28/06/2007 Klasik Rota/Uludağ – Özgür Cebeci, Eray Alan

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Klasik Rota

Rapor:

Aladağları tanıma faliyetinin iptalinden sonra bişeyler yapmak istiyorduk, yakın ve basit oluşundan kaynaklı uludağa gitmeye karar verdik. Gerekli tavsiyeler ve tarifleri (Sami’nin google earth destekli şahane tarifi )aldıktan sonra 28 i öğlen bursadaydım. Erzak alışverişi çanta hazırlanması ( bu arada yeni aldığınız ocağıda elimizdeki kartuşlardan biriyle denemiştik) ve yemeğin ardından 4.00da dolmuş taksiyle uludağa doğru yola çıktık. Yukarıda jandarma hani bakayım sizin belgeleriniz kaymakamlıktan desede Eray’ın yazış kabiliyeti sonunda sorunsuz bi şekilde bildirimimizi yapıp 5.10da volfram yolunun başındaydık. Lakayit bir yürüyüşün ardından 6.30 da volfram madenine vardık. Gerek arkadaki binaların çirkinliği gerek şiddetli rüzgar gerekse saatin erkenliği yüzünden daha yukarıda ve daha korunaklı olduğunu düşündüğümüz bir yere kamp attık. Aldığımız tonlarca yemeği yemek için hazırlanırken her nekadar algılamamız ve kabullenmemiz zaman asla da ocakla kartuşun birbirine uymadığını anlayıp yıkıldık.( denediğmiz kartuş contalı getirdiğimiz ise vidalıymış) Eray’ ın önerisi üstüne soğuk suyla yapılmış patates püresinin ve binimum abur cuburun ardından sabah erken kalakmak üzere yattık. Niyetimiz güneş hararetlenmeden faliyeti bitirmekti.

Sabah 5:00 da kalkıp 5:30 da yola çıktık ancak çok yoğun olan sis yüzünden etabın sadece önceki gün incelediğimiz kısmını çıkıp sis dağılınca yakadar beklemeye karar verdik.

Keşiştepeye çıkan zigzaglı patikadan çıktıktan sonra biraz daha devam ettik ama görüş mesafesi 5 -10 metreye kadar düştüğü için tedirgin olup keşiş tepenin yanına döndük.

Şiddetli rüzgardan kaynaklı sis dağılıncaya kadar bivak torbasında bekledikten sonra sisin dağılmaya başlamasıyla beraber 8:20 de yeniden yola çıktık. Sis dağılınca daha önceden takip ettiğimiz yolun doğru yol olduğunu anlayıp tempolu bir şekilde devam ettik. Göller bölgesine giden yol ayrımından bir süre sonra zirveyi daha iyi ayırt edebilmek için patikayı terk edip sırt hattına çıktık ve 9.40 da zirveden hemen önce karşımıza çıkan çoban köpekleri hariç bir sorun yaşamadan zirveye vardık. Biraz oyalandıktan sonra geldiğimiz yoldan kamp yerine geri döndük. 1:00 da kampımızı toplayıp boşu boşuna taşıdığımız litrelerce suyu şampanya patlatırcasına döktükten sonra (hafif kapalı hava yüzünden güneş beklediğmiz kadar yakıcı değildi ve etabı umduğumuzdan çabuk bitirmiştik) oteller bölgesine geri döndük. Saat 2.30da gene taksi dolmuşla Bursa’ya dönüp ”amanın yorulmuşuz bea” şeklinde faliyeti sonlandırdık