19/10/2012 Klasik Rota Tanıma/Uludağ – Mehmet Oruç, Jassam Saka

Ekip: Mehmet Oruç, Jassam Saka

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Klasik

19 ekim gece otobusuyle Bursa’ya gittik.

20.10

6:45 te varip 7:30da otobuse bindik saat 8de dolmus taksideydik. Saat 8de taksiyle cikarken, otobusun gecen kis pratikte patladigi yeri gorup muhabbet ederken taksici de katildi bize. Bizi goturen konvoyda en ondeki (sanirim Alev’in grubu tasiyan taksi) taksiymis. 9da jandarmaya haber verip sallana sallana cikmaya basladik. Cantalar agir, tempo yavasti. Etrafi izleyerek, haritaya bakip oyalanarak saat 12:30da volfram bolgesindeydik 13:00da kamp hazirdi. Icli koftelerimizi mideye indirip cadirda biraz kestirdikten sonra saat 16 civarinda hava bozmaya basladi, 18:45te ruzgar yememek icin kampi kis kamptaki alana tasidik 19:35te aksam yemegi, sonrasinda da tulumlara girdik.

21.10

Sabah 5e saatleri kurduk 5.30a erteledik yine olmadi 5dakika erteleye erteleye saat 6 da uyanip kahvalti edip kucuk zirveye dogru yola ciktik. Zirveye cikan patika konusunda biraz sIkinti vardi bu patika miydi yoksa o muydu yok lan bence buradan diye haritayi evirip cevirdikten sonra saat 8de zirveye vardik. Etrafa bakinip buyuk zirvenin rotasini dusunurken sisin yaklasmakta oldugunu gorduk. Furkan’i arayip durumu degerlendirdikten sonra Furkan inmemizi, havanin patlayacagini soyledi. Buraya kadar geldik buyuk zirveyi de gorelim yahu belki hava acilir diyerek bir yarim saat oyalandik. Baktik olacak gibi degil kamp alanina donup ceyizleri topladik. Jassam cadiri toplarken ben de gecen kis kamp faaliyetinde firtina toplanisindan kalan kar plakalarini topladim(33taneydi yamulmuyorsam). Sonra da indik.

Tirmanista yasadigimiz zorluk disinda cok bir sey cikmadi acikcasi fakat Uludag’da yurumek cok sIkici. Ozellikle de kar yokken. Insan elinin degmedigi nokta kalmamis, cok fazla bozulmus. Maden bolgesi, kayak pistlerinin pisligi falan cirkindi genel olarak. En son Kofteci Yusuf’a ugrayip eve donduk. Bu arada kar plakalarini klube biraktim, iclerinde kullanilabilir olanlar var 3cadiri kurtarir.

Turkce ingilizce karakterler corba oldu,elimdeki aletin dilbilgisi kurallari biraz zayif, o yuzden de duzeltemedim kusuruma bakmayiniz. Iyi tirmanislar.