01/07/2011 Kaletepe Kuzey Yüzü/Aladağlar – Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Ekip: Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Kaletepe Kuzey Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: 2 Yarım ip, 6-7 sikke, 8 ekspres, 5-6 endless, 6 kilitli karabin, 2 HMS, kişisel emniyet ve iniş malzemeleri, iniş perlonu, 2 çekiç, 2 nutkey, 8-9 takoz, 5 friend

Hava Durumu: Faaliyet boyunca açık

Süre: 4 Saat

Tırmanış Raporu:

21.00da İstanbuldan hareket edip, 9.30 Çamardı arabasıyla Çukurbağa vardık. Güneye gidecek iki kişiyle beraber, Salim Abinin yeni aldığı Renault Torosla, konforlu bir yolculukla 12.00de Sarımehmetlere vardık. Kamp atıp, malzemeyi hazırladıktan sonra, 12.30da Kaletepeye doğru yürüyüşe başladık. 13.30da rotanın altına gelip, hazırlanıp, 14.00te tırmanışa başladık.

1. ip boyu

Yüzeyin hemen hemen ortasına denk gelen, soldan sağa doğru yatık bir rampa şeklinde devam eden, sağda geniş otlu, ortasında bir ağaç olan sette biten ilk ip boyu için yatık rampaya direkt çıkan çatlak hattından tırmanışa başladık. Bir sikke ve takozdan istasyonu kurduk. Dik, sağlam çatlak hattında, 20 metre kadar, IV- IV+ etabı tırmandık. Ara emniyet olarak bir sikke ve bir takoz kullanıldı. Yatık rampada sağa doğru III-III+ lık etapta, ortasında ağaç olan yeşil bir sete kadar, 25 metre yan geçiş yaptık. Ara emniyet olarak bir kum saati, bir ağaç ve rotaya daha önceden çakılmış olan bir sikke kullanıldı. Geniş setin ortasındaki tek ağacın arkasında, daha önceden çakılmış bir sikkeden ve kendi çaktığım bir sikkeden istasyon kurduk.

2.ip boyu

İstasyonun 3 metre kadar sağından yukarı doğru kırıklı III+,IV- , 30 metrelik etabı çıktık. Ara emniyet olarak 1 friend, 1 takoz ve 1 kaya babası kullanıldı. Kırıklı etabın sonunda vardığımız, ince başlayıp genişleyen, otlu sette, sağa doğru 20 metre III derecelik yan geçiş yaptık. Ara emniyet olarak 1 ağaç, daha önceden çakılmış bir sikke kullanıldı. Setin genişleyen bölümünün tam ortasında 2 sikkeden istasyon kurduk.

3. ip boyu

İstasyonun hemen sağından başlayan yukarı doğru direkt çıkan 15 metrelik çatlak hattını (IV+) çıktık. Ara emniyet olarak 1 sikke ve 1 baba kullanıldı. Bu noktadan sonra iyice rahatlayan, III derecelik setlerle 35 metre sağa doğru devam eden etabı tırmandık. Ara emniyet olarak 1 takoz ve 1 baba kullanıldı. En sağda kalan ince bir sırt hattında, iki babadan istasyon kurup son ip boyunu bitirdik. Buradan yürüyerek geniş düz bir alana çıktık. Geniş alanda sağa doğru gidip, Kuzeybatı rotasının son etabına bağlandık. Buradan yukarı doğru çıkan kulvar sisteminde, setli bir yapıda (II derece) rahat bir çıkışla zirveye vardık. 4 saatlik tırmanış sonrasında, zirvenin doğusunda kalan Kaletepe-Cıngıllıbeşik arasındaki bele inip, güney tarafına Mangırcı Vadisine indik. Vadideki patikayı takip edip 20.00de kampa vardık. Pazar günü için planladığımız Cıngıllıbeşik tırmanışını iptal edip, Kazıklı Ali Vadisine gidip, birkaç spor rotaya girip, 15.00te kampa dönüp toplandık. 17.00de Salim Abi bizi alıp hızlıca Çamardı arabasına yetiştirdi. 20.00 otobüsüyle İstanbula doğru yola koyulduk.