19/06/2011 Karasay Kuzey/Aladağlar – Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Ekip: Volkan Çakır, Duygu Dilaver

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: Karasay Kuzey

Kullanılan Ekipmanlar: Kişisel iniş ve emniyet malzemeleri, çift teknik kazma, krampon, kask, yarım ip, 2 picket( kullandık ama gerekli değil), 4 kilitli, 2 HMS, 4 sikke (kullanılmadı) ve 4 buz vidası (kullanılmadı), 4 endless, iniş perlonu, yardımcı ipler.

Cumartesi: Parçalı bulutlu

Pazar: Sabah açık, öğleden sonra sağanak yağış (dolu)

Süre: 2 Saat 30 Dakika

Tırmanış Raporu:

İstanbuldan 22.00de yola çıkıp, 10.00da Niğdeye vardık. Bir buçuk saatlik kahvaltı ve alışveriş molasından sonra 13.00de Çukurbağa vardık. 13.30 gibi traktörle yola çıkıp, 14.30da Gelincik Kayalarından Karayalak Vadisi boyunca yürümeye başladık. 17.00de Oba yerine kampı attık. Eznevit Kuzey Kulvarına bir göz attık fakat şelaleler erimiş olduğundan rotaya girmekten vazgeçip hemen solundaki Karasay Kuzey Kulvarına baktık ve bu rotaya girmeye karar verdik. (Karasay kuzey yüzüne bakıldığında irili ufaklı ince kulvar sistemlerinden en sağdaki, daha geniş, girişi Karasay ile Eznevitin arasında kalan ve Eznevit-Karasay beline bağlanan kulvar). Kampa dönüp yemek yedik ve 22.00de yattık. 5.00te kalkıp, kahvaltı yaptıktan sonra 6.00da kamptan ayrıldık. 6.30da kramponları giyip rotaya girdik. 40 dereceyle başlayan geniş kar kulvarı, hafif sağlı bir şekilde ilerliyor ve eğimin 50 dereceye çıktığı yerde biraz daralıyor, rotanın ortasına yakın bir noktada kaya bandıyla kesiliyor. Kısa bir şelale içeren 2 metrelik etapta, hızlı emniyet (bot-kazma) kullanarak etabı tamamladık. Şelaleyi geçerken akan su nedeniyle birazcık ıslandık. 50 dereceyle devam eden kulvar, sonlara doğru tekrardan yatıklaşıp 40 dereceye kadar iniyor. Kulvar, 10 metrelik, 90 derecelik kornişle sonlanıyor. Sol taraftan çıkış yapılarak kornişten kaçmak mümkün. Tedbir amaçlı, 2-3 metrelik dik etap (kornişin soluna doğru kaydık) nedeniyle ip açmayı uygun gördük. Pickettan emniyet kurduk(yanımızda varken kullanalım dedik yoksa kazma ile kurulacak hızlı bir emniyet yeterli). 8.30da kulvarı bitirip, yarım saatlik bir yürüyüşle zirveye vardık. 10.00da klasikten inişe başlayıp, 12.00de kampa vardık. Bir şeyler atıştırıp dinlendikten sonra, kampı toplayıp, 15.00de inişe başladık. Kapıyı geçtikten hemen sonra hava patladı. Ciddi bir sağanak ve yer yer dolu yağışı altında tamamen ıslandık. Neyse ki traktöre yarım saatlik uzaklıktaydık. 16.30da traktöre binip, 17.30da Çukurbağa vardık. Otobüsteki diğer ekipleri bekleyip, 20.00de İstanbula doğru yola koyulduk.