24/06/2023 Emler Klasik, H2-H3-H4, Okşar Tepe, Süner Tepe, DKSK Tepe Traversi, Demirkazık Klasik/Aladağlar – Berkay Akdaş, Duygu Yetkin

H4 Zirve

Tarih:  24-29 Haziran 2023

Ekip: Berkay Akdaş, Duygu Yetkin

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Emler Klasik, H3-H2-H4-Okşar-Süner-DKSK Traversi, Demirkazık Klasik

Kamp Yeri: Karayalak , Yedigöller

Ekipman: Bölge Haritası, Telsiz , 60 metre çift ip, kemer, atc, hms, karabina, perlon

Hava durumu: Genel olarak açık, parçalı bulutlu, hafif yağmurlu

Rapor:

23 Haziran

Saat 14.00 niğdeye varış

15.00 minibüsüne bindik, 16.00 demirkazık köprüsü (bilet fiyatı 60 tl olmuş)

Körpüden otostop ile dağ evine milli park girişine varış.

Antrenman ve alıştırma olması açısından karayalağa yürümeyi tercih ettik. Sokullupınara az kala bir traktöre denk geldik bizi Sokullupınara bıraktı, oradan Karayalağa yürüdük.

18.30 karayalak kamp alanı (milli park girişinde ve kamp alanında hiç birine denk gelmedik para ödemedik :))))

24 Haziran / Emler Zirve, Yedigöller Kamp

07.45 Yedigöllere doğru yola çıkış

Yanımıza 2,5 litre kadar su almıştık Çelikbuyduranda su yoktu , mola taşında da aynı şekilde fakat şansımıza önceden kamp alanına pet şişede su bırakılmıştı. Suyumuz azaldığı için her ihtimale karşı 1 litre kadar aldık. 15.00 Çelikbuyduran, 15.30 Çelikbuydurandan Emlere hareket.

16.30 Emler zirve

19.00 Yedigöller kamp alanı

Direk gölü dibi, Direktaş manzaralı 1+0, su kaynağına koşarak 10 sn kamp alanımız

25 Haziran / Off Day, Direktaş Keşif Yürüyüşü

Ertesi gün off day , derede çimlenme ve 14.10 gibi Direktaşa zirve yapmamak üzere keşif yürüyüşü. Yine çantamıza bivak, tulum, yiyecek, sıcak su aldık.

Latırkırını ve yapacağımız traversi gördük , güneydoğu rotasından slab kilite kadar çıktık. Slab kilit altında durup keyif yaptık. Çok keyifli, kondisyon ve mental açıdan bizi geliştiren bir gün oldu ve off day i yatarak geçirmemiş olduk. Güneybatı rotasındaki çarşak komple kardı, inişte oradan kolayca inebilir miyiz diye bir bakalım dedik fakat kar durumu tahmin ettiğimizden daha kötüydü, yine geldiğimiz rotadan kamp alanına döndük.

Direktaş Güney yüzünden panoroma

26 Haziran / H3, H2, H4, Okşar, Süner, DKSK

06.00 Yedigöllerden H3’e gitmek üzere yola çıkış.

İsimsiz tepeye doğru yaklaşırken görmediğimiz bölgelerde kar olduğu için rotamızı değiştirip aşağı inip gölün etrafından dolanıp tekrar yukarı cıkmamız gerekti bu bize yaklaşık 25 dk kaybettirdi. Yine zirveye yaklaşırken kar durumundan ötürü 2-3 hamle tırmanış yaparak geçmemiz gereken yerler oldu. Saat 09.10 İsimsiz Tepedeydik. İsimsize geldiğimizde Latırkırı, Direktaş , H2, H3, H4, Okşar, Süner, DKSK yı gördük hava açıktı. H3 e geçip geçmemekte kararsızdık, dün tecrübe ettiğimiz kadarıyla karlar erimiş buzlazmış kaygan bir vaziyetteydi. H3 e doğru geçmeyi denemeye karar verdik, kar durumu geçişe elverişliydi, yavaş ve temkinli bir şekilde H3 e geçtik.

İsimsizden H3’e geçerken ben.

H3 zirve saat 10.30

H2 zirve H2 de durup harita ile etrafı tanıdık.

H4 zirve 11.30

H4’ten geçerken zirvedeki eriyen karların oluşturduğu balkonları gördük, oralardan uzak durduk tabiki 😀

H4 ten sonra gelen bulut ve sisleri görünce biraz acele etmeye çalıştık. (neyseki bize uğramadılar. Alaca, kaldı taraflarında yoğunlaştılar.)

Okşar zirve 12.45

Süner zirve 13.45 süner zirve biraz daha yordu ama güzeldi.

DKSK zirve 15.30

Yedigöller kamp alanına varış 18.00

27 Haziran / Yedigöllerden Karayalak Kamp Alanı

Karayalağa gitmek üzere yedigöllerden saat 12.20 çıkış

Yola geç koyulduk, yürüyüşe başladığımızdan biraz sonra yağış başladığından tekrar çanta düzenlemesi yaparak ipleri içeri aldık, yağmurlukları giydik.

Çelikbuyduran Geçidine yaklaştığımızda dolu yağmaya başladı.

17.30 kamp alanına varış

28 Haziran / Demizkazık Zirve

04.40 karayalak kamp alanından demirkazık zirveye doğru yola çıkış.

