23/08/2017 Kaletepe Kuzey/Aladağlar – İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak, A. Dilşad Dağtekin

Tarih: 2017-08-23

Ekip: İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak, A. Dilşad Dağtekin

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Kaletepe kuzey

Kullanılan Ekipmanlar:  İp, takoz, yaylı takoz, kask, kilitli, HMS, sikke, bivak, 60lık ve 120lik perlon, 60lık ve 180lik dyneema

Hava Durumu:  Güneşli, 20 civarı derece

Süre:

Detay

Kamp yeri: Sarımemetler

21. yıl “şenlik” toplaşmacasından yararlanan isimler olarak zaten hali hazırda Sarımemetlerde kamplıyor durumdaydık. Her gün kamptan yüz yüze baktığımız Kaletepe Kuzey rotasına girmeye karar verdik, bir önceki akşamdan gerekli malzemelerimizi toparlayıp, hazırladık ve bir güzel de uyuduk. Ertesi sabah kalkıp, güzelce kahvaltımızı da yaptıktan sonra 09:20’de kamp yerinden ayrıldık. Emli Ormanı’na doğru biraz yürüyüp, Kaletepe’nin altında bir hizadan sağa sapıp yükseldikten sonra saat 10:26’da rota altına varmıştık. Küçük bir dinlenme molasından sonra aslında ilk ip boyu gibi olan ama serbest geçilebilen yeri aştık ve ilk istasyonumuzu kuracağımız yere geldik. 10:40’ta ilk istasyonu kurararak tırmanışı başlatmış bulunduk.

1. ip boyu: İstasyon: Sikke + yaylı takoz, Lider: İsmail, Derece: IV, 35-40m
Çatlaklar, babalar dopdolu. İsmail yaylı takoz ve takoz atarak ilerledi, toplamda 5 tane attı arkasından 2 artçı alacağı için. Emniyet atma yeri bulma konusunda hiç sıkıntı yok, büyüklü küçüklü çatlaklar mevcut. Yer yer çürük yerler var haliyle. Rotanın ortasında görülen ağacı geçtikten sonra set geliyor, oraya istasyon kurduk. 11:15te tüm ekip bu ip boyunu bitirmiştik.

2. ip boyu: İstasyon: 2 Takoz + sikke (orada mevcut), Lider: İsmail, Derece: IV+-V, 45m
Biraz yükseldikten sonra hafif göbeğimsi bir yer var, bu ip boyunda orası azıcık zorluyor onun dışında yine rahat yükseliniyor. Emniyet yeri bulma konusunda yine sıkıntı yok 4-5 emniyet aletiyle, çoğunlukla yaylı takoz, minik bir sete varıldığında istasyon kuruldu (üzerinde perlon olan baba görülüyor zaten), bu ip boyunu da bitirdik (12:30). Çürük kayalara, kaygan otlara dikkat!

3.ip boyu: İstasyon: Sikke (orada mevcut) + baba + takoz, Lider: Dilşad, Derece: III, 10-13m
Tam olarak bir ip boyu sayılmasa da, biraz da bana alıştırma olsun diye benim lider girmem istendi ekip tarafından. Yine yükselirken oldukça rahat bir yerdi, kuru bir ağaç ve çürük kayalar var ama artık Aladağlar için bu biliniyor sanırım. Ben de toplamda 3 emniyet attım, 1 takoz, 2 yaylı takoz olmak üzere. Sonra yukarıda hazır bulunan sikkeyi görüp oraya istasyon kurdum, orası da oldukça rahat ve de düzlük bir yer, ova gibi. 13:15’te artçılarda yanıma gelmişti. Burada malzemeleri toparlayıp düzenledik, sonra sırtlanıp yukarı doğru kısa bir yürüyüşle zirveye 13:30’da varmış bulunduk. Zirve’de yarım saat kadar oyalandık, beslendik, su içtik, fotoğraf çekildik, Ortaburun’daki Süleyman Abi ve Abbas Hoca ile bağrıştık ve 14:00’da inişe geçtik.

İniş: Kaletepe’nin arkasına doğru inen yürüyüş rotasından Mangırcı Vadisi’ne indik, oradaki patikayı takip ederek 1-1,5 saat sonra kamp alanına vardık. Yayında ve yapımda emeği geçen herkese teşekkürler, bendeniz küçük çekirgeyi yetiştirmek için seferber olan sevgili tırmanış partnerlerim İsmail ve Umutcan’a da buradan teşekkürler.