26/06/2015 Kaldı Sivrisi 1 Süperkulvar/Aladağlar – Yücehan Kutlu, Jassam Saka

Tarih: 26/06/2015

Ekip: Yücehan Kutlu, Jassam Saka

Rota: Kaldı Sivrisi 1 Süperkulvar

Kullanılan Ekipmanlar: 2x3K, Çift ip, karabin, ekspres, friend, takoz ve sikkeler (teknik malzeme kullanılmadı)

Jassam Kayseriden ben İstanbuldan gelip, saat 11 deki çamardı dolmuşuna bindik. Acelemiz yoktu Salim abilerde biraz oturduk, hava iyi gözüküyordu. Gelmeden önce hava durumu baya bi kötü gözüküyordu, hayırlısı diyerek yola çıktık. Salim abi bizi emli ormanının içinde bıraktı, yürüşün başları ideal koşul olan kapalı havada devam etti ancak, kocadöleki geçtikten sonra yağmur başladı, başlangıçta çok şiddetli değildi ara ara yağıyordu sonrasında ise dolu ile karışık fırtınada kaldık, çanağa girdiğimizde ise rüzgarla birlikte çok fena bastırdı. Hızlıca çadırı kurup içine sığındık, üstümüzdeki her şey, çantamızdaki çoğu şey ıslanmıştı. Soyunup kendimizi içi kuru kalmış tulumlarımıza attık. Gece boyunca yıldırım ve şiddetli yağış devam etti, ertesi gün saat 2 gibi kalkıp havayı tartıp ona göre gitmeye karar verdik. Kalktığımızda açık bir gökyüzü vardı, bu kadarını beklemiyorduk. Hazırlanıp yola çıktık, biraz ilerledikten sonra ben kulvarı gördüğümü sanıp, kulvara doğru ilerledim ama başına gelince pek süper kulvara benzetemedim, Jassam bekledi ben biraz (3 te 1i) ilerledikten sonra yok bu değil diyerek indim. Fazla doğuya kaçmışız, batı yönünde uzun bir yan geçişle rota kabak gibi çıktı. Zaten çok belirgin bir hat, karanlık yüzünden karıştırdık muhtemelen. Rotaya girmemiz 7 i bulmuştu. Kulvarda eğim en çok 60 derece civarı, kulvarın 1-2 yerinde çok kısa buz ve kaya vardı. Kar durumu bazı yerlerde kötüydü, biraz bata çıka çıktığımız yerler oldu. Taş düşmesi pek fazla olmadı, taş düşmesin diye çok erken saattte girecektik kulvara ama rotaya karıştırınca 7 de girmiş oldu yine de biz kulvarı bitirene kadar, kulvara ve üstteki kayalık yerlere güneş vurmamıştı. Kulvarı bitirdikten sonra sola doğru gidip kaldı sivrisi 1 e çıkmak yerine sağadan keşif tepe ile Kaldı arasında kalan vadiden inmeyi tercih ettik. Kaya etabına girmedik, ancak ip açmadan da geçilebilecek bir etaba benziyordu. Dönüşü tamamlayıp çadıra geldiğimizde hava bozmaya başlamıştı. Hemen çadırı toplayıp, yola koyulduk ancak, yağmur, dolu sağlı sollu düşen yıldırımlarla çileli bir dönüş oldu. Kocadölekte çoban Mehmetin çadırında birer çay içip bizimki çekmiyor diye bir taşın üstüne çıkıp Salim abiyi aradık, sonrasında ormanda buluştuk. Salim abilerde toparlandıktan sonra, Niğdeye ordan Kayseriye geçip, iftar vaktinde bomboş olan Kayseri sokaklarını gezip, iftar menüsü zorlamayan bir yer bulup yemek yiyip, hamama gittik. Ordan da ben trenle Ankaraya Jassam ise kardeşiyle evine. Yine bir sürü teknik malzeme taşıyıp hiç birini kullanmadığım bir faaliyet oldu. Rotayı şaşırıp, hatalı rotada ısrar etmem beni baya yordu. Gelmeden önce hava durumu şiddetli yağış göstermesine rağmen inatla gelmemiz ise ıslak faaliyetimize zemin hazırladı. Her şeye rağmen kulvarı çıkmamız bizi mutlu etti, güzel bir kulvar, manzarası da çok keyifli, böylelikle Adana tarafını ve o taraftaki yaylaları ilk kez görmüş olduk.