18/04/2010 Eznevit Klasik/Aladağlar – Bilge Ar, Ozan Güven, Duygu Başoğlu, Burak Gürer(ZİRVEDAK), Alper Tan(ZİRVEDAK)

Tarih: 18/04/2010

Ekip: Bilge Ar, Ozan Güven, Duygu Başoğlu, Burak Gürer(ZİRVEDAK), Alper Tan(ZİRVEDAK)

Rota: Eznevit Klasik

Kullanılan Ekipmanlar: Kulüpten 2 telsiz alındı(çalışıyorlar), 1 kazma 1 kask(sorunsuz), 2 krampon(kullanılmadı).

Süre: 5 Saat

Bilge’yle Erciyes’te tanıştığımız:) (bkz. Aralık 2009 raporu) Zirvedak ekibiyle birlikte bir şeyler yapmak üzere haftalardır konuşuyorduk. Geçiş mevsimi demeden herkese uyan tarih diye birkaç hafta önceden belirlediğimiz 18-19 Nisan haftasonu hava durumu yağış gösterirken moraller biraz bozuldu ama maksat muhabbet dendi, gidildi. Bu zamana kadar bir yığın plan konuşuldu, sonunda en temizi, çığ vb. konusunda düşündüğümüz yerlerden en korunaklısı diye Eznevit Klasik yapmaya karar verildi. Ekip de Bilge, Burak, ben şeklinde başlayıp bir an 8 kişiye kadar çıktı, bu aşamada biz ayrı bir ekip olalım bu kadar kalabalık gitmeyelim dedik. Sonunda İTÜDAK’tan ben, Bilge ve Ozan, Zirvedak’tan Burak Gürer ve Alper Tan olduk ve onlar da bizimle Eznevit’e geldi. 17 Nisan Cumartesi Mehmet Şenol’un traktör yerine getirdiği araçla Sakartaş’a gidip Eznevit Yayla’ya yürüdük, varmaya yakın yağış başladı. 2-3 gün önce kar yağmıştı ve kar bazı yerlerde 2500-600 metreye kadar iniyordu, yayladaki kampımızdaysa kar yoktu, yerler fazlaca çamurluydu, yalakta su boldu. Gece 3:30’da parçalı bulutlu güzel havada yola çıktık. Kampın biraz yukarısında kar belirmeye başlıyordu, mümkün mertebe çarşak yerine kardan giderek yürüdük. Hiç batmadık, krampon da gerekmedi, kar durumu oldukça iyiydi. Grupta halsizlik ve baş ağrısı gibi ams belirtileri görünse de koşturmadan devam ettik ve 8.30’da Eznevit Zirveye vardık. Hava kapanmıştı, yarım saat kadar açılsın da fotoğraf çekelim diye bekledik. Sonra baş ağrılarının devamı nedeniyle Karasay’a devam etmeden dönüşe geçtik. İnişin 400 metre kadarını kazmayla kayarak yaptık. 10.30-11 gibi kamptaydık. Çadırı toplarken dolu başladı ve biraz hırpalanarak döndük, faaliyet güzel havada olabildiği ve bu haftasonu rahat dönebileceğimiz bir rotada olduğumuz için sevindik. Bilge’yle ikinci, Ozan’la dördüncü faaliyetim, ikisinin birlikte ilk faaliyetleriydi. Rota ve kamp yeri oldukça manzaralıydı, birlikte güneyi, Cıngıllıbeşik’te ilk kış çıkışı yapılan rotayı vb. inceleme fırsatımız oldu, geçiş mevsimi diye evde oturmak yerine güzel bir klasik rota yaptık. Birbirimizle neler yapabileceğimiz ve zamanımızı nasıl planlamamız gerektiği gibi konularda fikir edindiğimizi düşünüyorum, ayrıca Erciyes’ten sonra bu faaliyette Bilge’yle de birbirimize alışmış olduk. Zirvedak’tansa Alper gelişim grubunda ve rota ona oldukça uygundu, Burak’ı ise yaklaşık 3 yıldır Zirvedak mail listesinde olduğum için raporlarından ve Gaziantep şube başkanıyken attığı maillerden tanıyordum, tavrını olumlu, sorumluluk sahibi ve destekleyici buldum.