26/10/2001 Kaldı Klasik/Aladağlar – Serdar Soba, Onur Demiröz

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota:  Kaldı Klasik

Rapor:

26 Ekim Cuma akşamı yola çıktık ve Cumartesi sabah 8.30da Niğde’ye vardık.  Niğde-Çamardı hariç Çamardı’dan Boğaziçili grupla Sarımemedlere, ordan da Ytüdaklı grupla Emli’ye kadar beleşe ulaştırıldık… Emli’den 12.45te yürüyüşe başladık ve 16.30 sularında Parmakkaya’nın üstlerine doğru kamp attık. Hava yürüyüş sırasında parçalı bulutlu ve yağışsızdı fakat akşam kar serpiştirmeye başladı. 28 Ekim Pazar sabahı yeni saatle 4.15de zirve için yola çıktık, kar yağışı artmıştı ve sis vardı. 8.30da Avcıbeli’ne ulaştık ve mola sırasında güneşle dağılan sis ve karşımızda beliren müthiş manzara bizi oldukça sevindirdi. Fakat sevincimiz kısa sürdü, Kaldı tarafından gelen siyah küme çok geçmeden üstümüzdeydi. Avcıbeline başlamadan yeniden sis basmıştı; çarşak üstü toz kar bizi çok uğraştırdı; çok çalıştık ve 1.5 saatte Avcıbeli’ni aşabildik. Sırttan yarım saat ilerledik fakat sis artmıştı ve görüş mesafesi 10 m’ye kadar düşmüştü. Zirveyi göremiyorduk. Risk almak istemedik ve 45 dakika bivakladık. Hava durumunda bi değişme olmayınca geri dönmeye karar verdik ve öğlen 12.00 civarında Avcıbeli’ni indik. 3.5 saatlik bi yürüyüşle kampa geri döndük, sis halen devam ediyordu. 29 Ekim sabah 10.00da kampı topladık ve 12.30da Emliye ulaştık. Oradan traktörle Çamardı ve Niğde-Ankara-İstanbul güzergahından eve döndük..