26/06/2005 Parmakkaya Güney Yüzü, Lahitkaya Batı Yüzü, Kaletepe Kuzeybatı Sırtı/Aladağlar – Yiğit Kaya, Ozan Onur, Önder Bingöl

Tarih: 26/06/2005

Ekip: Yiğit Kaya, Ozan Onur, Önder Bingöl

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: Parmakkaya Güney Yüzü, Lahitkaya Batı Yüzü, Kaletepe Kuzeybatı Sırtı

Rapor:

Aladağlar parmakkaya ve lahitkaya batı yüzü ilk teknik kurul çıkışı
faaliyetine hoşgeldiniz. Dedegöldeki 135 metrelik Alpin spor rotayı çıkışımızın bize verdigi gazla soluğu Aladağlarda almıştık. Geçen sene kaya tırmanışı eğitimini verdiğimiz Kadıköy Anadolu Lisesi’nin ricası ile Aladağlarda onlarla biraz vakit geçirip kendi etkinliğimizi
yapacaktık ve Sarı Memedler Yurdu’nda kampımızı attık. Pazar günü ben ve Yiğit 2 grup halinde KALDSK’lilerle toplam 6 kişi olarak Kaletepe Kuzey Yüzü (III+,IV+ — 150 metre)’nü çıktık. Pazartesi günü ben yine ( hafiften kabak tadı vermeye baslasa da , benim kaletepe kuzey yüzüne 4. çıkışım olacaktı…) 2 kiiiyi yanıma alarak yine aynı rotadan tımanışı gerçekleştirdim ( bu iki tırmanışta da amaç gençlere teknik tırmanışın nasıl bir şey olduğunu anlatmaktır.). Bu arada kardeşim rahatsızlandı 2 gece uykusuz onun yanında geçirdim ve Niğde Devlet Hastanesi’ne götürmek zorunda kaldık. Buradan Cağlar arkadaşımızın abisine çok teşekkür ediyorum… Kardeşim perşembe gününe kadar ancak düzelebildi ama benim motivasyonu tamamen sildi. Pazartesi günü Yigit (beni inceden satışaa getirip) ve Önder kaletepe‘de yeni açılmış olan kuzeybatı sırtı rotasını tırmandılar.

Giriş: 12:00 1.ip IV+, 60 metre ip açıp çatlağa girmişler (kilit bölümler
bu ip boyunda, fakat kitapta bahsedilen kilit etaptan önceki baca etabı
daha zordu)

2.ip,III+, 45 metre
Hızlı bir çıkışla 14:00de zirveye varmışlar.. (ayrıntılı bilgi
Aladağlar’da 50 rota-Tunç Fındık)
Salı: Önder + 5 kişi Alaca’ya doğru yürüyüşe gittiler ve Küçük Alaca’dan döndüler ve bu şekilde bugünden sonra kendi faaliyetimize geçiyoruz.
Çarşamba: saat 16:00 itibariyle kampı toplayıp Aksampınarı’na taşıdık.
Aşağı Aksampinari’nda ( Kocadolek ) su olmadığı için yukarıda kamp attık.
İyi de olmuştu çünkü yarın, daha kış mevsiminde Alper’le Ali ile iki kere gelip her ikisinde de yanlış rotalarda kasıp döndüğüm o güzel kuleye girecektik…

PARMAKKAYA: (direktaş) :
İlk tırmanış (1971) J. Waterman D. Mehmet
Zorluk: D, V, VI derece kaya tırmanışı
Tırmanış yüksekliği: 130 metre
Rota tanımlaması: rota parmakkayanın iyice arkasına geçip arkadaki
yapıyla bel vermeye başladığı yerden önceki büyük sarı negatifin hemen solundaki kolay etapla başlıyor. Rota üzerinde 40 kadar sabit sikke var. Rota bir sikke cehennemine mi yoksa cennetine mi dönmüş nasıl baktığınıza göre değişir.

Perşembe: saat 08:30′ da rotaya girdik.
1.ip boyu, 30 metre, [IV+, V-] : belirgin oyuğa kadar 30 metre tırmanış.
İlk 15 metre kolay ama emniyet imkanı yok, balkon hizasına gelince sikkeler başlıyor.
Ara emniyet : 3 sabit sikke, 2 friend, 1 takoz
İstasyon : belirgin oyuk, 3 sabit sikke ( gayet sağlamlar )
2. ip boyu : 5 metre, V+, oyuktan sağdaki büyük kum saatine travers
Ara emniyet : 3 sabit sikke
İstasyon : kum saati (ip sürtünmesini engellemek için bu geçiş şart) bu
kum saatinde baya bir rüzgar yedik ve sağlam bir sırt ağrısı başladı.
3. ip boyu : (V, VI-), 25 metre. Kum saatinden dik yukarı, negatifin
sağından iki çatlağın başladığı sete tırmanılır. Olukları tutamakları belirgin,
eğlenceli fakat zorca bir bölüm
Ara emniyet : 6 sabit sikke (biri bariz çürük) , 1 friend
İstasyon : Çatlakların başladığı sette 3 takoz
4. ip boyu : (IV+, V), 20 metre soldaki çatlaktan büyük sete kadar
belirgin tutamaklı, zevkli, rahat bir tırmanış
Ara emniyet : 1 sabit sikke, 2 friend, 1 takoz, 1 hekzan
İstasyon : setteki büyük baba
5. ip boyu ( IV+ ), 13 metre sırtı takip edip, kovuktan sağa diken
yüzeyden travers ve üstteki sete istasyon.
Ara emniyet: 4 sabit sikke
İstasyon : 2 sabit sikke
Rotanın bundan sonraki 35 metrelik etabi ( VI-, VI ) kilit ip boyu ve
boşluk hissi bir hayli fazla… rotanın başından beri rotayı lead’leyen Yigit’di ve bu ip boyunu benim çıkmam gerekiyordu ama motivasyon eksikliği, müthiş bir sırt ağrısı nedeniyle girmek istemedim, Yigit’e sordum o da Man ‘o’ the Match olarak çok yorgun olduğunu söyledi… velhasıl 35 metre kala rotadan indik. Yine de güzel bir tırmanış oldu.
İniş: Büyük setin üzerindeki büyük baba ve küçük baba birlikte
kullanılarak ipin sıkışmaması için maximum özen gösterilerek iniş. Babadan daha asağıya perlonu uzatarak 50 metre iniş yaptık ve ucu ucuna bir başka sete ulaştık. Buradan babadan ya 10 metrelik ip inişi ya da yandan III+ lık geri tırmanışla inilebilir. Saat 16:00 da her şey bitip dönüşe başladık. Akşampınarına (yukarısı) ben kardeşime bakmaya Sarı Memedler Yurdu’na gittim ve iyi olduğunu görünce kaybettiğim moralim yerine geldi.

