03/07/2010 İtalyan Kulesi Doğu Yüzü/Aladağlar – Volkan Çakır, Furkan Dodurka

Faaliyet Sorumlusu:

Yer/Bölge: Aladağlar

Rota: İtalyan Kulesi Doğu Yüzü

Kullanılan Ekipmanlar: 1 çift yarım ip, 8 sikke, 1 set stoper, 5 friend, 8 kilitli, 2 HMS, 120 ve 180lik 6 endless, 8 express, çekiç, iniş için 5m perlon ve yardımcı ipler, kişisel iniş ve emniyet malzemeleri.

Hava Durumu: Açık.

Süre: —

Tırmanış Raporu:

Cumartesi günü Furkanla oba yerinde buluşuyoruz. Ben Kocasarp tırmanışından dönüyorum, Furkan ise İstanbul’dan geliyor. Dolayısıyla ben biraz yorgunum erkenden yemek yiyip dinlenmeye çekiliyoruz. Saat 4.30 gibi kalkıp 5 gibi çadırdan çıkıyoruz. Yarım saatlik yürüyüşle mevsimlik göle varıyoruz. Rota altında sert kar var. Mevsimlik gölün arkasındaki yüzde bariz sağdan sola giden çatlak hattına doğru sert karda biraz zorlanarak çıkıyoruz. Çatlağın altında hazırlanıp 6da rotaya giriyoruz. İlk 80 metre III derecelik bir kulvar şeklinde sağdan sola doğru uzanıyor. Free çıkış yapılıyor. Kulvarın bittiği yerde rahat bir sette 3 sikkeden istasyonu kuruyoruz. İlk 2 ip boyunu benim lider gitmeme karar veriyoruz.

1.İp boyu: Çatlak hattı boyunca hafif yükselerek traverse başlıyorum. Çok çürük ama rahat III+ derece gidiyor. Sikkeden ara emniyet atıyorum. Gözüme zor görünen hafif göbek yapmış bir etaba giriyorum. Biraz daha zor bir etap üstten gelen kaya bloğu yüzünden sıkışık, IV+ 6-7 metre kadar. Kaya soğuk oflaya puflaya geçiyorum. Bir sikkeden daha ara emniyet atıyorum. Rahat bir şekilde çatlak boyunca devam ediyorum. Rahat bir sette 3 sikkeden istasyonu kuruyorum. Furkanın yanıma gelmesini bekliyorum. Hızlı bir şekilde malzemeyi toplayıp geliyor. İp boyu 50 metre.

2. İp boyu: Yine çatlak hattı boyunca III+lık etaplarla bu sefer daha fazla yükselerek traverse devam ediyorum. 2 defa sikkeden ara emniyet atıyorum. Yine çok çürük. Sona doğru yükselen etap daha sert IV+ gibi 10 metre kadar. Bu etapta babadan ara emniyet atıyorum. 5 metre kadar sola traversle kulvarın yanına geliyorum. Böylece traversi bitirmiş oluyoruz. Solumda kar kulvarı önümde ise doğu yüzü uzanıyor. 2 sikke ve bir babadan yarı askı istasyonu kuruyorum. Furkan hızlıca yanıma geliyor. İp boyu 50 metre.

3. İp boyu: Lider malzemeyi alıp Furkan devam ediyor. Önce sağa sarı kuleye doğru yükseliyor IV-. Sonra yüzün ortasında gözümüze kestirdiğimiz bariz çatlağa sola doğru devam ediyor IV+ derece. 1 takoz ve 1 sikkeden ara emniyet atıyor. Çatlakta 3 sikkeden yarı askı istasyonu kuruyor. Hızlıca malzemeyi toplayıp yanına gidiyorum. İp boyu 50 metre.

4. İp boyu: Direkt çatlak boyunca sırta doğru yükseliyor. Tutamak ve basmaklar azalıyor, slab yüzeylerde ama sağlam yapıda çıkışa devam ediyor V derece. 2 takoz ve 1 sikkeden ara emniyet atıyor. Yukarıda yarı bacamsı bir kulvarın girişinde 3 sikkeden yarı askı istasyonu kuruyor. Hızlıca malzemeyi toplayıp yanına gidiyorum. İp boyu 50 metre.

5. İp boyu: Lider malzemeyi alıp ben devam ediyorum. Yarı bacamsı kulvardan yukarı doğru devam ediyorum III+ derece. Kulvar bitip sırt hattına bağlandığı yerde biraz daha sert 3-4 metrelik bir etap geçiyorum IV- derece. Zirveye bağlanan sırt hattına çıkıyorum III+ derece. Sırtın iyice yatıklaştığı yerde 3 sikkeden sette rahat bir istasyon kuruyorum. Furkan hızlıca yanıma geliyor. İp boyu 40 metre

Malzemeyi toplayıp free devam ediyoruz. Yatık kırıklı setli bir yapıdaki yüzde 40 metre kadar yükselerek zirveye varıyoruz III derece. Saat 12 olmuş hızlıca önce Sat Tepeyle aradaki bele iniyoruz. Akşamki otobüse yetişmek için acele ediyoruz. III derecelik kırıklı setli bir kulvar sistemiyle önce Sat Tepesi zirveye varıyoruz, 100 metre. Buradan sırt hattını izleyerek doğu geçidine doğru alçalıyoruz. Hızlıca doğu geçidinden inip neredeyse koşarak oba yerindeki kamp yerine saat 15te varıyoruz. Hızlıca toplanıp 16.30da Arpalıkta Salim Abiyi yakalıyoruz. Akşam otobüs ve ver elini İstanbul.