28/11/2010 Trans/Aladağlar – Umut Gökdeniz, Ahmet Balpınar(YTÜDAK)

Tarih: 28/11/2010

Ekip: Umut Gökdeniz, Ahmet Balpınar(Ytüdak)

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Dipsizgöl-Yedigöller-Sokullupınar transı

Kullanılan Ekipmanlar: Kask, krampon

Klup Malzemesi: Krampon (kullanılmadı)

Süre: —

Tırmanış Raporu:

Antrenman tadındaki faaliyetimize öğlen 3 civarı Arpalıktan başladık. Kamp yerimiz olan Dipsizgöle geldiğimizde hava kararmıştı. Tekepınarından itibaren yer yer 5 cm kadar olan kar örtüsü Dipsizde 15-20 cm civarı. 29 Aralık sabahı 8 gibi uyanıp kahvaltının ardından ağır ağır toparlandık. Akçay Geçidine çıkmak yerine direkt Adsızı hedefleyerek yükseldik. Çağalına doğru sırttan devam edip madene pek alçalmadan Yedigöllere inen bele yan geçtik. Bu etaplarda sert kar üzeri 25-30 cm toz kar vardı yağışlı bir dönem sonrası bu yamaçlara bulaşmamakta fayda var. Belde kısa bir oyalanma sonrası inişe geçtik ve 1 saatlik bir yürüyüşün ardından Büyük Gölün yanına kampımızı kurduk. Yemekti çaydı muhabbetti derken 10 gibi uykuya çekildik. 30u sabahı yine pek erken olmayan bir saatte uyandık. Önceki gün yüzeyinin yarısı donuk olan gölün çoğu donmuş idi. Yavaş yavaş toparlanıp yürüyüşe başladık. Direktaşın karşılarında bir tepede biraz oyalandıktan sonra devam edip 1 saatte Çelikbuydurana ulaştık. Bir koşu Emlere çıkıp indik. Planımız Çelikbuyduranda kalmak olsa da suyun donmuş olması kar eritmeye de üşenmemizden dolayı inişe devam edip geceyi Sokulluda geçirdik. Sabah erkenden toparlanıp Salim Abiyle buluştuk. Sonrası bildik Niğde aktiviteleri..