08/09/2012 Tanıma/Aladağlar – Barış Kavas, Zeynep Dodurka, Ugur Kıroğlu

Tarih: 08/09/2012

Ekip: Barış Kavas, Zeynep Dodurka, Ugur Kıroğlu

Rota: Tanıma

1. Gün

Zeynep’in de Dipsiz tarafina pek hakim olmadigi ve tanimak istedigi uzere dag evindeki Ugur’un yanina gitmek icin Istanbul’dan 10.00 otobusuyle Nigde’ye yollandik. Sabah 7.30 gibi indik, biraz kahvalti atistirip biraz 9.30 Camardi minibusuyle biraz da yuruyerekten 11 sularinda dag evine ulastik. hazirlandik ve 11.35’de yola ciktik. Cimbar Kanyonu’ndan ilerledik, 1. kol(ilk ayrimdan saga) devam edip Arpalik yaylasina oradan da Tekepinari’na varip su doldurma molasi verdik. yarim saate yakin oyalanip Cimbar Vadisinden devam edip 17.45’de Obayerine ulastik. cadir attik yemek yedik 20 kusurde uyuduk.

2. Gün

6’da uyanip kahvalti yaptik. 7.15’de Ugur DAG’dan Seyhan’la kendi faaliyetine yola koyuldu. Zeynep ve ben de 7.45’de Yildizbasi denemesi icin ciktik. arada yolu kisaltalim diye patikadan cikip 2-3’luk bol slapli kayalar gectik. 10.15’de zirvedeydik. yarim saat kadar oyalandik ve donuste bir de Akcay neymis nerdeymis gorelim diye gecidin onunden gecerekten inise gectik ve 12.30 gibi kampa geri donduk. Obayerinde su olmadigi icin birkac saat dinlendik ve tekepinarina su almaya gittik(hatta ati kaybolup su getiremeyen coban ailesi icin de su getirip yardim etmis bulunduk). Hava kararirken cadirlarimiza donup tulumlarimiza girmistik.

3. Gün

Yine 6 gibi uyandik ve 7.30da kampi toplayip Demirkazik Dogu Gecidine dogru yollandik. Cikisin son birkac yuz metresinde pis carsakli kulvara kaldik ve carsagindan kacalim diye kayalara gire cika 10.00’da belin ust noktasina ulastik. bir saat kadar zirve tanima, telefon isleri ve fotograf derken 11 gibi inise gectik. Kizilcarsak’dan Narpuz’a inen patikayi takip edip(uzun carsak inisini gorene kadar patikalardan hep sola olanlari secmekte yarar var) vadi tabanina indik ve Sokulupinarina olan ilerlememize basladik. Narpuz 2’den 1e gecerken kurumus dere yatagina inerek kanyonu actik ve 14.30’da Sokulupinari’na vardik. Koye inip birkac aburcubur takviyesi sonrasi kamp alanindaki tur ascisinin comert yemek ikramlarini degerlendirip uyuduk.

4. Gün

Zeynep ve Ugur’un “cok gittik biz oralara” diyerekten gelmeyi reddetmeleri uzerine tek basima Emler, Eznevit ve Karasay zirvelerini denemek icin 4.50’de Sokulupinari’ndan ayrildim. gun isimadan kapiyi gectim ve 7.20’de Celikbuyduran’a ulasip su takviyemi yapip 10 dk cikolata molasi verdim. Emler zirve icin devam ederken gun boyunca cok kez daha yapacagim patikadan cikma ukalaligini yapip zirve sirtina degil de zirvenin solunda alakasiz bir kutleye cikip ordan sagli tirmanip zirveye gecerekten 8.15’de zirveye vardim. Zirvede yarim saat kadar oyalandim ve Celikbuydurana indim, 9.00. Zamanimin ve enerjimin yetecegini dusunup oyalanmadan Karasay icin celikbuyduran’dan inise devam ettim. Celikbuyduran’dan direk Karasay Beli’ne dogru bakan dik gorunumlu bir gecit vardi, irtifa kaybetmeden beni bele cikartabilirdi belki ama bilmedigim yol ve ilk faaliyet gibi bahanelerle patikali uzun yoldan bol enerji harcayarak devam ettim. Bele cikisin ortasinda bir kez daha patikadan cikip cok curuk bir kaya kutlesi uzerinde Karasaya dogru yukselmeye basladim. Patikadan cikmamam gerektigini farkettigimde biraz gec kalmistim. hemen yanimdaki zirveden vadi tabanina inen kulvar itinayla tas atarken tirmandigim kaya kutlesini astim ve 11.00’de Karasay’a ulastim. erken geldigimi dusunup 1 saat keyif yaptim ve Eznevite devam ettim. sirayla 3 farkli tepecigi eznevit sandiktan sonra 4. su tuttu ve 1 saat sonra da Eznevit zirveye vardim, 13.00. Guney zirvelerini tanimaya calisarak biraz daha oyalanip yine guney tarafindan gelen sevimsiz bulutlarin da durtuklemesiyle donuse gectim. 16.30’da Sokulupinari’na vardim ve kamptan arta kalanlari toplayip Aladaglarin tadini damagimda birakarak Ugur’la bulusmak icin dag evine yollandim.