25/07/2022 Küçük Demirkazık Klasik – Yelkenkaya Rotası/Aladağlar – Çağatay Gödek

Küçük Demirkazık Topo

Tarih: 25/07/2022

Ekip: Çağatay Gödek

Rota: Küçük Demirkazık Güneybatı Yüzü ve Sırtı (Yelkenkaya)

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, 30m ip, iniş malzemeleri, telsiz

Süre: Karayalak Kamp alanından git-gel 11.30 saat

Saat 6.00’da uyanıp bir şeyler atıştırıp 6.30’da Karayalak kamp alanından çıkarak Sokullupınar ve ardından Arpalığa oradan da Apışkar Boğazına girerek Küçük Demirkazık Yelkenkayaya doğru yükseldim. Saat 11.00’da Yelkenkayanın başlangıcına ulaşarak dinlendikten sonra sağ tarafındaki bacadan tırmanmaya başladım. Yaklaşık olarak bacanın yarısını tırmandıktan sonra sol tarafta kalan rotanın kilidi olan 7-8 metrelik bölümü de tırmanarak (III+) Yelkenkayanın kılçığına çıktım. Oradan 15 metre alçalarak KDK zirveye giden 2 adet çarşaklı bacalardan sol tarafta bulunanına girerek tırmanmaya devam ettim ve saat 11.50’de zirveye vardım. Zirvede biraz oyalanıp BDK kuzey duvarına iç geçirerek baktıktan sonra inişe geçtim. Nihayet getirdiğim teknik malzemeleri kullanacağım yere Yelkenkayanın üst kısmına ulaştım. Yelkenkayanın orada bulunan boltlardan 15 metrelik bir iniş yaptıktan sonra ipi falan toplayıp geri kalan kısımları backclimbing yaparaktan aşağıya indim. Ardından hazır buraya kadar gelmişken BDK kuzey duvarına biraz daha bakarım diyerekten kuzey belinden geçip Cımbar üzerinden Karayalak kampa döndüm. Karayalak kampa vardığımda saat 18.00 idi.

Arpalık’ın üstlerinden Apışkar Boğazının Girişi Gün Değerlendirmesi

Gün Değerlendirmesi

• Karayalak kamp üzerinden KDK’ya gitmek harita üzerinde uzun gözüküyor fakat gidilemez değil. Sadece gün KDK’ya ayrılırsa gidilebilir.
  • Apışkar’ı bulmak sanırım biraz sorunlu gibi. Apışkara girip ilerlediğimde iki, üç kere yanlış girmiş olabilirim diye düşünmedim değil. Sonra girdik bari sonunu görelim diyerekten ilerledim. Şansıma doğru girmişim yoksa gerisin geri o yolu yürüyecektim.
  • KDK’ya ip götürmek şart. Rotadaki III+’dan serbest inmeye çalışmak risk olur. 30 metrelik ip her türlü iş görüyor.
  • Geleneksel tırmanışa başlamadan evvel klasik rotadan KDK yapmak kişinin olaya bakış açısını şekillendirebilir diye düşünmekteyim.
  • KDK klasik yapmak için Mevsimlik göl veya Oba yerine kamp kurulabilir. Bu durumda Apışkar’a Arpalık tarafından bulaşmamış olursunuz.
  • Yelkenkayayı çıkıp iniş yaptıktan sonra 2 baca olan yerde sağ taraftaki daha basit. Kaynak kitapta soldan gidin diyordu ve öyle yaptım fakat dönüşte sağ bacaya girdim ve ipsiz Yelkenkayaya kadar inebildim. Sol bacadan ipsiz inilmez diyebilirim.