31/03/2018 Diagonal ve Mantar Sote/Uludağ – Ertürk Karatatar, Yusuf Öztürk

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Diagonal ve Mantar Sote

Kamp Yeri:

Kullanılan Ekipmanlar: 2x3K, 35m ip, açık&kapalı perlon, sikke, buz vidası, kilitli, hms, reverso, ekspres, leash.

Hava Durumu: Öğleden önce güneşli, öğleden sonra bulutlu, sıcaklık -1/-2 derece.

Neredeyse bir ay boyunca gidip gitmeme arasında kalıp erteledikten sonra havanın açık olmasını fırsat bilip gitmeye karar verdik. Gece 3 buçuk gibi Ertürk’le buluştuktan sonra yola çıktık. Sabah 7 olmadan oteller bölgesine vardık. Peşimizden Uğurların ekibi geldi. Biraz sohbet ve hazırlık ardından hep birlikte 7 buçukta yürüyüşe başladık. Sezon kapandığı için telesiyej çalışmıyordu. Oldukça sert ve neredeyse hiç batmadan ilerledik. Kısa nefes molaları ve yavaş tempoyla 10 civarı çanağa vardık. Bir şeyler atıştırıp dinlendik, kemer ve kramponlarımızı giydikten sonra rota dibine doğru hareket ettik. Bizden önce yıldızlı biri rotaya girip yarılamıştı. Bizde peşinden rotaya girdik. Kazma/krampon için elverişli bir karda keyifli bir tırmanış yaptık. Ta ki son 7-8m. kalana kadar. Rota sonu oldukça sert buzla karşıladı bizi, burada temkinli davranarak biraz vakit harcadık. Kornişin altından yatay geçişle saat 12‘de rotayı tamamladık. Biraz dinlenip keyif yaptıktan sonra klasik rotadan inişe geçtik. Çok fazla aşağıya inmeden yatay geçişle Mantar Sote’nin dibine geldik. Kısa bir değerlendirme yaptıktan sonra rotaya girmeye karar verdik. Birinci sabit istasyona kadar free şekilde çıktık. Bundan sonrası ikinci sabit istasyona kadar yine sert buz şeklindeydi. İstasyona girip ip açtıktan sonra Ertürk lider olarak ilerledi. 2 Sikke, 1 buz vidası ile ara emniyet alarak ikinci istasyona ulaştı. İki istasyon arası 35m.’lik ip tam yetti. Ardından beni de yanına aldı. İkinci sabit istasyondan sonrası kar ve rahattı. Tekrar free şekilde devam ettik. Rota sonunda kornişten çıkmak istedim ancak altı yine buz şeklindeydi, yatay geçişle rotayı tamamladım, 5dk sonra da Ertürk geldi. 1 saat 45dk gibi bir süre ile 15:30’da yukarı çıkmış olduk. Kısa bir dinlenmeden sonra tekrar klasik rotadan inişe geçtik. Aşağıda Uğur, Duygu ve ekibiyle biraz sohbet ettikten sonra yolumuza devam ettik. Onlar rotadaki iki arkadaşlarının inmesini bekliyorlardı. Gün batımında araca varmış olduk. Diğer ekibi de bekledikten sonra beraber yemek yiyip yola koyulduk. Saat 12 civarı İstanbul’a vararak faaliyetimizi tamamladık.