02/09/2014 Büyük Demirkazık Kuzey Duvarı/Aladağlar – Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu

perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri

Süre:  –

Rapor

Kdk dönüşü rota altına bıraktığımız malzemeleri sabah saat 05:20 de sırtlanıp duvara doğru yöneliyoruz. Kamp alanından rota altına gelmemiz 50 dk sürüyor. Rotaya girebilmek için önce kalıcı kar alanının sağında kalan çürük etaplardan yükselip sonrasında ise buz sırtından ilerlemek gerekiyor. Alt ekibiniz varsa kramponla yükselmek daha rahat olacaktır.

1. İp boyunun altında buz sırtının düzleşip genişlediği yerde bir sikkeden emniyet alıp ip boylarına başlıyoruz. Kaya yer yer çürük. Vızır vızır kaya uçuyor, dikkat etmek gerek. Emniyet imkanı ise yeterli. Zaten 50-60 tane sabit sikke var. Neredeyse alpin spor rota gibi.

1.ip: V+,VI- 45m, Uğur
Başlarda kolay sonlara doğru iyice zorlaşan dihedral etabını çıkıyoruz. Sürüsüne bereket sabit sikke var 6-7 tane. Sette istasyon: 2 sabit sikke

2.ip: III,V 50m, Uğur
Biraz alçalarak sol sonra yukarı sonra tekrar sol yaparak üzerinde sabit sikkelerin bulunduğu çatlak etabına geliyoruz. Çatlağı tırmandıktan sonra sette istasyon: 2 sabit sikke

3.ip: III,III+ 50m, Uğur
Kolay etap kulvardan yükseliyoruz. Islak dihedralin başında istasyon: 2 yaylı takoz

4.ip: III,V 55m, Uğur
Islak dihedrale girmek yerine soldaki kolay yüzeyden yükseldik. Sonrasında bir sete varılıyor ve bir ıslak dihedral/çatlak etabı daha karşımıza çıkıyor. Bu etaba girmek yerine sağa doğru yükselip hafif yan geçtik. Ufak sette istasyon: 1 sabit sikke+artık sabit olan bir sikke daha (sökemedik)

5.ip: III,V 55m, Uğur
Sağa doğru yan geçişe devam. Artık yarım ay balkonun altındaki setin sağını hedefliyoruz. Sağa yan geçişi tamamladıktan sonra yukarı vurup sete çıkıyoruz. İstasyon: dev kum saati

6.ip: III 50m, Uğur
Sola yan geçiş. Artık kilit etap gözüküyor. Islak etaba girmeden önce istasyon: sabit sikke+yaylı takoz

7.ip: III,IV- 40m, Uğur
Sola yan geçişe devam. Kilit etap altında istasyon: 2 sabit sikke

8.ip: V+,VI- 60m, Umut
Çatlak etabı baya bariz zaten biraz yükselince sabit sikkeleri görüyorsunuz. Oradan dümdüz yardırıyorsunuz sonra. Etap bittikten sonra istasyon kurmak yerine yükselip sola yan geçtim. Yan geçiş için öncesinde biraz alçalmak gerekiyor. İp sürtünmesi had safhadaydı. Bu ip boyu ikiye bölünebilir. Ama uzatarak bir sonraki ip boyunda direk güzel çatlak denen etaba da
girilebilir. Size kalmış. Sette istasyon: 2 yaylı takoz

9.ip: V,V+ 50m, Umut
Kolay yüzeylerden direk yükselip sol tarafta kalan güzel çatlağa giriyoruz direk. Başında sabit sikke var. Etabın çürüklüğü tedirgin etse de güzel emniyet imkanı veriyor. Etap sonrası sağa geçip sette istasyon: sabit sikke+yaylı takoz

10.ip: III-,IV 55m, Umut
Sağa yan geçip ıslak dihedral etabını sağ yüzeyinden tırmanıyorum. sonrasında zaten zirve sırtına bağlanan kulvara giriyorum. Sette
istasyon: 2 yaylı takoz

11.ip: III,III+ 100m Umut – (running belay)
Kulvardan devam. Birkaç dik etabı geçtikten sonra uğuru yanıma alıyorum. Running belay yaptık ama pek önermem. Kaya yapısı çok çürük. Liderin taş düşürme ihitmali çok yüksek. Biz tırmanış iplerinden birini bu şekilde bu ip boyunda parçalıyoruz. İstasyon: sikke

12.ip: III, 60m, Umut
Sağda dik yüzeyde parlayan bir beyaz perlon görsem de oraya yönelmiyorum hafif sollu yükseliyorum. Zaten son kısımlara doğru krampon izleri de yol gösteriyor. İstasyon: 2 yaylı takoz

13. ip: III 30m, Umut
Kolay yüzeylerden devam. Zirve sırtında istasyon: baba Böylece rotayı 13 ip boyunda toplam 10 saatte bitirmiş oluyoruz. Zirve kuzeydoğu sırtını çıkmış olan ytüdak ekibiyle(rauf-yusuf) biraz oturduktan sonra klasik rota kampa dönüyorüz. Dönüş yolu 3 saat kadar sürüyor.