27/03/2010 Keşiştepe, Mantar Sote/Uludağ – Önder Bingöl, Ozan Onur, Alper Işın Duran

Tarih: 27/03/2010

Ekip: Önder Bingöl, Ozan Onur, Alper Işın Duran

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Uludağ

Rota: Keşiştepe – Mantar Sote

Kullanılan Ekipmanlar:

Süre: —

Tırmanış Raporu:

26 Mart Cuma, gece yarısı İstanbul’dan Bursa’ya doğru yola çıktık. Uludağ’a vardığımızda ikinci bölgedeki son otelin parkına arabayı bırakıp gerekli hazırlıkları yaptık, bu arada Gökay kendini kötü hissettiği için arabada kalacağını söyledi. Biz de Keşiştepe’ye doğru sert kar üzerinde yürümeye başladık. Çanağa yaklaşırken gün ağarmaya başlamıştı, güneş doğduktan biraz sonra da rotaya girdik. Rota başta emniyetsiz tırmanılabilecek gibi gözükse de, başlangıçta yer alan büyük çatlağın üstünde çift kazma ile istasyon kurup ip açtık. İlk olarak Alper lider gitti, ara emniyet atmaksızın yaklaşık 35m sonra kulvarın hafifçe daraldığı ve buz etabına dönüştüğü yerde 2 buz vidası ile istasyon kurup bizi yanına aldı. Sonraki 50m’lik buz ve sert kar etabını, ben bir buz vidası ve bir kaya babası ara emniyeti oluşturarak geçtim ve yine çift kazma ile istasyon kurdum. Artık sırta iyice yaklaşmıştık ve kalan 10m’lik son sert kar etabını da Ozan tırmanarak sırtın üstüne vardı ve kazma-ayak yöntemi ile emniyet alarak bizim de kulvardan çıkmamızı sağladı. Niyetimiz çanağa tekrar inip Vahşi Keşiş rotasına da girmekti ama sırtın üstündeki 3-5 metrelik negatif kornişler bu planı yalan etti. İyi madem diyip sabah yürürken gözümüze çarpan dik bir buz etabına girmeye karar verdik ama lider giden Ozan etabın gözüktüğü kadar kolay olmadığını söyleyince, saatin de artık geç olduğunu bahane bilip arabaya doğru yürümeye başladık. Şehre inince eski otogarın orda Tarihi Bursa Kebabını lüpletip, İstanbul’a döndük ve faaliyeti sonlandırdık.