05/07/2010 C2 Güneybatı Yüzü-Güzeller Kuzeydoğu Kulvarı-Sırtı/Aladağlar – Umut Gökdeniz

Tarih: 05/07/2010

Ekip: Umut Gökdeniz

Faaliyet Sorumlusu:

Rota: C2 Güney Batı Yüzü, Güzeller Kuzeydoğu Kulvarı / Sırtı

Kullanılan Ekipmanlar: 1 Otomatik Krampon(Grivel) Arka vidası çıkıyordu tamir edildi Bivak (OR) – Zemini çok aşınmış su alıyor, Third tool,Kask, Krampon, 50mt İp(yarım), 4 Sikke,3 kilitli 1 hms ,perlon,emniyet kemeri,iniş aleti.

Süre: 2 Saat 30 Dakika

Tırmanış Raporu:

21.30’da otogarda başlayıp Niğde’ye varana dek uyuduğumdan dolayı rahat geçen bir otobüs yolculuğunun ardından 9.30 Çamardı arabasıyla köye doğru yola koyuldum. Sapakta Salim Abi beni karşıladı ve faaliyetten dönen Aykutları bekletmemek için hızla ormana doğru yola çıktık. Traktörden inip hazırlandıktan sonra 12.30 gibi yürüyüşe başladım. Kocadölekte Yücellerle karşılaşıp uzunca bir muhabbetin ardından tekrar yola koyuldum ve 16.00 civarı Güzeller Kuzey çanağına gelmeden korunaklı bir yerde bivaklamaya karar verdim. Akan suyun yukarlarda olması benimde çıkıp almaya üşenmemden dolayı kar eriterek su ihtiyaçımı karşıladım ve akşam yemeği sonrası erkenden uykuya çekildim. Sabah 4.30 civarı uyanıp yavaş yavaş hazırlanıp kahvaltı yaptıktan sonra 6 gibi yola koyuldum. 6.30da kulvarın sonundaydım. Hızlıca alçalıp C2nin batı duvarının altından devam edip ikinci bele yükseldim ve güney yüzünün yatık slap kayalarından yükselmeye başladım. Aşağıdan pek belli olmasada sırtı andıran kule sistemleri yüzü ikiye bölmekte. Soldaki yani batı duvarına yakın giden kulvar dik birkaç yer dışında sağlam ve III+,IV- zorluğunda ve direkt zirveye bağlanıyor. Sağdaki kulvar(kitaptaki tarifte anlatılan) ise daha yatık ve çürük birkaç yerde dikleşiyor ve III zorluğunda zirvenin doğusundaki sırta çıkıyor. Ben soldaki hattan yükselip 8.30da zirveye ulaştım. Uzunca bir süre oyalandıktan sonra iniş için bir rota kestirmeye çalıştım zira çıkarken geçtiğim birkaç yerden inmek uğraştırıcı olucaktı ve ip gerektirecekti. Zirvenin doğusuna doğru alçalıp çıkarken görmediğim sağdaki hattan 1 saatte rota tabanına vardım. Güzellere gitsem mi diye düşündüğüm fakat suyumun olmaması nedeniyle tekrar bele yükseldim ve kulvardan hızlıca alçalıp bivak yerine döndüm. Biraz dinlenip bir şeyler atıştırdıktan sonra güneşin etkisinden korunmak için Güzeller kuzeyin altından dolanıp batı çanağına doğru gezintiye çıktım. Çok çekiçi görünen devasa kaya bloklarında birkaç boulder probleminde 2 saat geçirdikten sonra başlayan sağnak ile bivağa döndüm. Akşam yemeği sonrası erkenden uykuya çekildim. Sabah 6.30da tekrar yola koyuldum. 7de Bele ulaştım. Fakat kulvar boyunca sorun çıkaran kramponu tamir etmek için biraz uğraşşam da başarılı olamayınca boşverip rotaya yöneldim. 50-60 mtlik etaptan sonra sonra doğu omzuna ulaştım. Kardan mümkün olduğunca kaçınarak basit bir iki tırmanış ve genellikle yürüyüşle 8.30da zirveye vardım. Yine uzunca bir zirve molasının ardından aynı rotadan inmeyi planlasam da krampondaki sorun nedeniyle klasiğe yöneldim.12 ye gelirken bivak yerine vardım başlayan sağnak nedeniyle saat 3e kadar bivaktan çıkamadım. Yağmur durulunca hızla toparlanıp Kocadöleğe doğru inişe başladım ve 5 civarı Yücellerin kampa vardım. Çaydı çekirdekti derken saatin geç olduğunu fark ettik ve uykuya çekildik. Sabah kahvaltı sonrası ağır ağır toplanıp inişe başladım ve 11 de Salim Abiye buluştum. Klasik kebap faslının ardından 19.30 arabasıyla İstanbula döndüm.