25/12/2010 Kaldı Doğu Sırtı/Aladağlar – Alper Işın Duran, Ali Değer Özbakır

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Kaldı Doğu Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar: Tek katlı festival çadırı(pollerini aluminium pollerle değiştirip hafiflettik ama yine de çok dayanıksız çıktı.), askı ocak (100g. tüpün bir tanesi yetti, iki tane de fazladan tüpü boşa çıkarıp indirdik.), yemek ve 2 termos, bende +15 elyaf tulum ve kaz tüyü mont, Alide +4 elyaf tulum, bir takoz seti(12 Adet), 3 yaylı takoz, 3 bıçak sikke, 2 profil sikke, 2 yumuşak üniversal sikke, Ali ve bende buz çekici + krampon +kask+ kemer, 5 uzun ekspres, 3 istasyon perlonu, yardımcı ipler, 6 kilitli karabina, 2x50m ip.

Hava Durumu:

Süre: —

Rapor:

Merhaba,

Hafta sonuna bir gün daha ekleyip kışın ilk faaliyetini yapalım dedik. Cuma gecesi araba ile iki ekip yola çıktık. Ali Değer Özbakır ve ben Kaldı’ya , Bilge Ar ve Buket Şahin’de Alaca’ya gitmeyi planladık. Cumartesi sabah 6 civarında Salim Abi’ye vardık, Tek şoför olduğumdan, biraz uyuklayıp saat 10 civarında traktör ile Emli ormanına doğru yola çıktık. Ormanda traktör yolunun sonuna ulaşamadık, yerde 30-40cm kar vardı. Ormandan çıkarken iki ekip birbirinden ayrılarak, Biz Sıyırma’ya Bilgeler Akşampınarı Vadisine doğru iz açmaya devam ettik. Sıyırma’da hava kararana kadar yükseldik ve zifiri karanlıkta 18:00 civarı Lahitkaya’dan sonra vadinin ikiye ayrıldığı moren sırtının arkasına kamp attık. Pazar sabahı 4:20 gibi çadırımızı toplayıp yola çıktık. Yoğun bir iz açma uğraşından sonra saat 10:00 civarında Kaldı doğu geçidine vardık ve hemen tırmanışa başladık. Sırtın ilk bölümünde, bacanın dibine varana kadar ip açmadık. Bacanın altındaki sette 50-60 cm kar vardı. Bacada ise kalın cam buz vardı. Bu yüzden bacadan iyice sağ tarafta kolayca gözüken çatlaklı yüzeyden ip açarak tırmanışa başladık. Eldivenle ve plastik ayakkabı ile tırmanırken, ikinci ip boyunu geçmekte epey zorlanarak günün sonuna kadar toplam 4 ip boyu tırmanabildik. Kaya zorluğu çok olmamakla birlikte, kaya üzerindeki parça parça cam buzlar ve toz kar bölgeleri bizi iyice yavaşlattı ve bu yüzden saat 17:00’de hava büyük bir hızla kararırken gafil avlandık. Bulabildiğim en yakın çatlaklı yüzeye elimde ne kadar uygun sikke varsa askı istasyon için çaktım ve sonunda 3 sikkeden alınmış bir istasyonda 50 derece kadar eğimli bir yüzeyde asılı bivağımıza başladık. Gece aşırı soğuk değildi, ben askıda dizlerimin üzerinde uyuyabildim ama Ali kemerinin verdiği rahatsızlık sebebiyle pek uyuyamadı. Sabah uyandık ve kahvaltı için kar eritmek üzere ocağımızı çıkardık. Bu sırada içine kar doldururken ocağın tencere kısmı aşağıya uçtu. Tırmanışın bu noktasından sonra yolumuza susuz devam edecektik. İp sürtünmesi yüzünden kısa kısa 4 ip boyu daha tırmandıktan sonra zirve sırtına ulaştık ve yaklaşık 12:00 gibi karlı kuzeydoğu sırtından zirveye vardık. Toplamda 8 ip boyu ve yaklaşık 250m kadar ip açtık, genelde 4 derece gibi en zor 4+ vardır herhalde. Zirveden gecikeceğimizi mesajla (telefon yalnızca zirveden, sorunsuz çekiyor. 10 metre aşağı inince ise hiç bir yönde çekmiyordu) aşağıdakilere haber verdik ve aşağıya yürüyüşe başladık. Batı klasik rotasında dik ve yaklaşık 1 metre kalınlığında sert kardan top sahasına ve oradan da Alaca Sırtına krampon takarak indik. Tırmanışın yalnızca bu bölümünde krampon takma ihtiyacı duyduk. Çok susuz ve uykusuz halimizle, yavaş yavaş inmeye devam ettik ve Akşampınarı Vadisindeyken yine hava karardı. Kışın getirdiği en büyük zorluk günlerin kısalığı galiba. Yavaş yavaş yolumuzu kaybetmemeye çalışarak indik ve saat 21:00 gibi Sarımehmetlerde bizi almaya gelen Salim Abi’nin yanına vardık. Daha sonra geceyi köyde geçirip salı sabaha karşı İstanbul’a yola çıktık.