24/06/2006 Dedegöl Dağı/Isparta – Ozan Güven, Seyit Murat Erdoğan

Yer/Bölge: Isparta

Rota: Dedegöl Dağı

Rapor:

Keyifli eğitim faaliyetinin son gününü boş geçirmemeyi düşünerek seyit muratla birlikte kamp yerinden karşımızda duran dedegöl dağına gitmeye karar verdik ancak hiç de beklediğimiz gibi bir faaliyet olmadı zira çok kolay bir faaliyet olacağını sanmıştık .Neyse sabah saat 4.50 sularında uyanıp kahvaltımızı yapıp akşamdan hazırladığımız çantalarımızla yola koyulduk.daha önceden köylülerden aldığımız bilgiler doğrultusunda 2.5 saatte zirveye varıp gene yakın bir zamanda geri dönüp boulder yapmayı planlıyorduk !!:) hızlı bir şekilde yürümeye başladık kamp yerinden zirveye bakınca zirvenin hafif sağında kalan sırttan devam ederek 1 saat sonunda doğal ağaç sınırını aştık ( oldukça ilginç bir görünümdü yıldırım düşmemiş tekbir ağaç yoktu boyu 3 metreyi geçmeyen ancak insan gövdesinden geniş gövdeli ağaçlar bir noktada yok oluyor) sırttan devam ederek bir miktar alçalarak tırmanış olarak kabul edilecek bir yerden devam ederek bol çarşaklı bir bölgeye geldik (patikayı kullanmadık beklide en büyük hatamız buydu zira zaten aramamıştık)kamptan çıktığımızdan bir buçuk saat sonra ilk kara ulaştık ve karın sertliğine oldukça sevindik .çünkü zirvenin altındaki çanakta bol miktarda kar gözüküyordu ve yanımızdaki kramponları kullanmak istiyorduk bu noktadan yarım saat sonra çanağın altına varmıştık . Kendimizi kraterin içinde bulduk, sonradan öğrendiğimize göre dedegöl denilen bölge burasıymış sandığımızın aksine 3 metre çapında, en fazla elli santim derinliğinde bir kar kütlesinden ibaret bir yermiş ancak ilerleyen dönemlerde kar suların erimesiyle siyah bir birikinti şeklini alıyormuş. Ancak etraf oldukça ilgi çekici gölün sağ tarafında bulunun büyük bir kapı var içerisi kar doluydu(ve içerisi yukarı doğru dev bir bacayı andırıyordu. Ancak zirve aşkıyla dolu olan biz görmezden gelip devam ettik. Çanağın içinin sert kar dolu olması ve kar olmayan yerlerin oldukça kötü çarşak dolu olması nedeniyle kramponlarımızı giyip tırmanmaya devam ettik bu yolla tahmini 250metre irtifa kazandık ( saatin altimetresi yardımıyla ölçtük) yaklaşık bir metre kalınlığında katmansız bir sert kar vardı ve oldukça sert bir zemindi .kar zeminden çıkınca çıkıp dik çarşak içeren ve oldukça dik olan yamaçtan zirveye doğru devam ettik ve yaklaşık 1.5 saat sonra kamp yerinden gözüken kulelerin en solunun altına vardık. Bu sırada havanın kapanması ve daha da kötüleşebileceği bilgisini kamptan almamızla acele etmeye başladık. Ve çok basit bir baca tırmanışı yaparak en sağdaki kulenin üstüne çıktık ve arkasında hiçbir şey olmadığını gördük. Hayallerimiz yıkıldı ve dönüşe geçtik kramponla tırmandığımız bölgeyi kazma düşüşü yaparak yapılabilecek en hızlı inişi gerçekleştirdik. .Yağan yağmur dolayısıyla geldiğimiz yerden dönemeyip saatlerce patikayı aradık ve bir yandan da yıldırımdan korktuk ve oldukça telaşlandık. bu telaş yüzünden ne yanımızdaki kısıtlı yemeği nede suyu tüketmeye cesaret edebildik. Saatler süren arayışın ardından zorlu bir inişin ardından oldukça aşağıda patikayı bulduk ve patikayı kullanarak yolu oldukça uzatarak kampımızı bulabildik ve oldukça rahatladık. faaliyetimiz toplamda 12 saat sürdü ancak akşam beş buçukta kampa tamamen tükenmiş şekilde geri dönebildik ,bir daha köylülere güvenmeme kararı alarak bu faaliyeti noktaladık.