14/09/2005 Küçük Demirkazık Klasik, İtalyan Kulesi Doğu Yüzü/Aladağlar – Önder Bingöl, Yiğit Kaya

Tarih: 14/09/2005

Ekip: Önder Bingöl, Yiğit Kaya

Rota: Küçük Demirkazık Klasik, İtalyan Kulesi Doğu Yüzü

herkese selam,
14 eylül akşamı önder ile aladağlara doğru çıktığımız yolculuktan dün sabah döndük. amacımız olan K.demirkazık klasik ve italyan kulesi doğu yüzü rotalarını yaptık. olaylar aynen şöyle gelişti; 15 eylül perşembe günü kampımızı demirkazık doğu yüzü altındaki mevsimlik gölün yanına attık. mevsimlik gol kuruydu tabi ama biz doğu duvarı altındaki buzuldan su temin etmeyi düşünüyorduk. ancak öyle bir buzul kalmamış. ordaki tek su kaynağı ordaki başka bir buzul kalıntısıydı. ancak o da taş gibi olduğu için suyu temin etmek için sikke ve çekic ile buz kırıp eritmek zorunda kaldık. 16 eylül cuma günü sabah 7:00 de güzel hava eşliğinde k.demirkazık
yoluna koyulduk. saat 9:00da yelken kayanın ordaydık. bacadan devam ettiğimiz rotayı 10:00gibi zirvede sonlandırdık. Bacaya varmadan önceki etap yaklaşık 100 metre. III+ zorluğunda ve serbest gidilebiliyor. Baca ise yaklaşık 20m ve başlangıcında ve ortalarında sabit sikke mevcut. Fakat baca sonundaki sabit sikkeler sökülmüş. Bacadan sonra teknik malzemeleri bıraktık ve zirveye doğru giden iki paralel çatlak hattından sağdakine girdik. Bu etap da III zorluğunda. Çatlak bittikten sonra son kaya etaplarını da geçtikten sonra zirveye vardık. Zirvede 20dk. kadar keyif yaptıktan sonra inişe başladık. Bacadan inip sikke bırakmak yerine bacanın yanındaki slab etabından serbest inip ulaştığımız kulvardan biraz yukarı tırmanınca bacanın sol duvarına ve buradaki sabit sikkeye ulaştık. Sikkeye beyaz bir pursik bağlı ve yukarıda bacanın sonundan seçilebiliyor. Buradan ip inişi yaptık ve yine beyaz pursikli bir sabit sikkeye ulaşıp 2. ip inişini yaptık. 12.30’da da kampa döndük. cuma gunu aksamustu yagan yagmur akşama rüzgara ardından da fırtınaya çevirdi. çadırı zaptetmekte bayağı zorlandık. 17 eylül cumartesi günü havanın düzelmemesi ve gece fazla uyuyamadığımızdan dolayı günü dinlenerek geçirmeye karar verdik ve çadır yerimizi daha korunaklı bir yere aldık. 18 eylül pazar günü havanın düzelmesi şerefine saat 7:00de italyan kulesine doğru yola çıktık. 7:50de rotanın başlangıcı olan rampaya girdik. ancak rotaya girerken çekicleri
almadığımızı farkettik. tabi biz sivri zekalılar takoz ve friend ile isi halledebileceğimizi düşündük. her neyse 75 m lik rampayı(III+, VI) serbest gittik. zaten bu pasaj çürük ve emniyet imkanı çok az. rampa bitince sete çıkıp 1 friend ve takozdan istasyon aldık. ilk ip boyunda 40 m sola yan geçip(III,III+) 2 takozla istasyon aldık. burdan sonra sırta doğru giden belirgin çatlaktan tırmanıp(III+,IV-) sırtın bittiği yerde babadan istasyon aldık(2. ip). daha sonra kulenin doğu yüzüne geçerek sarı kulenin altından geçip gri slabı bolen catlağa bağlandık(III+,IV 3. ip) çatlak hattının bundan sonrası rotanın kilit ip boyu(IV,V). buraya kadar sikke kullanamamak bizi rahatsız etmezken bu ip boyunda çok ihtiyacımız olacağını hic tahmin etmemiştik çünkü bu boyu rotanın sağlam ama sikke dışında cok az emniyet imkanı tanıyan bölümüymüş. nitekim bu bölümü tırmanan ben 30 küsur metre hiç emniyet atamadan çıkmak zorunda kaldım ve bi daha çekiçleri boynuma asacağıma yemin ettim. son ip boyu olarak da bacamsı çatlaktan(III+) devam edip zirveye vardık. bu ip boyu çok çürük ve yine emniyet imkanı yok. saat 13:10da zirveye vardıktan sonra Sat kulesi ile İtalyan kulesi arasındaki bele 25 m (III+) iniş yaptık. Sat kulesinin altından travers atıp gri yüzeyden sırta bağlandık. daha sonra da sırttan devam edip 2 adsız zirvenin altından geçerek Demirkazık dogu elinden kampa indik. saat 15:30 da kamptaydık.
19 eylül pazartesi günü de kampımızı toplayıp dönüş yoluna koyulduk ve tekrar aranıza döndük.