30/03/2018 Diamond-Etik Ol-Kesiştepe/Uludağ – İsmail Ağdaş, Yücehan Kutlu, Ahmet Server Çetinel

Tarih: 30.03.2018

Ekip: İsmail Ağdaş, Yücehan Kutlu

Faaliyet Sorumlusu: —

Yer/Bölge: Kesiştepe/Uludağ

Rota: Diamond

Kullanılan Ekipmanlar:

Hava Durumu: Açık güneşli

Mayıs sonları, artık uludağ için son fırsatı kovalıyorduk. ekip, rota, araç ve yancı ayarlandıktan sonra yine ahmetle semihi alarak gece uludağa doğru yola çıktık. Dağ yolu biraz buzluydu, ama 2. Oteller bölgesinde otoparka kadar gidebildik. Düşündüğümüzden çok erken varmıştık ve biraz dinlenmek birazda uyumak için bir otelin lobisine yayıldık. 1.5-2 saat kadar takıldıktan sonra evden getirdiğim patatesli börekleri gömüp yola çıktık (semih yulaflı bi şey yedi). Teleferik kapalı olduğu için 2+ saat kadar bir yürüyüşle çanağın yakınlarına vardık biraz moladan sonra rotalara doğru ayrıldık. Bu sefer kar koşulları mükemmeldi, neredeyse bileğe kadar bile batmadık hiç. Rotayı kestikten sonra pek kaya etabının olmadığını gördük, kayaya ara emniyet atma imkanı da pek yoktu. Önceki yağışlardan dolayı, Rota karla dolmuş, eğim dikleşmiş, kar ise yer yer buz, neredeyse şelale kıvamındaydı. Rota yaklaşımı yaptıktan sonra, daralan notadan yükselirken, iç titreten bir bas sesi geldi. Ben en başta yücenin düştüğünü veya kayaya vurduğunu düşündüm ancak gözgöze gelince bunun bir kırılma olduğunu anladık ve önüme bakınca buzlu yüzeyde 1-2 mm. Kadar bir kırılma olduğunu gördüm. ve nazik adımlarla 2 mt. Yukarıdaki kayalara yapıştım. Yücede dikkatlice arkamdan geldi. Güzel ve güven veren buzumsu karda sola çapraz yükseldikten sonra kayaların arasından dik devam ettim. Etap dikleşince ve tepemizin üzerindeki devasa kornişlerin de verdiği yusufla bir kar kazığı çakıp ipe girmeyi düşündüm ancak, kramponlarda frontpoint beklerken bu çok zor olacaktı ve zaten bacaklarım yanmaya başlamıştı bile. anlayacağınız, kalmak gitmekten zor olunca Erzurum anlarım aklıma geldi ve durmadan devam etmeye karar verdim ve bir süre daha yükselince kornişe ulaştım. ilk defa bu kadar büyük bir kornişle bu denli yakın olmuştum. Çatı arasındaki kırlangıç gibi bakındım bir süre. Sonra, sola yan geçmeye başladım ve inceldiği bir yerden kafamın üzerindeki uzantıyı kazma ile yontmaya başladım, düşündüğümden daha yorucu oldu. Daha sonra kazmaları mümkün olduğunca ileri sallayıp kendimi yukarı çektim. O anki ruh haliyle biraz aşırı tepki vermiş olmalıyım ki beni duyan yüce düştüğümü falan sanmış. Birde rüzgar çıkınca birkaç dakika iletişimi kaybettik. Sonra anlaşınca yüceye ip atmamı ister misin? dedim ve yolla dedi. Hemen bir sekizli düğüm ve hms karabina ayarlayıp, ağırlık olsun diye üzerimdeki sikkeleri de ucuna takıp aşağı yolladım. Kar kazığı ve tek kazmadan hızlı emniyetini aldım ve yücede yanıma geldi. Sonra aşağıda ahmetle semihin rotayı bitirdiğini gördük ve yanlarına gittik. Koşullardan dolayı ip açmasak da malzemesiz gidilmemeli. çok ip boylu kış rotalarına güzel bir giriş olur.

Tarih: 30.03.2018
Rota: Etik ol
Ekip: İsmail Ağdaş, Yücehan Kutlu, Ahmet Server Çetinel
Hava durumu: Açık güneşli

Diamonddan sonra 2. Rota olarak scoch rotasını düşündük ancak hem rota süresi hemde tavandaki devasa korniş fikrimizi değiştirdi. Semihin ayağında bir incilme olunca, Ahmetle birlikte Etik ol rotasına yöneldik. Biraz rotaya bakındıktan sonra ilk istasyonu alıp ahmeti lider gönderdik. Ahmet tırmanırken bizde bakınıp goygoy yapıyorduk ama biryandan da dökülen buz parçalarından kaçınıyorduk. Ahmet yukarıdaki baba istasyona varınca artçı olarak bizi aldı birazda burada goygoy yaptıktan sonra babadan ip inişi yaptık ve dönüşe geçtik. Rota mix tırmanışa giriş niteliğinde. Top rope açma imkanı da veriyor, bu şekilde çeşitli eğitimler ve antrenmanlar için ideal.