11/10/2002 Küçük Demirkazık Klasik/Aladağlar – Ali Değer Özbakır, Samim Tufur

Ekip: Ali Değer Özbakır, Samim Tufur

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Küçük Demirkazık Klasik

11 Ekim Cuma akşamı 21.00 de kalkan otobüsümüz 12 Ekim Cumartesi sabahı 7.45 ‘te Niğde otogarda olmasına rağmen, 9.30 ‘da kalkan Çamardı arabasını bekledik ve Büyük Demirkazık ekibiyle beraber Demirkazık sapağına ulaştık.  Kiraladığımız traktör önce Sokullu’ ya uğrayıp Narpuz’ a girecek olan arkadaşları bıraktıktan sonra (12.30 gibi) bizi “ne yazık ki”; Arpalık’a kadar götüremedi, zaten nazlanan şoförümüze teşekkür edip 2.40’da biz de Sokullu’dan yürüyüşe geçtik ve 13.20 ‘de Arpalık ‘a vardık. 10 dakikalık mola ardından cımbar ‘a girdik ve 14.10 gibi Tekepınarı’ na ulaştık. Çadırı kurup dinlenmeye karar verdik ve pırıl pırıl akan suyun kenarına çadırımızı kurduk. 13.10.2002 Pazar günü sabah 7.00 ‘de yürüyüşe geçtik ve 8.37 ‘de Demirkazık kuzey yüksek kampına ulaştık. Burada biraz mola verip  Kuzey duvarı ve sırtını inceledikten sonra hemen önümüzde uzanan sırt hattına  çıkıp (Apışkar vadisini Demirkazık kuzey çanağından ayıran  bel!)rota üzerinde ilerlemeye başladık.(Tam o sıralarda arkamızdaki zirvede bizimkilerin  4 kafası rahatlıkla seçiliyordu ve telsizleri unuttuğumuza yeniden  pişman olduk!)Sırt üzerindeki bir dizi sivrinin üzerinden geçerek  ilerliyorduk ki; bunlardan sonuncusu ve en yüksek olanının aslında  (üstünden değil yanından( geçmemiz gerektiğini üzerine çıktığımızda  fark ettik! 🙂 Geri dönüp sırttan yan geçerek bacaya ulaştık (11.30) Malzemeleri çıkardık ve 15 dk. sonra tırmanışa geçtik. 12.20 gibi bacanın üstündeydik ve biraz dinlenip sırtta ilerleyerek yarım saat sonra 13.00 ‘de zirveye ulaştık. 15 dk. oyalandık ve inişe geçtik. İnişimiz sırasında Baca da   ipimizin takılmasıyla bir miktar daha zaman kaybederek 15.05 ‘de kuzey yüksek kampına indik. Ardından 16.15 de Tekepınarı’ ndaki kampımıza ulaştık ve toplanıp 17.00 ‘de inişe geçtik.19.00 ‘da Niğde ‘den kalkacak otobüsümüzü kaçırdığımızı biliyorduk ama kimseyi merakta bırakmamak için epey acele ederek 17.40 ‘da Arpalık ‘a vardık. (telefon ettik)Buradan direk  dağevine inişimiz bir saati geçti ve ufak aksiliklere rağmen zevkli geçen  faaliyetimizi ay ışığında tamamladık.  Çok geciktiğimizden gece 01.00 ‘de Niğde ‘den kalkan otobüsle Ankara üzerinden İstanbul ‘a ulaştık. (Bu arada Niğde-Ankara 5 milyon TL ancak tersi doğru olmayabilir :))