptık (08.30). Yukarıda iken patikayı ve rotayı kestiğimizden nerede olduğumuzu tam olarak bildiğimiz halde geç kaldığımıza karar verip traktöre ayıp olmasın diye inişe başladık. Yol boyunca Pelin’in gittiği rotaya gitsek mi diye konuşup hızlıca yürüdük. 09.30’da

kamptaydık ve Umut ile Seher hızlıca hazırlanıp Pelin ile haberleşmek için telsizi alıp Yıldız Başı’na gittiler. Ben ise kampta kalmanın daha doğru olacağını düşünüp ilk susuzluğum ve açlığımı dindirip çantaları topladım. Etrafta atıştırmalıklar ve kaynamış sudan başka bir şey bırakmadım. 12’de Pelin kampa döndü. 12.30’da Seher ve Umut’un telsiz mesajı ile sevindik; ekip zirvedeydi. 14.15’da kampa dönen ekip yemek yerken hazırlandı ve 14.50’de kampı terk ettik. Yol boyunca Tekepınarı’nda 1 kere durarak 16.40’da Arpalık’da Salim Abi ile buluştuk. Volkanların rotaya geç girdiğini çobandan öğrenmiştik ama hava kararınca bir nevi endişelendik. 19’da Volkanlar’ın gelmesi ile hızlıca çadırlarını toplayıp Salim Abilere doğru ilk muhabbet sonra suskunluk olan traktör yolculuğu yaptık.

Taylan Alp Mühür

Yıldız Başı Güney Sırtı:

Başarısız BDK denemesinden sonra 9.30’da tekrar kampa döndük. Üst baş değişimi, çanta hazırlanmasından sonra Seher ile birlikte Yıldız Başı’nı denemek için yola çıktık (9.45). 15 dakikakada Dipsiz Göl’e vardık. Yolda Yıldız Başı denemesinden dönmekte olan Pelin ile buluşup rota değerlendirmesi yaptık (10.15). Klasik rota (Akçay geçidine giden çarşağı çıkıp sırt hattına bağlanan) yerine sol taraftaki kaya etabını geçip direk zirvenin altına çıkan çarşağa girmeye karar verdik (kaya etabı III derece). 2 saat çarşakta debelendikten sonra zirveye ulaştık (12.30). Çağalın, Beşparmak, Kocasarp ve BDK’nın tespih gibi dizildiği bir manzarayı izledik. 12.50’de yeme, içme, fotoğraf faslından sonra inişe başladık. İnişte çıktığımız çarşağın ortalarında klasik rotaya doğru sapıp kaya etabından kaçındık. 13.30’da çarşak sörfü yaparaktan dağdan indik. 14’de Dipsiz Göl’e geri vardık. 14.15’de telsiz aracılığıyla Taylan’la geyik yaparaktan tekrar kampa geri döndük.