31/08/2014 Küçük Demirkazık Kuzey Yüzü(Kurtarma Rotası)/Aladağlar – Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu

Tarih: 31/08/2014

Ekip: Umut Şenliol, Uğur Kıroğlu

Yer/Bölge:

Rota: Küçük Demirkazık Kuzey Yüzü (Kurtarma Rotası)

Kullanılan Ekipmanlar: çift ip, takoz seti, yaylı takoz seti(7 adet),
6-7 sikke, 10ekspres, 6 kilitli, 2 HMS, 2×60 4×120 1×180 cm dyneema
perlonlar, kişisel emniyet malzemeleri

Süre:  –

Rapor

Dipsiz göl tarafından tekepınarına doğru inerken vadi tabanındaki
büyük bivak kayalarını geçtikten sonra solda kalan ilk kanyondan rotaya
girilmekte. Başlarda kolay yürüyüşle kdk kuzey çanağına çıkan bacanın
altına geliniyor. Buradan itibaren III/III+ lık etaplar tırmanarak
yükseliniyor. Bir yerden sola yan geçişe başlamak gerek. İşte biz tam burada yan
geçişi karıştırdık sanırım. Tam olarak doğru yan geçişi hala bilmemekle
birlikte biraz aşağıdan geçtiğimizi düşünüyoruz. Çünkü kilit ip boyunu
gördüğümüzde baya aşağıda kalmıştık. Rota geneli çok sağlam sadece ip
boylarından sonraki sırta çıkan serbest etaplar biraz çürük o da pek rahatsız
etmiyor. Emniyet imkanı ise gayet iyi. Kilit etap için fazladan yaylı takoz
götürülebilir.

1.ip: III,III+ 50m, Uğur
Sola giden rampadan ilerliyoruz. Rampa sonunda istasyon: 2 yaylı takoz

2.ip: III,IV- 40m, Uğur
Setli yapılardan yukarı yükselip sola giden rampanın başında istasyon: 2 yaylı takoz

3.ip: III,III+ 60m Uğur
Sola rampadan devam. Rampa sonundaki bacanın tepesinde istasyon: 1 baba+1 yaylı takoz

4.ip: IV 30m, Uğur
Sola yan geçiş ve slab su oluklarından yükselip kovukta istasyon: 2 takoz+1 yaylı takoz

5.ip: IV,IV+ 45m, Umut
Kovuğun üstündeki bacadan yükselip sola kolay yüzeyden ilerleyiş. Sette istasyon: 2 yaylı takoz

6.ip: III,III+ 60m, Umut
Kolay etaptan yükselip sola geçişe devam. Artık kilit etap gözüküyor. Ufak sette istasyon: 2 yaylı takoz

7.ip: III,III+ 50m, Umut
Kilit etap altına ilerleyiş. Zor etap altında istasyon: sikke+baba

8.ip: VI+,VII- 45m, Umut
Kilit etap! Orta çatlağa geçmek yerine direk sol çatlaktan yükselmeyi tercih ettik. 10 ekspresin 10unu da kullandım 30m lik etapta. Daha fazlasına da ihtiyacım oldu açıkçası. Fazladan yaylı takoz taşımak faydalı olabilir orta boylar özellikle. Etap bizce VI+ dan zor eğer sol çatlak izlenirse sonuna kadar. 2 kol mesafesi kadar uzanma hamlesi yaptım bi yerde. Başka şekilde de geçilebilir belki. Neyse temiz çıkmak nasip olmadı. 3-4 kere ipe oturdum dinlenmek için. En sağdaki bacanın içinde istasyon: 2sikke+takoz

9.ip: III+,IV- 70m, Umut
En sağdaki bacadan yükselip ipin bittiği yerde running belay (türkçesi?) yapmaya başlayıp güzel bir sette istasyon kurup uğuru yanıma almaya başlıyorum. İstasyon: 2 yaylı takoz

Sonrasında çarşaklı yapıdan yukarı yürüyüp sağdaki slap yapılardan zirve sırtına çıkıyoruz. Burada da zirvenin sağında kalan 2 kuleden sağdakinin sağını hedefliyoruz sırta çıkmak için. Sırttan zirveye vararak 8 saatte rotayı bitiriyoruz. İniş: kdk güneydoğu yüzünden alçalıp demirkazık beline oradan da dipsiz göle yöneliyoruz.