19/01/2005 Güney/Aladağlar – Sertaç Türung, Ali Alper Çelebi

Ekip: Sertaç Türung, Ali Alper Çelebi

Yer/Bölge: Güney/Aladağlar

Rota: —

20 Ocak’ta Sarı Memetler’den saat 13:00 gibi yürüyüşe başladık. Hava güneşli ve açıktı. Ormandan mevcut izleri takip ederek, 14:30 gibi Alt Akşampınarı/Kocadölek kampına vardık. YTÜDAK’lı arkadaşların eğitim kampının içinde biz de çadırımızı kurduk. Gece saat 2:30’da yola çıktık. Yer yer dizi geçen karda, bizden önce çıkan grubun ve bazı kayakçı arkadaşların izlerinin takip ederek Sulağan Keler üzerinden saat 04:30 gibi Sıyırma Vadisi’ne girdik. 05:00 civarı Güzeller vadisinin girişine geldik. Burada (Sulağan Kaya önü) Hacettepe’liler ve diğer dağcıların 5-6 çadırlık kampıyla karşılaştık. Güzeller tarafına doğru devam edip kar durumuna bakmak istedik. Bu tarafa giden iz olmadığı için ilerlerken zorluk çektik. Üçümüz de ayrı ayrı yerlerden iz açma denemelerinde bulunmamıza rağmen kar yaklaşık belimize kadar geldiği için dönme kararı verdik. Geri dönüşümüzü vadi tabanından yeni iz açarak yapmak biraz yorucu olsa da, saat 08:00’de kampa vardık. Aynı günün gecesi yaklaşık 15 cm’lik kar yağdı. Kocadölek’teki 30-40 cm’lik kar, böylece 50 cm’i aşmış oldu. O geceyi dinlenerek geçirdikten sonra ertesi gün saat 12:00 gibi kamptan ayrılarak saat 13:30’da Sarı Memetlerin Yurdundaki traktörümüze bindik. Bu arada Genelde kampta geçirdiğimiz faaliyette taşıdığımız 1.5lt benzinin 1 litresini kullandık. Yanımızda teknik malzeme taşımadık. Yalnızca 3K, bivak, 2 termos, çadır ve kişisel malzemelerimiz vardı. Herkese sert karlı faaliyetler diliyorum!