12/06/2018 Lahitkaya Güney Sırtı Klasik Rotası Tanıma/Aladağlar – Barış Ulutaş, Oğulcan Karaman

Tarih: 12/06/2018

Ekip: Barış Ulutaş, Oğulcan Karaman

Faaliyet Sorumlusu: —

Rota: Lahitkaya Güney Sırtı Klasik Rotası

Kullanılan Ekipmanlar: 2 Kask, çadır, harita, pusula, telsiz, ilkyardım kiti, bivak.

Oğulcan ile beraber dönemin son eğitimi kaya teknik eğitiminden sonra tanıma faaliyeti yapmaya karar verdik.İstanbul’dan ayrılış tarihimiz olan 8 Haziran’dan üç gün önce rotayı Lahitkaya Güney Sırtı Klasik rotası olarak belirledik.Hava durumunu takip etmeye başladık.Kaya teknik eğitim faaliyeti 12 haziran Salı 15.30’da bitti.Teknik kurulun onayını aldıktan sonra 15.30’da Sarımemet’in Yurdu’ndan Kocadölek’e doğru yürümeye başladık.Aslnda planladığımız çıkış saati 13.30’du.Fakat eğitim öğleden sonraya sarktığı için 15.30’da çıktık.Yürüyüşe başladığımız sırada hava bulutluydu.Emli Vadisi Ormanı içinde yürürken yağmur hızlanmaya başlamıştı.Yürüyüş sırasında küçük molalar vererek 17.05’te Kocadölek’e ulaştık.Kocadölek’e ulaştığımız esnada Ankara Üniversitesi’nden 4 kişilik ekip Lahitkaya Zirvesi’nden dönüyorlardı.Onlar ile rotanın durumu hakkında 5 dakika ayaküstü konuştuk.Ekip, rotada yer yer kar ve buz olduğunu ve kazma kullanmanın bizim için iyi olacağını söylediler.Ekip Kocadölek’ten ayrıldığı anda sağanak yağmur başladı.Biz de kamp yerinde inşaat halindeki taş binaya sığındık.25 dk bekledikten sonra Sulağankeler’e doğru yürümeye başladık.Çarşakta yukarı doğru yükselirken yağmurun ve rüzgarın şiddeti arttı ve yürüyüş hızımız düştü.Saat 19.00 olduğunda havanın kararmaya başlaması ve yağmur, rüzgar faktörlerinden dolayı Sulağankeler’e yükselmekten vazgeçip Vali Konağı’na  ivedi bir şekilde çadırı kurmaya başladık.Rüzgarın sert esmesinden dolayı çadırın dış tentesini yırttık.Hava biz çadırı kurduktan yaklaşık 20 dk sonra bir anda yumuşadı.İlkyardım kitinde bulunan plasterle dış tentedeki yırtığı tamir ettik.Çadırı kurup yerleştikten sonra hızlı bir şekilde su kaynatıp yemek yapmaya başladık.Bütün eşyalarımız ve biz sırılsıklam olmuştuk.Sıcak bir şeyler yiyip içtikten sonra biraz harita çalışalım dedik ama saat 20.00 olduğu için dışarıda hiçbir şeyi göremiyorduk.O yüzden bu işi yarına erteledik. 22.00 gibi tulumlarımıza girip uyuduk.Sabah  mağaradan akan suyla şişeleri doldurup çadırdan çıktık.Sabah çadırdan çıkış saatimizi 6.00 olarak belirlemiştik ama biraz daha ısınıp kurumak için 13 Haziran saat 7.00’de çıkıp zirve yaklaşımına başladık.saat 7.45’te Sıyırma Vadisi’nin girişinde Tanıma faaliyeti yapan diğer İTÜDAK ekibiyle karşılaştık.Onlar gece Sarımemet’ten yola çıkıp kamp atmamışlardı aynı gün geri döneceklerdi.Biz vardığımız sırada kahvaltı yapıyorlardı.Rotalarımız aynı olduğu için beraber hareket etme kararı aldık.Sıyırma Vadisi boyunca yürürken kar ve buzun vadi boyunca olduğunu gördük. Güney Sırtına vadi boyu yürüyerek ulaşmamız mümkün değildi.Gözümüze buzun olmadığı bir patika kestirmiştik fakat patikanın etrafı buz olduğu için olası bir denge kaybında düşüşümüzü durduramayacağımızı düşündüğümüz için vadide Lahitkaya yönündeki ilk sapaktan saptık.Girdiğimiz yolun trekking rotası olmaktan çıkıp tırmanmaya başladığımızı fark edince durduk.Yol sarp ve zemin gevşekti.Yine olası bir denge kaybında kendimizi buz üzerinde kayarken hayal ettiğimizden 08.45’te dönüş kararı aldık.Diğer ekip burada biraz zaman geçirmek istediklerini söylediler.Biz de onlarla vedalaşıp hızlı bir şekilde inişe geçtik.Güzeller’in üzerinde sis vardı, hava tekrar bozmaya başlamıştı.Etrafımızdaki tepeleri inceleyerek saat 10.30’da Vali Konağı’nda idik. Faaliyete başlamadan önce bu günü zirve yapma ve etrafı tanımak için yapacağımız kısa mesafe trekkinge ayırmıştık.Ama yağmur yüklü bulutların Güzeller Zirvesi üzerinden bize doğru geldiğini farkettik ve bu fikirden vazgeçtik.  Aladağlar’da hava koşullarının hızlı bir şekilde değiştiğini dün çok iyi deneyimledik.Biraz manzaranın keyfini çıkardktan sonra 11.30’da kamp yerinden ayrıldık ve 14.00’de Sarımemet’e vardık.Geldiğimizi Emek’e bildirdikten sonra faaliyeti sonlandırdık.