03/04/2010 Keşiştepe, Mantar Sote/Uludağ – Volkan Çakır, Duygu Dilaver, Hülya Erşah

Tarih: 03/04/2010

Ekip:Volkan Çakır, Duygu Dilaver, Hülya Erşah

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Keşiştepe – Mantar Sote

Kullanılan Ekipmanlar: 2 yarım ip, 3 picket, 4 buz vidası, 6 kilitli, 3 express, 4 sikke,bolca perlon bant. Herkes de bir çift teknik kazma, kask, krampon, emniyet ve iniş malzemeleri kullanıldı.

Hava Durumu: Açık ve Güneşli.

Süre: 3 Saat 15 Dakika

Rota Bilgisi: Keşiş Tepe’nin rotaları arasında en soldaki kulvar rotasıdır. Kulvarın solunda klasik çıkış olan kapı yer alır. Sağında ise geniş kar alanlı kayasız bir yamaç vardır. Rotaya girilen mevsime göre özellikle 2. ip boyunda ortaya çıkan kayalar yüzünden mix bir etaba dönebilir. Rotanın toplam uzunluğu 120 metre kadardır. 1. ve 2. ip boyunda ortalama eğim 60 derece kadar. Son ip boyunda ise 70 derece civarına çıkmakta hatta bitişe doğru korniş yüzünden 80 dereceyi bulmaktadır. Rota 12ye kadar güneş almamaktadır.

Tırmanış Raporu:

Güzel havayı yakaladığımız hafta sonu ne zamandır aklımızda olan Uludağ Mantar Sote rotası için cumartesi İstanbuldan yola çıktık. İş yüzünden ne yazık ki planladığımızdan geç kalarak 21 gibi yoldaydık. Yolda da biraz oyalanarak saat 2de oteller bölgesine vardık. Çadır atıp dinlenmeyi planlamıştık ancak geç saate kalınca arabada biraz kestirmeyi uygun gördük. 4te çıkmayı planlamıştık ancak çok da dinlenemeden 5i geçiyordu otellerden yürüyüşe başladık. Hülya’nın ayağındaki problemden dolayı biraz yavaş yükseldik. Saat 8de rotanın altına vardık. Hazırlanıp rotaya girmemiz 8.30 oldu.

1.ip boyu için 2 pickettan bir istasyon kurup yükselmeye başladım. 25 metre kadar çok sert karda hızla gözüme kestirdiğim alttan kayaların hafif belli olduğu bölgeye kadar geldim. Aşağıdan gördüğüm doğruymuş kayaların üzeri gayet kalın nefis cam buzla kaplıydı. Hemen buz vidasından ara emniyet atıp yükselmeye devam ettim. Cam buzda çok keyifli bir 15 metre daha yükselip 2 buz vidasından istasyonu kurdum. Önce Hülya’yı yanıma aldım. Arkasından Duygu malzemeyi toplayıp yanıma geldi.

2.ip boyunda eğim yine ortalama 60 derece kadardı. Kaya üstü bölümler cam buz ara kısımlar ise çok sert kardan oluşan zemin çok keyifli bir tırmanış imkânı veriyordu. İlk ara emniyeti kaya üstü cam buza bir buz vidasından attım. Rotanın biraz sağında kalmasına rağmen istasyon için gözüme kestirdiğim bir kaya babasına doğru yükseldim. Buz vidasının ardından 2 defa daha picket kullanarak ara emniyet attım. Kayalık bölgeye ulaştığımda babadan ve bir pickettan istasyonu kurdum. Yine önce Hülya’yı yanıma aldım. Arkasından Duygu malzemeyi toplayıp yanıma geldi.

3.ip boyu en dik olan bölümdü, ancak rotanın bitmesine de 30 metre kadar kalmıştı. Zemin kayalık alandan uzaklaştığı için artık yalnızca sert kardı. Biraz yükseldikten sonra pickettan ara emniyet attım. Kornişin el verdiği çıkış bayağı solda kaldığı için sola hafif yan geçişlerle yükselmeye devam ettim. Son 5 metrelik bölüm korniş sayesinde 80 derecelik eğimi vurmuştu. Ara emniyette bayağı aşağıda kaldı diye düşünerek, çıkışa yakın olduğu için güneşin de etkisiyle göreceli olarak bayağı yumuşamış zeminde rotayı bitirdim. Yukarıda açığa çıkmış kayaları kullanarak 3 sikkeden sağlam bir istasyon kurdum. İstasyonda beklemekten hayli sıkılmış olan Hülya ve Duygu da hızla  rotayı bitirip yanıma geldiler.

11.30-12 gibi rotayı bitirerek sabahtan beri ilk defa güneşe çıktık. Buzda donmuş kemiklerimizi güneşte ısıtarak uzun bir mola verdik. Daha sonra Keşiş Tepe’ye doğru yürüyerek zirveden güneşli günün ve manzaranın keyfini çıkardık. Sağdaki otellere yakın sırt hattını kullanarak inişi yaptık. Saat 15 gibi arabadaydık. 16 gibi açlığımızı bastırarak hareket ettik ve Bursada durmadan direkt Orhangazide kiloyla köfte götürüp, pazar kalabalığı içinde 21de İstanbula vardık.