09/06/2018 Büyük Mangırcı Kuzey Duvarı “Kuzey Mahmuzu Rotası”/Aladağlar – Uğur Kıroğlu, Gökay Bıyık

Tarih: 09/06/2018

Ekip: Uğur Kıroğlu, Gökay Bıyık

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Büyük Mangırcı Kuzey Duvarı “Kuzey Mahmuzu Rotası”

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: Güneşli, 20 derece civarı

Rotanın sağındaki kulvarı hedefleyerek yükselip kulvar girişinden sola kolay yüzeyden geçerek rotanın ilk ip boyuna ulaştık. Saat 08:00’de ilk ip boyuna başladık.

İstasyon:friend+sikke

1. İp – Gökay V+ 50m: Rotanın girişi epey bariz. Dik,ara emniyeti bol ve sağlam bir etap. İp boyu bitince otlu setlerden yükselip 30-40 metre civarı yükselip (III) dik bacanın girişine istasyon kurduk. İstasyon: sikke+friend

2. İp – Gökay V+ 60m: Aşağıdan rahat ve pozitif gözüken sağlam ve bol ara emniyetli etabı tırmanıp, kilidin altındaki ufak sette biri sabit olmak üzere iki tane sikkeden istasyon aldık.

3. İp – Uğur VI- 55m : Ufak setten sola yan geçiş ile çatlak hattına girdik. Girişi negatif olan sağlam ve dik etabı tırmandık. Ara emniyet imkanı baya iyi rotanın genelinde olduğu gibi. Hafif eğimli bir sette babadan istasyon aldık.

4. İp – Uğur IV+ 50m : Sağımızda kalan kolay ve sağlam bir rampayı tırmanıp, dihedralin solunda kalan sette takoz ve friend’ten istasyon aldık.

5. İp – Uğur V 63m : Kolay bir tırmanışla başlayıp (III) küçük bir parmakkayanın sağında kalan dik ve sağlam gri sırt hattını tırmanıp (ara emniyet imkanı yine son derece başarılı) friend ve sikkeden istasyon kurduk.

6. İp – Gökay III 25m : Mağara etabının altından sağımızda kalan mağaranın içine kadar tırmandık ip sürtünmesin diye. İki sikkeden istasyon.

7. İp – Uğur V+ 15m : Mağara içinde sıkışmış takoz kayanın içinden geçip yukarı kilide doğru ilerledik. Herhalde dağda karşılaştığım en garip etaplardan biri. İlk tırmandığım zaman mağaraya girmeyip mağaranın dışındaki yüzeyden çıkmaya çalışıp sonra da tırmanmaktan vazgeçmiştim zaten 🙂 Kilidin altında biri sabit olmak üzere iki sikkeden istasyon aldık.

8. İp – Uğur VI 15m: Layback ile başlayan sonrasında ise biraz rahatlayan ve tekrardan zorlaşan keyifli tırmanış. Yukarıda gözüken dar setten sola doğru yan geçiş yaptık. İlk etapta büyük camler özellikle 3 numara (mavi olan) baya iş görüyor. Sağlam ve malzemesi bol. İstasyon olarak bir tane sikke (rotaya hediyemiz oldu, yorgunlukla hayvan gibi abanmışım. çıkaramadık) ve takozdan istasyon.

9. İp – Uğur IV+ 35m: Son ip boyu. Önce sola doğru yükselip daha sonra da dik vurup rotayı bitiriyoruz. İstasyon ise 2 tane friend.

Saat 18:30’da rotayı bitirip yarım saat oyalanarak inişe geçtik. Rotanın geneli çok sağlam ve ara emniyet imkanı olarak son derece tatmin edici. Hava kararmasına yakın da kampa varıyoruz.