Sokullupınar kamp alanına inip Narpuz’dan klasik Demirkazık rotasını izledik. Kızılçarşak bizi bitirdi 😀

Kızılçarşak külahtan daha çok zorladı diyebilirim. Doğu belinde çantayı teke indirip, tek çantayla devam ettik. Ayakkabılarımın tabanları kaydığı için külahta tırmanış ayakkabılarını giymeyi tercih ettim ve hem tırmanış ve taban tutuşu olarak hem de mental olarak çok daha rahatlattı.
Külahta buzlanma, kar yoktu. Çıkarken sikke ve pursikleri görmek rahatlattı ve çıkış mental olarak çok zorlamadı. Rotada sık sık çakılmış sikkeler mevcut. Yine de tek prosedürde daha fazla iniş yapabilmek için 2 yarım 60 m ip iyi olacaktır. Sikkelerin, pursiklerin durumu da iyiydi zaten sikke başına genellikle çift, hatta 3 pursik vardı. Pursiklerde çift balıkçı benzeri garip düğümler de yok değildi 😀

Demirkazık klasik rotasında külaha gelmeden ve külahı tamamlayınca birçok yerde baba olması da mental olarak doğru rotada olduğumuzdan emin olmamız açısından rahatlatıcıydı.

Demirkazık zirve 13.00

Zirvedeyken bulutlar geldiği için ve yağış beklentisi de olduğu için az vakit geçirelim dedik ama yine 1 saate yakın durduk. 14.00 da dönüşe geçtik.
İnişte 6 ip boyu kadar ip inişi yaptık, 60 metrelik çift ip aldık. Külahı iniş süremiz neredeyse çıkış süremizi geçti, ip inişi çok uzun sürdü. Eğim çok dik olmadığı için ip takıldı, dolandı, birkaç kez geri tırmanıp ipi kurtarmak durumunda kaldık. 3. ip inişinde ipi atmak yerine yukarıdan, ip inişi yapana sağmayı tercih ettik.

Külahtan inmemiz 3 saati buldu. 17.00 ip inişi sonu, patika başlangıcı.

Külahtan ip inişi, çıkarken külahın sağındaki çatlaklardan yükseldik.
Külahtan ip inişi yapan Berkay

Doğu belinde yine bir mola verip kızılçarşaktan aşağı çarşak sörfü yaptık. Gelirken Narpuz Vadisinin sağ tarafından daha dik kayalar arasından hafif tırmanış içeren rotadan çıkmıştık. İnişte Narpuz’un sol tarafından dereden inerek daha kolay bir rota izledik. Sokullupınara inmek yerine soldaki patikayı takip ederek karayalağa üstteki patikadan vardık. Karayalaktan Narpuz’a gitmek için kampın üstünde kalan traktör yolu takip edilebilir.

20.40 Karayalak kamp alanına varış

29 Haziran / Karayalaktan dönüş

Faaliyetin en tehlikeli ve ölümcül anını Karayalak kamp alanında yaşamış olmamız çok ironik oldu. 😀 Üstte gezinen atlardan birinin taşı tepmesiyle biz tam çadırı toplarken bize doğru yuvarlanan kocaman taşı kamp alanından bir adamın “TAAŞ” diye bağırmasıyla fark edip bir kaç adım sola atmamla Berkay’la benim tam ortamdan hızla geçti gitti.

Saat 10.00 da karayalaktan, Demirkazık Köprüsü’ne yürümek üzere yola koyulduk. 11.55 gibi Demirkazık köyünün içlerindeyken sonunda neyseki bir araç durdu ve bizi köprüye bıraktı.

12.20 gibi minübüse binip, Niğde eski otogara yemek yiyecek yer bulmak üzere vardık. Bayram nedeniyle çoğu yer kapalıydı biraz zorlu bir süreç oldu.

Faaliyet planladığımızdan +1 gün off day ile uzadı, yemeğimiz ve tüpümüz tam yetti sonuna kadar her şeyi tükettik.(Yemek için +1 gün hesaplamanın faydası)

Otagarda Berraklar ile karşılaştık, yine talihsiz bir otobüs yolculuğu ile 18.30 daki seferlerine biz 19.30 da binene kadar binemediler.

30 Haziran / 7.00 İstanbul

Notlar :

• Zirveler için daha erken saatlerde çıkılmalı. Sıcak günlerde güneşte çok piştik. Havanın kapalı olduğu günlerde de dolu ve yağışa yine yola geç çıktığımız için denk geldik.
  • Güneş kremi önemli.
  • Zirvelerde hala kar olduğu için temkinli olunmalı veya krampon alınabilirdi.
  • Baton hem karlı zirvelerde hem de uzun çıkışlarda çok büyük rahatlık sağladı.
  • Demizkazık külahta çok sık aralıklarda emniyet noktası kurulabilecek sikkeler var. 60 metre çift iple 6 kez ip inişiyle indik.Külaha girmeden batonları bırakmakta veya kapatıp çantaya takmakta fayda var.
  • İp inişinde çok daha seri olmalıydık, prosedürü yavaş yapmamız bize çok zaman kaybettirdi.

Biz de dağdayken kazada hayatını kaybeden Ahmet Nişanot’a Allah’tan rahmet, yakınlarına ve tüm sevenlerine başsağlığı diliyoruz.