16/05/2015 Eznevit Kuzey Kar Buz Kulvarı/Aladağlar – Yücehan Kutlu, Abdullah Benna Sarin (Hüddosk), Yücel Bağatur

Tarih: 16/05/2015

Ekip: Yücehan Kutlu, Abdullah Benna Sarin (Hüddosk), Yücel Bagatur

Yer/Bölge: Karayalak/Aladağlar

Rota: Eznevit Kuzey Kar Buz Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar: Bir çift yarım ip, 3K, 5-6 buz vidası ve ekspresler

Rapor

15 Mayıs Cuma akşamı boulderhanede buluşup yola koyulduk trafik beklediğimizden azdı çok fazla takılmadan İstanbul’dan çıktık. 16 Mayıs sabahı Niğde de uzun bir kahvaltı faslından sonra Salim abinin evine gittik orada da biraz çay içtikten sonra saat 4 gibi salim abi bizi gelincik kayaların oradaki kamp yerinin çok az yukarısında bir yere bıraktı. Sohbet muhabbet derken yemek faslı ve 8 civarında yatış. Sabah 2.30 da da kahvaltımızı yapıp kamptan çıktık. Bir yarım saat yürüdükten sonra kar başladı, kapıdan geçip saat 5.30 gibi rotanın başına yani çelikbuyduruna doğru, Eznevit kuzey duvarının iyice doğusuna gelmiş olduk. Kemerlerimizi, kramponlarımızı takıp, kazmalarımızı çıkardık başladık tırmanmaya, kar  kulvarında ilerledik ve karşımıza bir buz etabı geldi burada ya düz buz şelalesini çıkmak ya da sağdan daha yatık olan buz etabından geçmek gerekiyor. Sağ tarafa fazlaca taş düşüyor ayrıca buzu bulmuşken kaçırmak olmazdı.

1. Buz etabı, WI4 15m,4 Buz vidası kullanıldı

Sonra tekrar kar kulvarında devam ettik rota boyunca kar kulvarı 40-50 derece civarında ve sürekli bir buz ve taş düşmesi vardı, rotaya daha erken bir saatte girmek mantıklı. Bu etaptan çıktıktan sonra da sağda kalmak gerekiyor. Sonrasında ikinci bir buz etabı karşımıza çıktı. Bu da girişi biraz dik ama sonra yatan bir etaptı.

2. Buz etabı, WI3 15m, 3 Buz vidası kullanıldı

Etaptan çıktıktan sonra hafif soldan ilerleyip zirve sırtındaki kornişe doğru gitmek gerekiyor. Kornişten atlayıp zirve sırtına çıktık. Rota zaten zirveye çok yakın bir yere çıkıyor. Biraz dinlenip, yeme içme faslından sonra dönüşe geçtik. Rota boyunca buz etapları hariç ip açmadık. Dönüş için Karasay geçidini kullandık. Kamp alanına vardığımızda saat 2.30 olmuştu. Rotaya 6 da girip 10 da rotayı bitirmiştik, 8 saat kadar da işte yaklaşım ve dönüşümüz sürmüş. Kampta biraz pinekleyip bizi alması için Salim abiyi aradık.