LAHİTKAYA BATI YÜZÜ
İlk tırmanış: T. Findik E. Aytemiz
Zorluk : PD+, III+, IV+, V derece kaya tırmanışı
Uzunluk : 300 metre
[Estetik ve keyifli bir tırmanış] :))

Tanımlama : Akşampınarı’na Sulağankeler’e (Vali konağı) giden yolun tam
ortasından lahit kayanın batı yüzü gözüküyor, o yüzdeki büyük çatlak hattı rotası
Saat 05:00 da yukarı Akşampınarı’ndan ayrıldık 3 saatlik bir yürüyüşten sonra rotaya 08:30 da girdik.
Giriş: buzulu 7-8 metre tırmanıp buzulun mağara görünümlü yerinden geçip – yani buzulun sağ tarafı oluyor- rotaya başlanır. İlk 3 ip boyunu Önder lider gidecekti ve başladık.
1. ip boyu. (III+, IV-) 50 metre Slab yüzeyden başlayıp sağa yan
geçiliyor ve belirgin hat takip edilerek istasyon noktasına ( set var ) ulaşılır.
İstasyon : 2 baba
2. ip boyu: III+, IV luk hamleleri var. 50 metre büyük çatlağın içinden devam edildi. Tırmandığımız ipler Tunc Fındık’ınki gibi 60 metrelik olmadığı için burada running belayla Önder’e emniyeti yukarı taşıması için yardım ettik.
İstasyon : 2 takoz, 1 baba
3. ip boyu : kolay bir ip boyu III+, 50 metre biraz daha pozitiflesmeye
başlayan çatlağa devam edildi ve bu çatlak hattının bitimine ulaşıldı.
İstasyon : 2 baba
4. ip boyu : iyice pozitifleşen yüzeyden sağa çapraza (lider giden bu
sefer benim) geçmeye başladık ve 30 metre sonra büyük bir sete ulaşılıyor ama devam edip 15 metre sonra kilit ip boyunun çatlağının başladığı yere ulaştık. Burada çakılı bir sikke var.
İstasyon : 1 friend, 1 takoz, 1 sabit sikke
5. ip boyu : ( IV+, V, 30 metre ) dik ve 30 metrelik, bir hayli çürük
bacamsı çatlak hattında ilerlemeye başladım, aşağıya sürekli taş yolluyorum. 30 metre sonunda büyük bir sete ulaşılıyor ve 10 metre daha yükselip ( III+ ) çatlaklı yapıdan istasyonu aldım.
Ara emniyet: 4 friend, 3 takoz, 1 hekzan
Not: büyük boy friendler ve hekzanlar çok ise yarar, bizde yoktu siz
alın.
İstasyon : 2 sikke, 1 takoz,1 friend
6. ip boyu : III+, 55 metre pozitif çatlaktan yiğit lider giderek sağ çapraza doğru büyük çarşak sete varıldı. Burada da bir running belay durumu yaşadık çünkü istasyon imkanı çok az, setten istasyon alındı.
7. ip boyu : çarşaktan 30 metre sağa yürüyüş…
8. ip boyu : ( III+, bir kac hamle IV), 30 metre serbest tırmanışla lahit kayanın güney tarafındaki sırta bağlandık. (İlk çıkılan yer zirve değil) zirveye sırttan bir yürüyüş,,, ve zirvedeyiz. Saat : 14:30 tam 6 saat sonra zirvedeyiz.

Tarih 2 temmuz zirve poşetine bakıyoruz, bir şeyler yazıp talihsiz
kazanın ayni tarihte olmasindan dolayi Sevgili Ugur Abi’yi hatirliyor ve
tırmanışımızı ona adıyoruz..

İniş: klasik rota olan doğu yüzünden yapılıyor ama biz kasıp III+ lık
yerleri geri tırmanmayı yeğledik, sonra lahitkaya kuzey yüzüne yakın bir şekilde kuzeybati sırtının oradaki eşyalarımızı almaya gittik. 3 saatlik yürüyüşle kampa dönüyoruz. 2 saat sonrada kampı toplayıp Sarı Memedler’e dönüyoruz ve faaliyet