03/03/2023 Hasan Deneme/Hasan Dağı – İsmail Cem Yılmaz

21.20 alibeyköy otogarından kalkış

Perşembe

8.40 Aksaray otogara varış

Hasana yürümeye başlamak için otogardan helvadereye ulaşmam gerekiyor. Otogardaki çalışandan öğrendiğim kadarıyla helvadere otobüsleri efor avm nin ordan kalkıyormuş onun için çarşı otobüslerine binmeliymişim.

9.00 Otogardan çarşı otobüsü

Efor avm e giderken otobüsçü dayı istanbuldaki aksarayın, aksaraydan nasıl devşirildiğini anlatıyor. Fatih sultan mehmet istanbulu fethedince istanbulda da aksaray olsun demiş vsvs. Çarşı otobüsü 7 tl.

9.18 Efor avm de iniş

Helvadere otobüsünü kaçırmışım bir sonraki otobüs 12.30 da kalkacakmış o yüzden alternatif bir ulaşım yoluna yöneliyorum. Helvadere otobüs ücreti 25 tl, karbeyaza çıkarmak için ise 300 tl istedi. Otobüs durağının oradaki Hasandağı çayevinde otobüsçü servisçi dayılar ile görüşmem sonucu sağlık köye minibüs ile gidip otostop çekmem tavsiye ediliyor. Sağlık köy minibüsleri helvadere minibüslerinin karşısında kalan pazar alanından kalkıyor.

10.00 Sağlık köy minibüsüne biniş

Sağlık köye varınca bir şeyler atıştırmak için çevreye bakınıyorum. Girdiğim ilk mekan henüz çalışmaya başlamamış bu sebeple karnımı doyurmak için markete yöneliyorum.  Marketten sütlü ekmek ile açık otlu peynir alıyorum ve çay eşliğinde tüketiyorum. Karnımı doyurduktan sonra otostop çekmek üzere yola koyuluyorum. Köyleri bağlayan düz bir yol hattı boyunca yürümeye başladım. Bu yol hattı sağlık köyden başlayıp Karataş, Karaören, Karkın ve Helvadereyi birbirine bağlıyor.

11.20 Helvadereye otostop

Helvadereye giden araç bulunca atladım.

11.40 Helvadereye varış

Helvadereden Hasan

Hasandağı yolunu yürümeye başladım. Şansıma Karbeyaza giden bir araca denk geldim ve otostop ile karbeyaza kadar çıktım.

12.10 karbeyaza varış ve yürüyüş

Dağa yakın bir yere kamp atmak için yürümeye başladım. 3 tane köpekte benimle birlikte geliyordu. Yürüdüğüm yol batak kar ve çamurdan oluşuyordu. Birkaç sefer dizime kadar kara battığım oldu onun dışında genellikle derin bir kar söz konusu değildi. Gece hava soğuduğunda karın sertleşmesini umdum. 1 saat kadar yürüdükten sonra köpeklerin hal ve hareketlerinden rahatsız olup karbeyaz çevresinde insan var en azından diye oralara kamp atma kararı aldım ve geri döndüm.

14.00 karbeyaz yanına çadır kuruş ve yatış

Karbeyazdan Hasan

Hava oldukça sıcak ve karbeyaz çevresinde kar yok.

Biraz yorgundum zaten yapıcak birşey de yoktu bunu üzerine mata uzanıp üzerime tulumumu örttüm. Saat 17.00 civarı birden titreyek uyandım hava aniden değişmişti. Tulumuma girdim. Normalde hava epey rüzgarsız görünmesine rağmen 19.00 civarı birdenbire esmeye başladı. Tulumdan çadıra bakıyorum nerdeyse yan yatıcak. Poller ne kadar da esnek diye düşünüyorum. Saat 20.00 gibi kendimi iyi hissetmemeye başladım. Gece 3 de çadırdan çıkmayı planlıyordum o zamanki hissiyatıma göre zirve deneme kararı aldım.

Cuma

2.30 kalkış

Biraz çay içip çadırdan çıktım nasıl hissediyorum diye kendimi tartmak adına. Kendimden emin olamayınca çadıra döndüm ve biraz daha yatayım dedim. Uyandığımda saat 7.00 idi. Kendimi görece iyi hissediyordum ancak zirve denemek için geç kalmıştım acaba şansımı denesem mi diye aklımdan geçirdim. Yanımda getirdiğim yulafı pişirip yedim. Çadırdan çıkıp etrafa bakındım dün 3 tane olan köpek sayısı 15 e yaklaşmış beni rahat bırakmıyorlar. Çadıra dönüp saate bakıyorum saat 8 olmuş. Artık tamamen geç kalmış bulunmaktayım.

Sonrası dönüş vs.

hasan-sazan

Değerlendirme:

Hasana varış  pek bi dağ faaliyeti özelliği taşımıyor. Asfalt yoldan yürüyorsunuz. Karbeyaz otel tekrardan çalışmaya başladığı için yollar açık bu sebeple otostop imkanı var. Dönüşte Karbeyazın sahibi ile görüştüm köpeklerin zararsız olduklarını söyledi ayrıca kendisinden köpeklerin defalarca gelen gidenle zirve yapmış olduklarını öğrendim. Tedirgin olmaya gerek yok anlaşılan.