23/11/2006 Alaca Klasik Denemesi/Aladağlar – İlker Aydın, Ozan Güven, Seyit Murat Erdoğan

Tarih: 23/11/2006

Ekip: İlker Aydın, Ozan Güven, Seyit Murat Erdoğan

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Alaca Klasik Denemesi

Faaliyet Programı :

• Kaldı Zirvesi için planlanan çıkış tarihi : 24-25 Kasım 2006
    Kamptan Planlanan Çıkış Saati : 04:00
    Planlanan Rota : Avcıbeli-Kaldı sırt hattı.
  • Alaca Zirvesi için planlanan çıkış tarihi : 25-26 Kasım 2006
    Planlanan Rota : Avcıbeli üzerinden güney sırt hattı.

Rapor:

23 Kasım 2006’da saat 20:30’da kalkan Niğde İnan Turizm İşletmesine ait otobüs ile Niğde’ye yola çıktık. Bildirilen varış saati 07:30 olmasına rağmen Niğde’ye saat 08:20 civarında ulaştık. Derhal Çamardı’na hareket etmek için minibüs duraklarına gittik ve ilk aracın saat 09:30’da kalkacağını öğrendik. Yaklaşık bir saatlik bir sürenin olması nedeni ile kahvaltı için otogardan ayrıldık. Kahvaltıdan hemen sonra 09:15 civarında yeniden minibüs duraklarına geldiğimizde 09:30’da kalkacağı bildirilen minibüsün saat 09:00’da kalktığını öğrendik. Neden olarak minibüsün dolmuş olması gösterildi. Tartışmalardan ve bu beklenmedik durumun şoku atlatıldıktan sonra saat 11:00 kalkacak diğer aracı beklemeye başladık. Planlamayan bu zaman kayıplarını telafi etmek için Emli Ormanı’na yürüyerek gitme planımızı değiştirip bir traktör kiralamaya karar verdik. Saat 11:00’de kalkan araç ile yaklaşık birbuçuk saatlik yolculuktan sonra Martı Mahallesi’ne vardığımızda Çamardı Jandarma Karakolu ile temas sağlayamadığımızdan İTÜDAK Teknik Kurul üyesi Çağlar VURMAZ’a durumumuzu bildirildik. Kendisinden faaliyet bildirim prosedürü ile ilgili sorun olmadığı hakkında bilgi aldıktan sonra Sadettin TAŞYALAK’ın oğlu Hasan ile traktör konusunda anlaşıp 13:30 civarında Martı Mahallesi’den Emli Vadisi’ne yola çıktık. 40 dakikalık bir yolculuktan sonra Emli Ormanı’nı bitimine yakın bir noktada inip ve yürüyüş için son hazırlıklardan sonra Yukarıakşampınarı’na 14:30 sularında hareket ettik. Yaklaşık birbuçuk saatlik bir yürüyüşten sonra Yukarıakşampınarı’da bilinen kamp yerlerinden daha ileride Parmakkaya’nın karşısındaki kütlenin altında uygun görülen bir noktada kamp kurulmuştur. Bu noktada daha önce bivak veya kamp yapıldığına dair belirtiler karar verilmesinde etkili olmuştur. Kampın kurulmasından sonra çadıra yerleştik. Getirdiğimiz benzin ocağı o an çalışılmadığından yürüyüş sırasında kullanmak üzere getirdiğimiz su ve hazır gıdalar ile öğünümüzü giderip gecenin kampta geçirmeye ertesi gün dönmeye karar verdik. Sabaha karşı 04:30 itibariyle uyandığımızda birkez daha ocağı yakmaya çalıştık ve tıkanan yakıt memesinin temizlenmesiyle verimsiz de olsa ocağı çalıştırmayı başardık. Bunun üzerine gecikilmiş olmasına rağmen Kaldı Zirvesi için bir deneme yapmaya karar verdik. Kahvaltı ve yol hazırlıklarından sonra saat 07:00 itibariyle yola çıktık. Rota üzerinde ilerlerken genel olarak toz ve oturmamış bir yapıyla karşılaşmamıza rağmen oldukça farklı kar yapıları gördük. Parmakkaya’dan Avcıbeli’ne ilerleyen vadi içerisinde önce vadinin sol tarafından daha sonra Avcıbeli Geçidi’nin görülmesi ile sağ taraftan hafifçe yükselerek yola devam ettik. Avcıbeli Geçidi üzerindeki kornişin tespit edilmesi ve aynı sıralarda yürünen rota üzerindeki kar yapısının olumsuzluğu nedeni ( yaklaşık 8 cm.lik bir kar tabakası kırılmaya başlamış ve altında yaklaşık 40cm.lik toz kar tabakası ile karşılaşılmıştır) 11:30 civarında geri dönüş kararı verdik. Açılan izleri takip ederek saat 15:30 civarında kampa döndük. Geri dönüş sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmadık ve verilen molaları daha uzun süreli tuttuk. Kampta Avcıbeli üzerindeki korniş nedeni ile planlanan Alaca Zirvesi Tırmanışını da iptal edip sabah gündoğumundan sonra geri dönüşe karar verdik. Ertesi sabah 09:00’de geri dönüşe başlayıp Emli Vadisi içinde Hasan ile buluştuktan sonra 13:30’da Martı Mahallesi’ne vardık. Burada bekleme yapmadan anayol üzerindeki benzin istasyonuna yürüyerek gidip Çamardı’ndan saat 14:00’de kalkan minibüs beklemeye başladık. Saat 14:25’de minibüs ile Niğde’ye hareket ettikten sonra Demirkazık Köyü çıkışında 25-26 Kasım 2006 tarihinde Demirkazık Zirvesi’ne klasik rotadan tırmanış denemesi yapan ekiple ( Ali YILDIRIM, İlhan MUTLU, Gökhan CÜCELOĞLU, Furkan DODURKA) karşılaştık. İki ekip Niğde’den İstanbul’a geri dönüş saatine kadar bir arada kaldık. 27 Kasım 2006 tarihinde saat 07:00’de Kaldı-Alaca Ekibi olarak İstanbul’a vardık.

