23/07/2018 Maden Boğazında Yeni Rotalar/Aladağlar – Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu, Ceyhun Andaç

KELKİR TEPESİ DOĞU YÜZÜ

BÜLENT AMCA ROTASI

Rota Zorluğu: III, IV

Çıkış Tarihi: 23.07.2018

Ekip: Ceyhun Andaç, Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Kullanılan Teknik Malzeme: 1 set takoz, 1 set yaylı takoz(7 adet), çeşitli boylarda perlonlar, 10 ekspres, çift ip (60 m), kişisel emniyet malzemeleri

Duvar tabanından devamının kulvar olduğunu düşündüğümüz İskender Iğdır rotasının sağındaki dev bacayı hedefleyerek 100m kolay etaplardan yükseldik. Bacanın başında ipe girip tırmanışa başladık.

İp Boyları:

1. İp: II/III, 45 m

Sağlam blokları aşarak keyifli kolay tırmanışla dik sol tarafı pürüzsüz baca etabının altında ip boyunu sonlandırdık. Uzaktan büyük bloklar çürük oynayacakmış gibi gözükse de oldukça sağlam.

2. İp: III/IV+, 55 m

5-6 metrelik dik bacayı tırmandıktan sonra eğim azalıyor. Sol tarafımızda kulvarın duvarı kalacak şekilde ip sürtünmesine dikkat ederek tırmanıp ip boyunu sonlandırdık. Baca sağlam III derecelik etaplar yer yer çürük.

3. İp: II/III, 60 m

Arada birkaç blok geçerek kulvar içinden kolay tırmanışla devam ediyoruz.

4. İp: III/IV 55 m

Birkaç dik etap geçip devamında kolay tırmanışla sırt hattının 20-30 m altına kadar devam ettik. Sonrasındaki etap kolay gözüktüğünden ipi topladık.

Rota Değerlendirmesi: Rota beklediğimizin aksine aşırı derecede sağlamdı. Kolay keyifli bir tırmanış sunmakta. Rota bulma sıkıntısı yok. Çok ip boylu tırmanışa yeni başlayanlara önerilebilecek bir rota.

MADENBAŞI 1 TEPESİ DOĞU YÜZÜ

ANASININ KUZUSU ROTASI

Rota Uzunluğu: 140 m

Rota Zorluğu: III, IV-

Çıkış Tarihi: 25.07.2018

Ekip: Ceyhun Andaç, Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Babasının Süsü rotasının sağ tarafında kalan çatlak hattının altına kadar yükselip devasa kum saatinde istasyon kurduk.

1. İp: III/IV 55 m

Dik bir şekilde yukarıda gözüken bacanın altına doğru ilerledik. İp sürtünmesinden düşen kayalara dikkat. Baca etabını sağ tarafından çıkarak tekrar çatlak hattına bağlıyoruz. Sonrasında istasyon.

2. İp: III/IV- 50 m

Çürük sayılabilecek birkaç etap geçtikten sonra keyifli bir tırmanış sunan slab etabı da tırmanıp ip boyunu sonlandırıyoruz. Slap etap üzerindeki su olukları güzel emniyet imkanı sunuyor.

3. İp: III+ 30 m

Gözüken sırt hattına doğru yükselip tırmanışı tamamlıyoruz.

Rota Değerlendirmesi: Oldukça keyifli bir rota, özellikle yukarılarda slab etaplar. Yeni başlayanlara önerilebilecek bir rota. Bölgedeki diger duvarlarla kıyaslayınca kamptan rota yaklaşımları oldukça fazla. Yeterince hızlı olduğunuzu düşünüyorsanız sabahtan madenbası batı yüzünde bir rota çıkıp kuzey sırtından iniş yaptıktan sonra doğu yüzünün altındaki çarşağı çıkmanıza gerek kalmadan direk bu yüzdeki rotalara girebilirsiniz.

MECZUP ROTASI

Rota Uzunluğu: 200 m

Rota Zorluğu: III, IV+

Çıkış Tarihi: 27.07.2018

Ekip: Ceyhun Andaç, Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Babasının Süsü rotasının girişinin sol tarafına istasyonu kurup sol tarafta kalan dağın ortasından itibaren belirgin bir şekilde gözüküp zirve sırtına ulaşan çatlağı hedefleyip tırmanışa başlıyoruz

1. İp: II/III 55 m

Belirgin bir tırmanış hattı yok. İstenilen her yerden çıkılabilir. Sağlam gözüken emniyet imkanı sunan etapları seçip dik bir şekilde yükseldik.

2. İp: III/IV- 40 m

Sola doğru kıvrılıp gözüme kestirdiğimiz çatlak hattının altına doğru yan geçiyoruz. Yan geçiş sağlam emniyet imkanı iyi. Sonrasındaki etabın çürük gözükmesi sebebiyle istasyonu 2 sikkeyle kuruyoruz. Fazla alternatif de yok zaten.

