11/05/2008 Eznevit Kuzey Yüzü Kar-Buz Kulvarı/Aladağlar – Ozan Onur, Alper Işın Duran, Cem Baytok(ORDOS)

Tarih: 11/05/2008

Ekip: Ozan Onur, Alper Işın Duran, Cem Baytok (ORDOS)

Yer/Bölge: Karayalak Vadisi/Aladağlar

Rota: Eznevit Kuzey Yüzü Kar-Buz Kulvarı

10 Mayıs sabahı Sokullu Pınarı’nın altında bıraktığımız aracımızdan yürümeye başladık. Kapı’dan itibaren Karayalak boğazında kar vardı. Kampımızı tam rotanın altına denk gelecek şekilde öğleden sonra Çelikbuyduran’ın altındaki düzlüklerde attık.

Gece benim bel sakatlığı nedeniyle uzun süredir dağa gitmemem ve antrenmansızlığım sebebiyle işkence gibi geçti. 11Mayıs’ta Sabah 4:00’te uyanıp hazırlanarak rotaya girdik.

Rotada yükselip ilk buz şelalesine varınca müthiş şaşırdık. Aladağlar’da ya da Türkiye’nin herhangi bir yerinde karşılaşmakta zorluk çektiğimiz türden kaliteli, 2-3 m. genişliğinde 20m. yüksekliğinde yer yer 90 derece, göbeklerde 95derece dimdik plastik buzla karşı karşıyaydık. rota’nın geri kalanından vaz geçip günü orada geçirmeye karar verdik. Defalarca buzu inip çıkarak öğle saatine kadar buzda tırmandık.

öğleden sonra kampa indik, toparlanarak arabaya kadar indik. Akşam Niğde’ye döndük, yemeğimizi yedikten sonra İstanbul’a doğru yola çıktık.