06/08/2012 Direktaş KuzeyDoğu Dihedrali, Yedi Göl Burnu Doğu Yüzü-Y28(Varyant)/Aladağlar – Umut Şenliol, Furkan Dodurka

Tarih: 06/08/2012

Ekip: Umut Şenliol, Furkan Dodurka

Rota: Direktaş KuzeyDoğu Dihedrali, Yedi Göl Burnu Doğu Yüzü-Y28(Varyant)

Kullanılan Ekipmanlar: 2x60m yarım ip, 7 cam, takoz seti, 10 ekspres, 5-6 sikke, 2 çekiç, 7 kilitli, 2 HMS, çeşitli uzunlukta perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri, Bivak , Atıştırmalık, 1.5 L su

06/07/2012 Pazartesi – Yedigöllere Çıkış

Cuma günü Harem kalkışlı 20:00 Aydoğanlar arabısına binip 06:30 da Niğdeye vardım. Ancak geçen gelişimde Çamardı arabasında telefonumu unuttuğumdan , telefonumu geri almak için 09:30 arabısına beklemek zorunda kaldım.Saat 11:00 gibi Demirkazık kavşağında indim. Niyetim Sokullu Pınar’a yürümekti ama şansıma Sobeğin arabası oradaydı. Beni Sokullu Pınar’a bırakma iyiliğinde bulundular. Saat 11:30 gibi beni bekleyen Umutla buluştum kampı toplayıp 12:00 gibi Yedigöllere doğru yola koyulduk. 1 Haftalık yiyecek yükü ve teknik malzemeler derken ağırlığımız iyidi doğrusu, neyseki hava kapalıydı 16:00 gibi Çelikbuyduran geçidine ulaşıp oradan da 1 saatte Direk gölünün üstündeki ilk düzlüğe varıp, kampımızı burada bulunan Sobek kampının yanına attık. Burada Sobek kampından yukarıdan hortumla su indirdikleri için su temin etmek ve belirledikleri sabit noktalar sayesinde Direktaşın oraya kadar yürümeden telefon görüşmesi(Turkcell) gerçekleştirmek mümkün. Bir alternatifte Demavend şirketinin kamp yerine atmak olabilir. Zira burası Direktaş kuzey yüzünün hemen altında buradan da su temin etmek mümkün.

07/07/2012 Salı – Dinlenme

Aldığımız hava durumu neticesinde, hava kapalı ve yağışlı olduğu için bu günü dinlenme günü olarak ayırdık. 07/07/2012 Çarşamba – Direktaş Kuzeydoğu Dihedrali Hava durumuna göre saat 17:00 den sonra yağış ihtimali olduğu için rotaya mümkün mertebe erken girmeye karar verdik. Saat 04:45 te kalkıp kahvaltı ve hazırlık faslından sonra 05:15 te yola koyulduk. 05:45 te dihedralin altındaki çarşaktan yükselip kalıcı kar alanının sağından yükselip rota altına vardık. Hazırlanıp Rotaya 06:00 da girdik.

1.İp (55 M)

Sağdan Sola Dihedrale yan geçiş ve görece sağlam kayada dihedral hattında yukarı tırmanış (III+/IV-). Rota üzerinde 1 adet sabit sikke mevcut. Sette İstasyon : 2 sabit sikke (Sette sağ tarafta yer alıyor ) -Umut

2. İp (45 M)

Dihedral hattında yukarı tırmanmaya devam. (III+) Rota üzerinde 1 adet sabit sikke mevcut. Sette istasyon : Kum saati , 1 friend-Umut

3. İp (45 M)

Dihedralden sağa kayıp, slab kayada yükselip tekrar sola dihedrale dönüş . (III,IV+) Rota üzerinde 1 adet sabit sikke mevcut. Baca etabının altında istasyon : 1sabit takoz ,1 friend – Furkan

4. İp (50 M)

Baca etabını çıkıp , baca etabının sağından çarşaklı yüzeylerden büyük sete yükselme . Baca (III,IV-). Rota üzerinde 2 sabit sikke var. Baca etabının sonunda rota sola devam ediyor zannettiğim için baca sonundaki sabit sikkeye sağdaki ipi geçiriyorum , sonra rotanın sağa gittiğini anlayıp sağa geçiyor ama üşenip ipleri değiştirmiyorum. Haliyle sonrasında yüksek bir sürtünmeye maruz kalıyorum . Büyük sette istasyon- Bu noktada kaya oldukça çürük , emniyet noktası atmak oldukça sıkıntılı . 1 Friend , 1 sikke – Furkan

5. İp(30 M)

Büyük setten sola , yukarıda bariz görülen dihedral hattına tırmanış. Rotada 1 sabit takoz mevcut. (III). Dihedral hattının altındaki sette istasyon. 2 sabit sikke – Umut

6. İp (50 M )

Sağlam ara emniyeti bol Dihedral hattında sonuna kadar tırmanıp sola yan geçiş (IV+,V-) . İstasyon : 2 friend, 1 sikke . – Umut Saat 10:30 gibi ipleri toplarlayıp , Direktaşın sırt hattına bağlayan III derecelik rahat kulvarda serbest sağa yükselip 11:00 da zirveye vardık. 11:20 inişe geçtik. Zirvenin biraz altındaki boyundan patikayı takip ederek Direktaşın klasik rotası olan batı yüzünde alçalıp , 2 sabit sikkeden oluşan iniş istayonunda 60 Metrelik ip inişi yapıp biraz daha alçalıp babadan oluşan 2. İstasyondan da 20 metrelik ikinci ip inişi yaptık. Çarşaklı setlerden batı yüzünün altına kadar alçalıp 13:25 te kampa geri döndük.

