10/05/2008 Şeytan Deresi Denemesi/Erciyes – Özgür Cebeci, Uğur Akagündüz, Eray Alan

Tarih: 10/05/2008

Ekip: Özgür Cebeci, Uğur Akagündüz, Eray Alan

Yer/Bölge: Erciyes

Rota: Şeytan Deresi

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: –

Süre:  –

9 mayıs akşamı istanbuldan yola çıktık . Sabah kayseride kahvaltıydı ekmekti halledip dolmuşla erciyesteki oteller bölgesine gittik. Burada jandarmaya bildirimimizi yaptıktan sonra telesiyeje (böyle yazılıyodur umarım) bineceğimiz yere gittik fiyat yüksek lakin elimiz mahkum dönüşü belli olmayan bir anlaşmayla sadece gidiş için paramızı verip öfleye pöfleye yukarı çıktık. Hava bir ilginç kah açıyor kah kapıyor derken uzun süre son bulmayacak olan karyağışı başladı ! (danananam) Neyse biz kısmet artık deyip kampı atmayı pilanladığımız yere doğru ilerledik amacımız rotaya mümkün olduğunca yakın ama emniyetli bir yere kamp atmaktı . 1 saat sonra kar yağışı altında kampımızı attık Fakat rota kar yağışı ve sis yüzünden görünmüyor , bir ara rotanın girişi göründü ve kelterizi koyu verdik. Pusulamız çok güvenilir olmasada hiç yoktan iyidir dedik. Biraz dünlendikten sonra ben(özgür) biraz açılmak, rotanın girişindeki kar durumuna bakmak ve gece ne olur ne olmaz yolumuzu kaybetmeyelim diye rotaya kadar iz açmak için yola çıktım . Kafaya taş yemeden yaklaşabileceğim kadar rotaya yaklaştım kar fena görünmüyodu oturmuş güzel bir kar vardı. Dönüşte gördümki izler yalan olmuş kar yağışı ve rüzgar izleri kapatmıştı.Ben çadıra döndükten kısa süre sonra zirve dağcılıktan 15 kişilik bir ekip geldi, ertesi gün için biraz konuştuk karşılıklı bilgi alşverişi yaptık. Bu arada ekiplerindeki bir doktora erayın vicudunda çıkan yumurta ebatlarındaki şişlikleri gösterdik çok önemli bişey olmayacağını yanlız nefes darlığı gibi durumlara dikkat etmemizi bu tarz bir belirtide hemen hastaneye gitmemiz gerekeceğini söyledi. Biraz endişelendik tabi ama şimdilik önemli birşey yoktu. Hayli artan rüzgara karşı çadırı gerip bide etrafina duvar kondurduktan sonra yemeğimizi yedik ve yattık . Gece 2.30 da yola çıktık. Aslında daha geç çıkacaktık ama diğer ekibin gerisinde kalmamak için daha 2.30da çıkma kararı aldık. Şartlar pekte hoş değildi , kar yağışı ve rüzgar görüşü 3-4 metreye kadar düşürüyordu . Gündüz aldığımız kelterize göre ilerliyorduk.Rotadan birara sapıp nesrin topkapı rotasına doğru yönelmişiz 15 dakika sonra farkedip asıl rotaya doğru ilerlemeye başladık.Görüşün biraz açılmasıyla nihatyet rotanın girişini oluşturan kayaları görmüştük artık doğru yoldaydık . Saat 3.30 gibi rotanın girişindeydik lakin kar durumu pekı hoş değildi başlarda sert olan kar kapdan sonra bele kadar batmaya başlamıştı . Bu arada izlerimizden gelmekte olan diğer ekip bize yetişmişti. Artık gayet yüklü bir kulvarda 18 kişiydik . Bir süre daha devam ettikten sonra bu işin riskli olduğuna karar verip geri dönme
kararı aldık. 4.30 gibi çadırımıza varıp yatıık, kalktık, toplandık ve dönmeye başladık. Dönüşte telesiej çalışmadığı için aşağıya kadar yürüyecektik ilk telesieji yürüdük , oda ne? 2. telesiej çalışıyor atlayı verdik hemen. Jandarmaya uğradıktan sonra yapılan otostop ve ardından yenilen mantılar. Biz patlangaç böcükleri 5.30 arabasıyla dönüverdik.