02/08/2009 Küçük Demirkazık-Batı Yüzü/Aladağlar – Furkan Dodurka, Volkan Çakır, Umut Gökdeniz

Tarih: 02/08/2009

Ekip: Furkan Dodurka,Volkan Çakır, Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu: Volkan Çakır

Rota: Küçük Demirkazık – Batı Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: Bir çift yarım ip, 8 express, 1 takoz seti, 1 friend seti, 5-6 sikke, 8 kilitli karabin, yeterince perlon, kask, bivak, kişisel emniyet ve iniş malzemesi mevcuttu. Teknik malzemenin hiçbiri kullanılmadı.

Hava Durumu: Tüm faaliyet boyunca açık ve güneşli bir hava hâkimdi.

Süre: 4 Saat

Tırmanış Raporu:

Cumartesi sabahı Salim Abi’ye geldik. Arpalık’ta kalacağımız yani traktörden sonra kamp taşımayacağımız için günü Salim Abi’de dinlenerek geçirdik. 17.00 gibi Salim Abi bizi Arpalığa bıraktı. Erkenden karnımızı doyurup yattık. Sabah 4 gibi kalktık. 5 30 gibi çadırdan çıkıp Apışkara doğru yükselmeye başladık. Rotayı okurken yaptığımız yanlış bir yorum yüzünden Apışkara girmeden rotayı bulacağız ve sırt hattına çıkacağız diye bayağı zaman kaybettik. Rotayı doğrulttuğumuzda saat 7.30 olmuştu.

Rotaya en kolay giriş Apışkara girdikten sonra solunuzda kalan sırt hattına yükselip tüm tırmanış boyunca da bu sırt hattından devam ediyorsunuz. Rotanın Arpalıktan yüksekliği 1200 metre kadar. Yer yer III derece kaya içeren rahat bir tırmanışla sırtın büyük bir kısmını alıyorsunuz.

Biraz boşluk hissi olsa da emniyet açma ihtiyacı duymuyorsunuz. Rota belden önce daha dik bir etapla kulelere doğru yükseliyor. Burada da IV derece kısa etaplarla kulelerin dibine doğru yükseliyorsunuz. Burada iki seçeneğiniz var; sırt hattından devam edip ip inişi yapabilirsiniz veya biraz irtifa kaybedip sırt hattının sağında geçerek ip inişini pass edebilirsiniz. Biz ip inişini pass edip bele doğru çıkan III, III+ slab etaba girdik. Çok uzun süre ciddi slab bir etapla bele kadar yükseliyorsunuz. Bele vardığımızda uzun bir mola verip dinlendik, özellikle Umut asimetrik frictionları içinde saatlerdir kalan ayaklarını düzeltmeye çalıştı. Belden sonra yine IV derecelik etaplarla zirveyle aranızdaki son engel olan ünlü Kılçığa geliyorsunuz. Rota ciddi boşluk olan çok ince bir Kılçıkla zirveye bağlanıyor. Acaba emniyet açsak mı falan derken bir baktık Furkan basıp geçmiş.

Ee! bizde geçelim o zaman deyip yusufla beraber karşıya attık kendimizi. 11.30da zirvedeydik. Tüm tırmanış boyunca malzeme yanımızda olmasına rağmen emniyet açma ihtiyacı duymadık. 1 saat kadar zirvede güneşli günün ve manzaranın keyfini çıkardık. Klasik rota olan doğu rotasından inişe geçtik. Bacadan ip inişi yaptıktan sonra Apışkar Boğazına doğru irtifa kaybederek alçaldık. Apışkar Vadisine indikten sonra patikadan hızlıca Arpalığa doğru döndük. 17 gibi kamptaydık. Erkenden yatıp ertesi gün vakitlice kalkarak kampı diğer tırmanışları yapacağımız Cimbar Vadisi oba yerine doğru taşıdık.