05/06/2005 Ceza/Dedegöl – Önder Bingöl, Ozan Onur, Yiğit Kaya

Ekip: Önder Bingöl, Ozan Onur, Yiğit Kaya

Yer/Bölge: Dedegöl

Rota: Ceza

Kaya tırmanışı eğitim faaliyetini bitirdikten sonra bir alpin spor rota çıkma fırsatı bulduk. Rotayı önceden gözümüze kestirmiştik fakat önceden 4 ip boyu olan rotaya yeni ip boyları eklendiğinden haberinmiz yoktu. Yayla yerindeki kampımızdan çıkıp ormandan yukarı yürüyerek rotanın başlangıcına geldik. Malzemeleri kuşandıktan sonra rotaya girdik. İlk ip boyu 40m ve VI+ zorluğunda. Rota sadece iki paralel su olukları kullanılarak çıkılıyor ve tamamen slab yapıda. 2. ip boyu 25 m ve VII+ zorluğunda. Bu ip boyunda tatsız bir ıslaklık ve yosun örtüsü vardı. Zaten kilit ip boyu olan etabı daha da çekilmez kıldılar. 3. ip boyu 35 m ve VI zorluğunda. Bu ip boyunda yine su olukları ve ince çatlaklar kullanılıyor. Son ip boyu olduğunu zannettiğimiz 4. ip boyu 35 m VII- zorluğunda. İlk metrelerinde ufak, sola giden bir balkonun olduğu bu ip boyunda friend veya takoz kullanmak akıllıca olur çünkü balkon etabında bolt sayısı az ve güzel ince çatlaklar var. 4. ipin sonunda ise rotanın devam ettiğini gördük fakat gerek zorluğu gerekse yorgunluğumuz nedeniyle inmeye karar verdik. Her istasyonda 2 bolt ve bir magaracı karabini var.Böylece hızlı bir şekilde çift ipimizle rotandan indik. Rotayı tamamlayıp asagı indigimizde saat 19:00’du. Daha sonra hızlı bir şekilde yokuş aşağı yürüyüp kampa vardık.