20/03/2004 Vahşi Keşiş/Uludağ – Alper Işın Duran, Mimar Sinan’dan Bülent, Savaş, Bahadır, Ankara Üniversiteli Özgür

Tarih: 20/03/2004

Ekip: Alper Işın Duran, Mimar Sinan’dan Bülent, Savaş, Bahadır, Ankara Üniversiteli Özgür

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Vahşi Keşiş

merhaba,

hafta sonu Mimar Minan üniversitesinden arkadaşlarla Uludağ’a gittik.20 mart cumartesi sabah 4te İstanbul’dan yola çıktık, 8 gibi kartanesi’nin önünden Keşiştepe çanağına yürümeye başladık. çanağın hemen önünde kampı attık, oyalanmadan toparlanıp tırmanış için kuzeye bakan yüzlere göz attık. beş kişi ısınma rotası olarak keşiş tepenin soluna (volfram tarafına)düşen ikinci sivriye direkt çıkan v seklindeki buz kulvarı hoşumuza gitti, oraya girdik, 150-200 metre, yer yer sağlam sürekli buzda (ortalama 45-50 sonlara doğru 55-60 derece)tıkır tıkır tırmandık. tepede baktık daha saat erken, ana zirveye kadar yürüdük geldik.

21 mart pazar sabah erkenden uyandık, diğerleri pek keyifli hissetmediklerinden savaş ile ben tırmandık, Keşiştepe zirvesine kuzeyden direkt çıkan belirgin bir hat var. oraya girdik. rotanın ortasına kadar 55-60 derece sert kar, buzda emniyetsiz tırmandık, kilidine yaklaşırken ip açtık, birinci ip boyunda ben, ikinci ip boyunda savaş öncü gitti. kilit pasajın zorluğu slab yüzeyler üstünde çok ince, bir-iki santim bir buz tabakası olmasından kaynaklanıyor. buz aletlerini çok sert kullanırsanız plaka plaka buzu indirebiliyorsunuz. dolayısı ile buz vidası atmak gibi lüksleriniz de yok. bu şekilde milim milim karışık teknikle pasajları geçtik ve iki ipin sonunda Keşiştepe zirvesine çıktık. Doğan Palut’un sanırım çılgın keşiş diye adlandırdığı rota çıktığımız.

bir hafta sonu için çok zevkli iki tırmanış, üstüne dönüşte deniz kenarında ızgara çinekopa bile zaman kaldı. rota fotografları çıktığı zaman üstlerine çizip listeye atarım. Keşiştepe kuzey duvarında daha çıkılabilecek onlarca orta zorlukta rota var,  hepsi sizi bekliyor arkadaşlar.