YORUMLAR:

• İstanbul-Niğde ve Niğde-Çamardı arasındaki transferler sırasında yaşanan sorunlar ekibin kontrolü dışında olmasına rağmen hiç beklenmedik bir durum olarak ortaya çıkmıştır. Böyle bir duruma karşı bir planın yapılmamış olması nedeniyle faaliyetin başlangıcında ekip moral olarak etkilenmiştir.
  • Faaliyet öncesinde kullanılan benzin ocağı dört gün öncesinde başka bir faaliyette kullanılmış ve çalışmıştır. Ancak aynı ocak bu faaliyet esnasında ilk anda çalışmamıştır. Faaliyet öncesinde yedek olarak alınması planlanan bir başka ocağın alınmasından da son anda vazgeçilmiş olması faaliyet esnasındaki olumsuzluğa neden olmuştur.
  • Faaliyet sırasında kullanılan harita ve rota bilgileri Tunç FINDIK’ın hazırlamış olduğu kaynaklardan alınmıştır. Ancak rota üzerinde ilerlenirken özellikle zamanlama bilgileri olmak üzere harita üzerinde bulunmayan detaylar karışıklılara neden olmuştur. Kullanılan kaynaklardaki bilgiler konusunda bağımsız pek çok kişiden yakınmalar olduğu bilinmesine rağmen bunların gözardı edilmesi rota üzerinde sıkıntı yaratmıştır.
  • Faaliyet öncesindeki ve faaliyet sırasındaki kar ve hava koşulları hakkında birbirinden bağımsız ve güvenilir kaynaklardan, çelişmeyen bilgiler alınmıştır. Ancak kar yapısı beklenenden çok farklı olmuştur.