Rota ilk iki ip boyu ve son ip boyu haricinde biraz çürüktü. İstasyonların liderin taş düşürme riskine karşın mümkün mertebe korunaklı yerlerde kurulmasında fayda var. Rotanın kilit ip boyu olan 6. İp boyu sağlamlık ve ara emniyet açısından zevkli bir bölümdü. Rota üzerinde bizce çok fazla bırakılmış ara emniyet vardı.Biz 9 sabit sikke , 2 sabit takoz saydık. Tırmanış sonunda biraz, sanki geleneksel bir rota çıkmamış hissine kapıldık .

08/07/2012 Perşembe – Yedi Göl Burnu Doğu Yüzü-Y28 (Varyant)

Saat 04:00 da hava açmış olsada geceleyin az da olsa yağan yağmur nedeniyle , sabah erkenden girmeyi düşündüğümüz Kızılkaya Kuzey Sırtından vazgeçip yatmaya devam ettik. Havanın açmış olmasıyla günü boş geçirmemek için rota altından yüksekliği 200M. kısa bir rota olan Yedi Göl Burnu Doğu Yüzü’ne girmeye karar verdik. Kamptan 09:40 ta çıkıp kamp yerinden bariz gözüken kulvar hattına doğru yükseldik. Saat 11:10 gibi sağa doğru çarşak setlerde yükselerek, sette istasyonu kurup kulvarın en sağ yüzünden tırmanışa başladık.. İstasyon : 2 friend + 1 Takoz.

1. İp (25 M)

Burada iki alternatif gözüküyordu. Soldaki çürük, kolay , ara emniyeti kıt yüzeylerden yükselmek ya da sağdaki dışarı atan , sağlam, ara emniyeti bol bacamsı çaklaktan tırmanış, biz sağ tarafı tercih ettik. (V+,VI-) . Baca sonrası yukardaki sette istasyon : 2 Sabit Sikke. – Umut

2. İp (55 M)

Başlangıcı (III+) kulvarda 20M yükselme devamında rota ikiye ayrılıyor gibiydi. Biz sağdan devam ettik. Sonrasında sağa biraz yan geçiş ve 10 M dik, sağlam , ara emniyeti bol çatlakta yükselme (V+,VI-) devamında kolaylaşan dik etapta yukarı gözüken bacanın altına kadar tırmanış(IV).Rotada zor çatlak etabı sonunda bir sabit sikke var. İstasyon: 2 Sikke – Umut

3. İp (45 M)

Kolay bacada yükselme (IV-) . Sola 5 M Yan geçiş . Rotayı bu noktadan sonra orijinal kilit ip boyu olması gereken bölüme bağladık. Devamında çürük , dik ama ara emniyeti bol etaplarda bacamsı kulvara kadar yükselme (V-,V) . İstasyon :1 Sikke , 2 friend – Furkan

4. İp (20 M)

Bacamsı kulvarda yukarı kadar tırmanış (III+) :Yukardaki rahat sette İstasyon : 1 Takoz , 1 Friend 2:10 gibi ipleri toplayıp , birşeyler atıştırdık . 2:30 gibi tepeye çıktık burada olayanmayıp Yedigöl Burnunun Kızılkaya’ya devam eden sırtından devam ettik 2:40 sırtta gözüken soldan kolay çarşaklı setlerden alçalıp 3:30 da kampa ulaştık. Normalde rotanın azami zorluğu V derece idi. Ancak biz biraz karıştırdık. Rota son ip boyundaki V- lik etap sayılmazsa zor yerlerde sağlam ve ara emniyeti bol, kolay etaplarda ise oldukça çürüktü.

09/07/2012 Cuma – Dinlenme ve Sokullupınara Dönüş

Bu gün dinlenme günümüzdü.Haftasonu için aldığımız hava durumunun belirsiz olması ve benim işim olması nedeniyle faaliyeti burada kesip Sokullupınara inmeye karar verdik. Saat 4:30 ta bizi burada ağırlayan, akşamları güzel yemekler pişiren Cumali Güngöre veda edip inişe geçtik. 7:15 gibi Sokullupınara indik.

10/07/2012 Cumartesi – Sokullupınar’dan Niğde’ye Dönüş

Saat 05:00 te Sokullupınar’dan eşyalarımızı almak için Salim Abi’nin evine yürüdük. 06:35 buradan 07:00 Niğde arabısını yakalayıp saat 08:30 Ankara otobüsüyle döndük.