3. İp: IV-/IV+ 57 m

Başlangıçta 5-6m kadar oldukça çürük etabı geçip çatlak hattını takip ederek tırmanıyoruz. Çürük etap sonrası tırmanış sağlam sayılır. Emniyet imkanı iyi

4. İp: II/III 40 m

Belki de faaliyetin en çürük ip boyu. tırmanış kolay ama her şeyi iki de kontrol etmek gerekiyor. Sırt hattında istasyon yeri bulmak da biraz zor.

Rota Değerlendirmesi:. Bu rota meczuplar içindir, başka alternatifiniz varsa girmenizi önermeyiz. Bu faaliyette tırmandığımız en çürük rota.

İniş: Kuzey sırtından kolay tırmanışla alçalıp nerde bu iniş sikkesi dediğiniz anda sikkeye erişiyorsunuz. Sonrasında 1 ip boyu iniş ve çarşak sörfüyle dağın tabanına ulaşıyorsunuz.

MADENBAŞI 1 TEPESİ BATI YÜZÜ

GÖLGEYELE ROTASI

Rota Zorluğu: III, V+

Çıkış Tarihi: 25.07.2018

Ekip: Ceyhun Andaç, Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Kullanılan Teknik Malzeme: 1 set takoz, 1 set yaylı takoz(10 adet), çeşitli boylarda perlonlar, 10 ekspres, çift ip (60 m), kişisel emniyet malzemeleri

Dağın batı yüzünde dik bir şekilde yükselecek hat arıyorduk. İlk gözümüze çarpan türem-yeşildal rotasının ilk boyundan sonra direk zirve sırtına bağlayan çatlak hattı oldu. Dağın batı yüzü karagöle oldukça yakın 40 dk yürüyüşle rotalara girebiliyorsunuz. Çarşakla çok boğuşmadan çatlak hattının hizasından tırmanışa başladık. Kolay tırmanışla etabın slab etabın altında istasyon kurup ipe girdik.

1. İp: III+/IV- 45 m

Slab çatlak hattını takip ederek tırmanışa başladık. Çatlak ortalarda ikiye ayrılıyor. Soldakini takip edip sonrasında gireceğimiz etabın altına doğru yükseldik. Sağdaki daha kolay ve aynı yere çıkıyor.

2. İp: IV-/V+45 m

Kolay etabın bitiminde hemen karşımıza 10 m kadar yüzeyleri slab baca çatlak etabını geçtikten sonra tırmanış kolaylaşıyor. Sağ tarafta kalarak geniş bacanın altında istasyon kuruyoruz.

3. İp: III/IV+ 55 m

Bacayı kapatan büyük tıkaç kayayı geçtikten sonra kolay yüzeylerden devam ediyoruz ve zirve sortına bağlayan kulvarın içine girmiş oluyoruz.

4. İp: II/III 5 0m

Kolay tırmanışla kulvarı takip ederek sırta ulaşıyoruz.

Rota Değerlendirmesi: Oldukça sağlam kayada güzel emniyet imkanı sunan keyifli bir hat. özellikle V+ lık etap için rotaya girmeye değer.

İniş: doğu yüzü rotalarıyla aynı.

MEŞEKALKAN ROTASI

Rota Zorluğu: III+, VI-

Çıkış Tarihi: 27.07.2018

Ekip: Ceyhun Andaç, Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Dağın batı yüzünün ortasından dik yükselen bir hat. Girişini gölgeyele rotasıyla aynı yapıp istasyonu kurduktan sonra sağ tarafta kalan yatık slap etapla tırmanışa başlıyoruz.

1. İp: III 50 m

Çok fazla emniyet gerekmese de aralarda güzel noktalar var. Kayası sağlam. Sağa doğru yükselip dik etabı geçtikten sonra büyük rampaya varıyoruz.

2. İp: III+- 45 m

Büyük rampadan sağa doğru devam edip sola doğru yükselen ilk zayıflıktan devam ediyoruz. İp sürtünmesinden dolayı 45m de ip boyunu sonlandırıyoruz.

3. İp: V- 45 m

Sağda kalan baca etabının daha keyifli olacağını düşündüğümüzden oraya doğru yöneliyoruz. Solda kalan yüzey çatlak etapları da aynı yere bağlamakta. Baca etabına sol yüzeyinden başladıktan sonrasında bacaya bağlayıp bacayı kapatan büyük bloğu geçiyoruz. Sonrasında görece kolay tırmanışla esas hedefimiz olan dağın tabanından da gözüken dik çatlak hattının altındaki kovukta istasyon kuruyoruz

4. İp: VI- 55 m

Çatlak hattı kovuğa kadar uzanmıyor. Tırmanışa sağ tarafta kalan çürük bacayı tırmanarak başlayıp zorca bir yan geçişle çatlak hattına giriyoruz. Sonrasında ise bizim için belkide aladağlardaki en keyifli etaplardan(20-30 m) birini tırmanıp sonrasında kolay tırmanışla zirve sırtına varıyoruz

Rota Değerlendirmesi: Zor etapların hepsi sağlam. Neredeyse oynayan blok yok. Kolay yerler ise aladağların geneline göre sağlam sayılır. Tırmanış keyifli, emniyet imkanı oldukça fazla. Bölgeye gelen tecrübeli bir ekibe önerebileceğimiz bir rota. Sabah erken girilip hızlı çıkılırsa dağın doğu yüzünden de bir rota çıkılabilir gün içinde.

