27/01/2018 Diagonal, Bulutsuzluk Özlemi/Uludağ – Ali Süheyl Çebi, Aykut Kabaoğlu

Tarih: 27/01/2018

Ekip: Ali Süheyl Çebi, Aykut Kabaoğlu

Faaliyet Sorumlusu: Aykut Kabaoğlu

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Diagonal,Bulutsuzluk Özlemi

Kullanılan Ekipmanlar:  2 çift teknik kazma, 2 kask, 2 krampon, 60 metre yarım ip, bivak, çadır, 2 kemer, 1 picket, 2 HMS, 3 kilitli, 2 leash, 2 60’lık ve 1 120 perlon, ilk yardım çantası

Hava Durumu: 11 Mart Cumartesi : güneşli – 12 Mart Pazar : güneşli

Planlanan Faaliyet:
27 Ocak Cumartesi :
08.30 İstanbul/Sirkeci’den Budo’ya biniş, 10.00-10.30 arası Mudanya’ya varış. Mudanya’ya vardıktan sonra F3 ile Teleferik’in Teferrüç durağına varış.Uludağ/ 2. Oteller Bölgesinde iniş, telesiyeje biniş ve Kuzey Çanağı’na varış.Öğlen rotaya giriş(diyagonel).İkinci gün erkenden rotaya giriş (bulutsuzluk özlemi).Geçe kalmadan dönüş.

27 Ocak Cumartesi sabah 08.30’da İstanbul/Sirkeci’den Budo’ya bindik. 10.00 sularında Mudanya’ya vardıktan sonra F3’e binip, 11.00-11.30 arası teleferiğe varmıştık. 12.15 teleferikten inip telesiyeje doğru yola koyulduk.12.30 gibi telesiyejin yanına vardık.Aykut’la konuştuktan sonra binmeyip ‘’hadi spor olsun ya’’ diyerek kayakçıların yolundan yukarı doğru çıkmaya başladık.Yaklaşık 1.30 sa sonra çanağa vardık.Gittiğimizde başka ekipler de vardı.Saat geç olduğu için 2 rotayı da ertesi güne bıraktık.Akşam yemek yaparken jandarma kar motoruyla yanımıza geldi.İznimizin olup olmadığını sordu.Biz de arayıp söylediğimizi belirttik.Sabah 5.00 kalk saati verip vaktinde kalktık. Diyagonelin altına geldiğimizde saat 6.30 olmuştu.Karın sert olması ve bizden önce çıkan gurubun açtığı izlerin de etkisiyle 7.15 gibi rotayı tamamladık.İnişe doğru yola koyulduk.Lakin biraz fazla yürümüşüz inişi kaçırmışız Aykut’un buralar tanıdık gelmiyor demesiyle birlikte geri dönüp inişi bulduk.İnişten sonra planladığımız 2.rotanın altına geldik.Saat 8.00 civarıydı.Bulutsuzluk özleminde bolca yan geçiş vardı ve üstümüzdeki kornişler hiç hoş gözükmüyordu.Rotanın yarısında eğim yükseldi ve sert kar bir bölümde buza döndü.Aykut önden gidip bir 3m kadar yükseldi.Ben de biraz yükselmeyi denedim ama kramponun güven vermeyişi ve tecrübe eksikliği yüzünden yukarı çıkamadım.Rotada o kısımda ip de açılabilirdi ama ileri kaya ve self-rescue almadığım için ip açma durumunda rotayı bırakıp aşağı ineceğiz diye konuşmuştuk.Aşağı doğru inmeye başladık.Kamp alanına vardığımızda saat 10.00’a geliyordu.Çadıra geçip bir şeyler atıştırıp,sıcak bir şeyler içtikten sonra.11.00 gibi dönüşe geçtik.Dönüşte de telesiyej yerine yürüdük.

Not:
-Dağcılık lisansımız olmadığı için teleferikte hem çıkarken hem de inerken baya sorun yaşadık.
-Budoya binerken yanımızda kartuş vardı,dikkat etmediler ama kartuş var diye deniz otobüsüne almayabilirler.
-Jandarmayı aramak yerine bir dahaki sefere yanlarına uğrayıp isim,tc,kan gurubu ve tel. no. bırakmamızı istediler.