03/06/2007 Büyük Demirkazık Batı Yüzü Denemesi/Aladağlar – Gökhan Cüceloğlu, İlhan Mutlu, Furkan Dodurka

Tarih: 03/06/2007

Ekip: Gökhan Cüceloğlu, İlhan Mutlu, Furkan Dodurka

Rota: Büyük Demirkazık Batı Yüzü Denemesi

Oldukça hareketli geçen bir malzeme toplama sürecinden sonra nihayet sınavların bitişiyle bitlikte 1 Haziran günü niğde otobüsüne binebildik. Sabah 9.30 da çamardı arabasına bindik. Saat 11.15 te yol ayrımında inip kamp yerimiz olan arpalığa doğru yola çıktık. Yaklaşık saat 13.15 te arpalığa vardık ne var ki Arpalıkta ki çeşmenin kurumuş olduğunu görüp şaşkınlığımızı gizleyemedik. Bunun üzerine faaliyet planımızı değiştirmek zorunda kaldık. Normal şartlarda Arpalıktan ilk gün küçük demirkazık klasik ertesi gün demirkazık batı yüzü rotasını deneyecektik. Su sıkıntısı yüzünden planımızı şu şekilde değiştirdik:ilk gün kulvarlarında kar görünen batı yüzünü kamp yüküyle çıkacak ve doğu geçidinden inerek küçük demirkazık için kampımızı mevsimlik göle atacaktık. Bu planımızıda istanbuldan çağlara bildirdik. saat 14:00 gibi arpalıktan batı yüzü rotasının başlangıcına doğru yağmaya başlayan yağmur eşliğinde yürüdük. Tobleronun girişindeki mağaranın biraz aşağısına kampımızı attık ve burdaki karlardan su ihtiyacımızı giderdik.Ertesi gün saat 6 da tobleronun solundan rotada yükselmeye başladık. Tobleronun bittiği yere kadar hızlı bir şekilde yükseldik ve herhangi bir rota bulma sıkıntısı yaşamadık.Çatlaktan sağa dönüp aşağıda anfi tiyatroyu gördük ancak burdan baktığımızda karşımızda çok dik bir kulvar görüp ve sırtın arkasında kalan peck kulvarınını devamını da göremeyip peck kulvarının olduğumuz yerden yükselen kulvar oldğunu sanıp burdan tırmanıp yükselmeye devam ettik. Bu tarafta 4 derece zorluğunda 3 metre uzunluğunda engeli aştık. Burada gördüğümüz bir perlon bizim göreceli olarak doğru bir rotada olduğumuzu düşündürdü buradan serbest bir şekilde yükselmeye devam ettik. Bir süre sonra bir V çentik gördükten sonra doğru rotada olduğumuzdan iyice emin olup sağa doğru 3,3+ zorluk derecesine sahip kaya etaplarını serbest tırmanarak sağa doğru yükselip önümüzdeki sırta ulaştık. Bu sırtın bizi demirkazığa bağlıyacağını düşünüp burdaki en yüksek tepeye kadar çıktık ve acı gerçekle karşı karşıya kaldık çıktığımız yerin arkası kuzey duvarına bakıyordu ve kuzeydoğusunda da demirkazık zirveside üstünde bulunduğmuz sırttan bağımsız bir şekilde yükseliyordu . Çıktığımız yerin batı sırtında yaklaşık olarak 3500 metre civarında bir tepe olduğunu anladık doğal olarak inmeye karar verdik.Çıktığımız etaplar serbest inileyemeyecek kadar uzun ve görece dik olduğu için iki ip inişi yapmak zorunda kaldık ve rotada hata yaptığımız yere indik.Kamp yükü ile çok yorulduğumuzdan ve moral kaybından dolayı rotada bivak yapmak istemeden aşağı inmeye karar verdik.Çıktığımız yerden batı yüzünden inmenin daha zor olduğunu düşünerek peck kulvarından inmeye karar verip anfi tiyatroya indik ve doğru rotayı da gördük.Burada kramponları giyip peck kulvarından alçalmaya başladık.yaklaşık 2800 metre civarında kar kulvarı bitti ve sağa dönen kıvrımdan inmeye karar verdik.biraz alçaldıktan yolun solundaki yamaçlardanmı yoksa sağ taraftaki derin kuru su yatağından mı ineceğimize karar verememişken Furkan’ın çantasının su yatağına yuvarlanmasıyla gideceğimiz yer belli oldu.Aşağıda çantayı bulup alçalmaya devam ederken yer yer 2 3 metrelik serbest inişler gerçekleştirdik.Fakat bir yerde 20 metrelik serbest inilemeyecek dik duvar önümüzü kesti.Bu yükseltiden sonra aşağısınıda göremediğimiz için geri tırmanabilceğimiz şekilde bir ip inişi yaptık.Burada daha önceden çakılmış bir sikkenin varlığı inişin olduğunu düşündürüp biraz umudumuzu ve moralimizi yükseltti. Furkan bir ip boyu ile 3 set aşağı indikten sonra aşağıda bir ip inişi daha yaparak çarşağa inebileceğimiz söyledikten sonra bizde aşağı indik. Buradaki daha önceden çakılmış bir sikkeden de emniyet alarak yaklaşık 40 metrelik bir ip inişi yaptıktan sonra biraz daha serbest inmek durumunda kaldık ve sonun çarşağa oradan da narpuz vadisinin dipsiz vadi ile birleştiği yere indik.patikadan alçalmaya başladık.yarım saat kadar sonra hava karardı.fakat düzgün bir yere kamp atmak istiyorduk.dahada alçalarak sokuluya kamp atmaya karar verdik ve 15.5 saat süren yolculuktan sonra saat 21:30 civarı sokuluya kampımızı attık.Bir şeyler yiyip , dinlenmek için hemen yattık.Ertesi gün oldukça yorgunduk ve motivasyon kaybımız vardı biraz daha bekleyip durumumuzu görmek istedik.Daha sonrada çok zorlamadan dönmeye karar verdik.Sokuludan yol ayrımna inip saat 14:00 te çamardı arabasına bindik.ve niğdeye ulaştık İstabul’a otobüs bulamayınca talihsiz faaliyetimizi Ankara aktarmalı gelerek sonlandırdık.