02/08/2018 Emler-Karasay-Eznevit Tanıma Faaliyeti/Aladağlar – Tolga Karakaya, İdil Bayar

Tarih: 02/08/2018

Ekip: Tolga Karakaya, İdil Bayar

Faaliyet Sorumlusu: Tolga Karakaya

Rota: Emler-Karasay-Eznevit

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: Her iki gün de parçalı bulutlu yer yer sisli

Niğde’ye gidecek olan otobüsümüz 8’de yola İstanbul’dan çıktı. Yolculuğun 12 saat süreceğini tahmin etmiştik, planımız saat 9.30 Çamardı Minibüsüne binmek ve aradaki 1.5 saatlik sürede de merkezde kahvaltı yapmaktı. Ancak her ihtimale karşılık çantamıza kahvaltılık fazladan yiyecek koymuştuk. İyi ki öyle yapmışız otobüs erkenden saat 7’de Niğde otogara geldi. Biz de 7.30 Çamardı minibüsüne binelim, kampı erkenden atıp Emleri bugün yaparız diye düşündük. Önceden konuştuğumuz gibi Salim Abi bizi saat 8.20’de Çamardı Köprüsü’nden aldı. Saat 9.10 da Gelincikkayalar’a vardık. Oradaki kıl çadırın altındaki masada su kaynatıp çay yaparak kahvaltımızı ettik. Kahvaltıdan sonra sularımızı doldurduk batonlarımızı ayarladık ve saat 10.03’te kamp alanına yürümek üzere yola çıktık. Yola başladıktan kısa süre sonra 30sn lik küçük bir nefes molası verdikten sonra yürüyüşümüze devam ettik. Kapı’dan önce raporlardan okuduğum son (ve ilk) çeşmenin orda saat 10.45’te 15dk mola ve su tazelemesi yaptık. Kapının hemen altında üşüdük, hem su hem kıyafet değiştirmek için 5dk mola verdik. 11.25’te Kapı dan geçtik. Kapı’nın hemen üstüne bir grupla karşılaştık iyi faaliyetler diledikten sonra yolumuza devam ettik. Saat 11.45 te 7dk dinlenmek ve su içmek için mola verdik artık irtifadan dolayı sık sık nefes molası vermek zorunda kalıyorduk. 13.40’ta Dinlenme Taşında öğle yemeği yedik molayı uzun tutup 14.15 gibi kamp alanı için yola çıktık. Artık her 15-20 metrede bir nefes molası vermek zorunda kalıyorduk 250-300m irtifayı ancak 55 dakikada alıp saat 15.10’da kamp alanına vardık. Kuvvetli rüzgar ve çarşak zeminin etkisiyle 15.40 gibi çadırın içine girip 16.40 a alarm kurup dinlenmek için uyuduk.16.30 da rüzgârın tentedeki sesiyle kalkıp zirve için su kaynatmaya başladık. Zirve çantasını da hazırlayıp saat 17.10 da Emler zirve için yola çıktık. Sadece nefes molası ve 1dk lık su molaları dışında(arada eldiven ve şapka giymek zorunda kaldık) mola vermeyip saat 18.35 de zirveye ulaştık (ben 2 saat planlamıştım, daha kısa sürmesi sevindirdi). Zirvede zirve defteri arayışına girdim ancak her taşın altına bakmama rağmen bulamadım. Kulüpten arkadaşlara mesaj atıp biraz çay bisküvi ve fotoğraf çekimi yaptık. Havanın biraz bozmasıyla (bulutların üstümüze gelip görüşü kapatması) 19.00 da hazırlandık ve 19.10 da zirve defterinin olmadığını umarak yola çıktık. Yolda tuvalet molası dışında mola vermeyip saat 20.00 da kamp alanına vardık. Hava kararmadan çadırların gerdiresini sağlamlaştırdık. Kazıkları taşla çakıp üstüne büyük kayalar koyduk ve duvarı da biraz güçlendirdik. 20.30’da çadır bakımını bitirip akşam yemeği için kaynaktan su aldık ve yemeği yapmaya başladık. 