İniş: doğu yüzü rotalarıyla aynı.

KARAKULE DOĞU YÜZÜ

BEDELLİ ROTASI

Rota Uzunluğu: 160 m

Rota Zorluğu: III, IV

Çıkış Tarihi: 24.07.2018

Ekip: Ceyhun Andaç, Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Dağın doğu yüzünde tırmanılabilecek en zayıf hat iniş hattını saymazsak. Çatlak hattı rota tabanından zirve sırtına kadar rahatça seçiliyor. Karagölden 30 dk yürüyüşle rotanın altına ulaşıyoruz.

1. İp: II/III+ 55 m

Bacanın içine girip kolay tırmanışla yükseliyoruz. Yüzeyin iyice yattığı yerde ip boyunu sonlandırıyoruz.

2. İp: II/III+ 55 m

Kolay yüzeylerden yükselip çatlak hattına tekrardan bağlanıyoruz.

3. İp: III/IV 50 m

Çatlak hattını devam etmek yerine sağ taraftaki kolay slab etabı geçip tekrardan sola çatlak hattına bağlanıyoruz. Kolay tırmanışla zirve sırtına ulaşıyoruz.

Rota Değerlendirmesi: Kampa yakınlığı, dağın konumunun bölgedeki diğer duvarları incelemek için iyi yerde olması ve kolaylığı rotayı tercih etme sebebi olabilir. Kısa, kolay, yarım günlük bir rota.

İniş: Güneye doğru sırt hattı takip edilip sonrasında doğu yüzünden geri tırmanılır.

KARAKULE KUZEY/KUZEYBATI YÜZÜ

AYDA SEVİŞENLER ROTASI

Rota Uzunluğu: 150 m

Rota Zorluğu: VII+, A1

Çıkış Tarihi: 26.07.2018

Ekip: Uğur Kıroğlu, Umut Şenliol

Kullanılan Teknik Malzeme: 1 set takoz, 1 set yaylı takoz(toplam 12 adet – büyük boylardan ikişer tane + BD camalot no4), çeşitli boylarda perlonlar, 10 ekspres, çift ip (60 m), kişisel emniyet malzemeleri

Dağa gelmeden denemeye karar verdiğimiz rotalardan. Epic split rotasının fotoğraflarında da gözüken kuleyi ikiye bölen çatlak hattı. Rotanın girişini kuzey yüzünden yapmaktansa batıya doğru çarşaktan yükselip gözümüze kestirdiğimiz ilk yerden tırmanışa başlıyoruz. Hedefimiz peş peşe gelen iki dik çatlak hattını tırmanmak.

1. İp: III/IV 70 m

Emniyeti biraz kıt slap etabı geçtikten sonra eğim azalıyor. Kolay tırmanışla yükseliyoruz. Gitmek istediğimiz birinci çatlağın altına ip yetmediği için hareketli emniyetle istasyonu taşıyoruz.

2. İp: VII- 25 m

Aladağlarda tırmandığımız en sağlam, keyifli VII-. Fazlasıyla emniyet imkanı var. Çatlağı ortasında kadar takip edip biraz sağdan yüzeye geçip sonrasında tekrar çatlağa bağlıyoruz. Esas tırmanmak istediğimiz çatlağın altında ip boyunu sonlandırıyoruz. Sonrasında gelecek olan ip boyunun zorluğundan ve yaylı takozlara ihtiyacımız olacağından 2 sikkeyle istasyon kuruyoruz.

3. İp: VII+ A1 45 m

Görece kolay tırmanışla çatlak hattına yükseldikten sonra esas tırmanış başlıyor. Sürekli bir zorlukla farklı tırmanış tekniklerini kullanarak çatlağın ortasına kadar yükseliyoruz. Devamını serbest devam edemeyeceğimizi düşündüğümüzden merdiven kullanarak yapay tırmanışa geçiyoruz. 4 malzeme kadar yaklaşık 5-6 metre kadar yapayladıktan sonra soldaki zayıflıya geçip kolaylaşan etaplardan zirve sırtına bağlıyoruz.

Rota Değerlendirmesi:. Bu zorluklarda çıktığımız en güzel rotalardan. Üstteki çatlağı serbest tırmanmak baya keyifli olabilir. Tırmanışa kuzey yüzünden başlanabilir. Keyifli, sağlam, iyi emniyet imkanı sunan çatlak tırmanışı. Çatlak yukarılara doğru yumruk büyüklüğünde.

İniş: Doğu yüzü rotasıyla aynı.