01/06/2016 Büyük Demirkazık Hodgkin-Peck Kulvarı/Aladağlar – İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak

Tarih:  2016-06-01

Ekip:  İsmail Ağdaş, Umutcan Şafak

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota:  BDK Hodgkin-Peck Kulvarı

Kullanılan Ekipmanlar:  2 cift teknk kazma, 2 tam otomatik krampon, 2×50 m yarim ip, 1 cift kisilik bivak torbasi, kisisel emniyet malzemeleri, 4-5 sikke, 2 buz vidasi ve birakma perlonlari

Hava Durumu:  –

Süre:  –

Detay

14.00 te sokullupinardan yuruyuse basladik. Narpuz 1i gectikten sonra sola saparak sonsuz carsaga yan gectik. Sonrasinda dik yukselerek saat 18.00 gibi bivak yerine ulastik. Gece hava oldukca sicakti rahat bir uyku cektik ancak sert kar bulamayacagimizi da anladik. Hafif olmak icin bivak yerinde temel malzemeleri alip kullanmayacaklarimizi biraktik. Saat 4.15 gibi ciktik ve biraz ilerleyip 15 dk sonra kulvara ulastik. Kulvarda bilege kadar batan bir kar vardi. Uzun sure batonla yukseldik. Yanimiza su almadik. Surekli su tasimaktansa susadigimizda kar eritip sivi almayi tercih ettik. Aslinda kulvarda kenarda kosede su akintisi bulacagimizi dusunduk ama bulamadik. Catala kadar bu sekilde devam ettik. Cataldan sag kulvari takip ettik ve yukseldikce daralan ve diklesen kulvarda kar sertlesmeye basladi ve kazma kramponu takma vakti gelmisti. 2-3 metrelik buz etabini gectikten sonra yukselmeye devam ettik ve amfitiyatroya kadar kazma krampon dort ayak devam ettik. Egim 0-50 derece arasi degisiyordu. V centigi hedef alip yukseldik ancak V centige gelmeden amfitiyatro olarak adlandirilan yerden saga donduk ve ince buz tabakalarini tirmandik. Kaya bu noktada cok curuk. Buz ince ve altindan su akiyor. Oldukca guvensiz ancak emniyet imkani da yeterli degil. Ayrica yavas oldugumuzu da dusundugumuzden gunes alan yuzeylerdeki kar durumunu degerlendirip hem vakit kazanmak hem de gerek gormedigimizden ip acmadik. Sirta saat 10.00 gibi ulastik. Rota bu noktada bitti sandik ancak zirveye kadar gunes yemis oldukca guensiz bir karda yan gecis yapip yukselmemiz gerekti. Burada cok dikkat edilmesi gerekiyor. Yamacta yumasak Karin altinda buz tabakasi vardi. Krampon takmayip topukla 1-2 metre metre inmek direkt dususe sebep olur. Inilmesi gereken yerde geri geri inmek gerekiyor. Bati zirvesine ve zirve sirtina baglanmak icin kulvarimsi bir yerden yukselmeye basladik. Ancak kar cok yumusamisti her adimda tabaka kirilmasi ve ufak kar akintilari gozlemledik. Sagdaki kayalara yaklasip kayalarin dibinden dikkatlice yukseldik ve bati zirvesine baglandik. Asil zirveye ince sirt hattindan ve kornislerin sagindan gecerek saat 12.00 gibi ulastik. 1 saat su ve yemek molasindan sonra inise gectik. Daha once klasik rotadan inis yaptigimiz icin istasyonlari bulmakta sikinti yasamadik ve 5 ip boyu inip dogu gecidine ulastik. Ordan kizilcarsak ve narpuz 2ye bagladik. Narpuz 2nin daralan yerinde buzulumsu altindan dere akan bir hat vardi. Mumkun oldugunca kayadan gitmeye calistik ancak bir noktadan sonra yaklasik 2 metre kalinligindaki Kara inmemiz gerekti. kar bekledigimizden saglamdi. zira altindan dere akan bir Kar hic guven vermiyordu. Kaymamak icin krampon giyerek kar ustunde devam ettik. Bir noktadan sonra kar koprusu yolumuzu kesti. Hemen altinda akan suyu gorebiliyorduk. Ben bot kazma emniyeti alip umutcani karsiya gecirdikten sonra karsidaki Karin saglamligini teyit ettik ve umutcan da bana belden emniyet alip yanina aldi. Yine kardan devam edip vadiyi bitirdik. Yine sonsuz carsagin altina geldik ve yukarda almamiz gereken malzemelerimiz vardi. Tekrar sonsuz carsagi tirmandik ve bivak yerimize saat 22.00 gibi ulastik. Bir gece daha bivakladiktan sonra ertesi sabah agir agir indik. Sokullupinara giden yollardan en sagdakindeki kaya bantlarindan inmemek, en sagdaki yola da yukselmemek icin ortadaki belli belirsiz patikayi takip ettik ancak onumuzu 5-6 metrelik bir kaya blogu kesti. Geri donmeye usedigimizden bir perlon birakip inis yaptik ve sokullupinara ulasip cileli faaliyetimizi bitirdik.

Notlar;
– Haziran basi ideal faaliyet zamani olarak gorulebilir ancak bu yil az kar yagmis ve havalarda da sicak gittigi icin kar durumu kulvar boyunca kotuydu. – Bivak yeri oldukca ideal bir kamp yeri ancak klasikten inilecekse sonsuz carsagin alti daha iyi olabilir.
– Biz hafif olmak icin kamp yerinde bir kac bisey biraktik ancak geri donup onlari almak zorunda kaldik. Bu da bize bir geceye mal oldu. Gerek yoktu.
– Klasikten donuste narpuz 2deki kar durumu kotu surprizler yapabilirdi. Kar daha az olsa bizi tasimayacakti ve dereye dusme tehlikesi artacakti veya sudan gitmek zorunda kalacaktik.
– Biz oldukca kondisyonsuz gittigimizi farkettik. Rota uzun bir kulvar ve hafife alinmamasi gerekiyor.
– Rotanin gps kayitlari ozellikle amfitiyatroyu bulmakta bize cok yardimci oldu. Hic yanilmadan kulvari bitirdik.
– Biz ip acmadik ancak gerek inis icin gerekse daha farkli kosullar icin kesinlikle ip tasimak gerekir.