21.20 de akşam yemeğini yedik ortalığı toparladık ve alarmı 5.15 ve 5.25’e kurup saat 21.30 da uyuduk. Gece hayli soğuktu birkaç kere yüzümün üşümesinden uyandım. Sabah 5.25 te kalktık hemen ocağa su koyduk ve kahvaltı hazırlıklarına başladık. Soğuktan ocağın gücü azalmıştı geç de olsa su kaynadı ve kahvaltıya başladık. Kahvaltı yaparken termoslar için tekrar su kaynattıktan sonra saat 06.15’te içmek için kaynaktan su doldurdum ama nerdeyse elimi düşürüp geliyordum hava çok soğuk, su daha da soğuktu. Çadıra koşup eldivenlerimi giyip kısa sürede ısındıktan sonra çantalarımızı topladık ve saat 6.45’te Karasay için yola çıktık. Karasay geçidine gelmeden Semih’e mesaj attık ve bir iki kısa nefes molası ve su molası dışında mola vermeyip 08.15’te Karasay’a çıktık. Zirvede çay bisküvi kulüple mesajlaşma ve fotoğraf faslından sonra saat 08.45 te Eznevit için yola çıktık. Karasay normal patikadan indikten sonra Eznevit yalancı zirveye doğru giden patikaya gitmememiz konusunda uyarılmıştık. Bu yüzden alt tarafa doğru giden belli belirsiz patikaları takip ettik. Eznevit için yukarı yükselelim derken patikaları biraz kaybettik çünkü çok sayıda yağmur suyunun açtığını tahmin ettiğimiz patika benzeri oluşumlar vardı. En sonunda yukarı çıkan güzel bir patika bulduk ve saat 9.40’ta Eznevit zirveye vardık. Zirve defterini bulduk (baya sevindim) zirve defterini yazıp kulübe mesaj atıp fotoğraf çektikten sonra saat 10.15’te kamp alanına doğru yürüyüşe başladık. İnişte Karasay ana patikaya kadar patikalara çok bağlı kalmaksızın transit gitmeye çalıştık. Karasay ana patikada epey yükseldikten sonra zirveye çıkmadan yatay olarak dağı dolanarak Karasay geçide giden patikayı bulup yolumuza devam ettik. Dönüş yolunda birkaç kere mola vermek zorunda kaldık ve saat 12.15’te kamp alanına vardık. Saat 16.00’da Gelincikkayalar’da olabilmek için birimiz çadır toplarken diğer kişi de öğle yemeği yaptı. Öğle yemeğini yiyip çöplerimizi topladıktan sonra saat 13.15 te aşağıya doğru yola çıktık. 15 dakika gibi sürede dinlenme taşını geçtik. Tempoya göre kafamızdan plan yaptık ve kısa bir elma molası verdikten sonra inişe devam ettik. “S” çizerek çıktığımız çoğu yeri transit indiğimiz için saat 15.00 da kapıya vardık. İnişe devam edip saat 15.40 ta Gelincikkayalar’a Salim Abi’nin bizi alacağı yere geldik. İniş yolunda 1 mola ve su molaları dışında mola vermeksizin hareket ettik. Kulüpteki arkadaşlara haber verip otobüs biletini aldık. Amacımız saat 17.30 da ki son Niğde arabasıydı ancak Salim abi bize o araç dolu olabilir dedi ve bizi saat 16.15’te ki araca yetiştirdi. Niğde’de akşam yemeği yiyip çay içtikten sonra otogara gidip 21.00 da kalkan otobüsle İstanbul’a doğru yola çıktık.

NOTLAR:

• Baton kullanılması zorunlu olmalı bizce çünkü baton olmazsa faaliyet tam bir işkence olabilirdi ve çoğu yerde bizi düşmekten kurtardı.
  • Su kaynağı mevsimsel koşullarda anormallik olmazsa gayet yeterli miktarda akıyor.
  • İlk gün akşam emleri yapmak çok mantıklı bir seçimdi 2. günün yoğunluğunu baya azalttı.
  • Kamp yeri çarşak arazi olduğu için yanınızda çadır gerdirmesi için çamaşır ipi benzeri bir ip olması gerdirmede baya fayda sağlar.
  • Kamp yeri çok fazla rüzgar alıyor çadır yeri seçilirken çok dikkat edilmeli.
  • Sabaha karşı ciddi soğuk oluyor mutlaka bere eldiven baf alınmalı.