03/07/2014 Mangırcı Kuzey Duvarı “Fire Thru the Crux” ve “Mangırcı Classic” Rotaları/Aladağlar – Umut Şenliol, Volkan Çakır

Tarih: 03/07/2014

Ekip: Umut Şenliol, Volkan Çakır

Yer/Bölge: Sarımemedler / Aladağlar

Rota: “Mangırcı Classic”, “Fire Thru the Crux”

Kullanılan Ekipmanlar: Kisisel emniyet malzemeleri, 7x Cesitli sikke, Cesitli uzunlukta perlonlar, 1 set takoz, 1 set friend, 50m 2 Yarim ip, 2 cekic, 2 nutkey, 8kilitli, bivak, ilkyardım çantası

Süre:  –

Rapor

02.07.2014 Çarşamba
Amacımız sarımehmetlere erken saatte varıp direk rotaya girmekti. Ama metro turizmin dolmuş gibi çalışmasından dolayı ben 7:30 çamardı minibüsüne yetişemedim. O yüzden rotaya girmekten vazgeçip ilk gün yatmaya karar verdik. Malzemeleri rotanın altına götürüp bir süre rotaları kestikten sonra kampa geri dönüp sarımehmetlerin konforunun tadını çıkardık.

03.07.2014 Perşembe – Mangırcı Kuzey Duvarı “Fire Thru the Crux”
Gece 3 gibi uyanıp kahvaltı faslını uzun tuttuk biraz. 4:10 gibi kamptan ayrıldık gecenin verdiği serinlikte yardıraraktan 50 dk da dağın altına malzemeleri bıraktığımız boulder kayasının altına ulaştık. Çarşaktan yükselme hazırlanma ipe girme derken saat 5:40 oldu. İlk ip boyuna girdik.

1.ip: IV+, 40m, Umut
Belirgin sırt hattının başlangıcı olan girintinin sağ yüzeyinden tırmanmaya başladık. Yüzey kulvara dönüşüp büyükçe bir sette son buldu. Sette babaya dolanmış perlon var. İstasyon olarak kullanılabilir. Kaya yapısı çürük. Emniyet imkanı az.

2.ip: III+/IV, 130m, Running Belay
Setten sonra soldan devam eden sırt hattını takip ettik. Kulenin altına geldiğimizde ip sürtünmesi çok fazla olacağından istasyon kurduk. İstasyon: 1 takoz+1 sikke. Zaten bundan sonra gelen etap bize running belay için sert gelirmiş.

3.ip: IV/IV+, 50m, Volkan
Kulenin altından sağa geçip kilit etap olan çatlak hattına doğru yükseldik. Yer yer açık tutuşlarla denge hamleleri gerektiren etaplar var. Bu ip boyu dağın altından da gözüken kilit etabın altındaki beyaz yüzey. İstasyon: 2 baba

4.ip: VII-, 40m, Umut
Kilit ip boyu birbirini takip eden arada güzel dinlenmesi olan 2 çatlaktan oluşuyor. Bize göre alttaki daha sinir bozucu. Ayak zayıf, tutuşlar açık. Üstteki çatlak ise ortalarda çatallanıyor. Soldakini tercih ediyoruz. Hafif sola yükselip omzu ortadaki bloğa soktuktan sonra iş kolaylaşıyor. Etap sonundaki sabit sikkenin olduğu sette istasyon: 2 sikke Not: bütün büyük friend leri ilk çatlakta bitirmeyin. Büyük bir friend ikinci çatlakta zihin açar. Kafa rahatlar.( Ben hepsini ilkinde bitirdim)

5.ip: IV+, 50m, Volkan
Seti sağdan dolanıp tekrar sırt hattına bağlanıyoruz. Sırt hattı iyice inceliyor. Genişçe bir kılçık halini alıyor. İstasyon: 2 baba

6.ip: IV+/V+, 50m, Umut
5. ip boyunun sonunda karşımıza çıkan kuleyi tırmanmaya karar veriyoruz. Sırt üstündeki slab etaba direk girmek yerine slabın sol tarafından dolandıktan sonra sağ yüzeyde kalan slab etap tırmanılmalı. 5+ verilebilir. Kulenin tepesine 30m kadar kala güzel bir sette istasyon kuruyoruz. İstasyon: 1sikke+1friend

7.ip: V, 30m, Volkan
Kulenin sağına doğru kırıklı yüzeyde devam edip sağlam emniyet imkanı iyi bir yüzeyden kulenin sağına geçiyoruz ve slab yüzeyden devam ederek rotayı bitiriyoruz.

Toplam süre: 6saat

İnişi ise biraz karıştırıp 3 4 derece geri tırmanışlar yaparak vadiye inip kampa dönüyoruz.

04.07.2014 Cuma
Yatış.

05.07.2014 Cumartesi Mangırcı Kuzey Duvarı “Mangırcı Classic”

Mangırcı Classic rotası için ilk başta otlu setin sağı hedeflenmeli. Bunun için mağaranın sağındaki çürük yüzeylere girmek gerekiyor. Otlu sete çıktığınız zaman pek de fazla seçeneğiniz yok. Kabaca 3 tane V çentik gözüküyor. En tırmanılası 2.si zaten rotanın devamı da burası. Çıkış bacasını otlu sete çıktığınız an görebilirsiniz. Yalnız en sağdaki V çentikle karıştırmayın. O da baca benzeri bir yapı çünkü.

1.ip: IV+/V-, 35m, Volkan
Belirgin mağaranın sağından çatlak kulvar baca sistemlerini izleyerek sağlam bir ağacın bulunduğu ufak bir sete varıyoruz. Etaplar çok çürük. Çürüklükten dolayı babaları cepleri değil küçük tutamakları tutarak tırmanmak zorunda kalıyoruz. Derecesi de buradan geliyor. Lider tırmanırken çok dikkat etmeli. Neredeyse her kaya oynuyor bu ip boyunda. İstasyon: 1 ağaç

2.ip: V-/V, 50m, Volkan
Genişçe bir kulvarı izleyerek setli bir yapıdan nispeten daha sağlam bir kayada yükseliyoruz. İstasyon: 1sikke+1friend

3.ip: V-/V, 50m, Volkan
Aynı kulvar sisteminde devam ediyoruz. Kulvar gittikçe daralıyor. Sonlara doğru çürüklükten dolayı yüzeye geçip otlu sete varıyoruz. İstasyon: 2 baba

Otlu sete çıktığımızda dağın sağ tarafında kalan kayayı yarıp ayırmış şekilde gözüken geniş siyah bacayı hedef aldık. Biz burada tunç fındığın tırmanış org taki yazısında bahsettiği beton gibi bacaya girmek yerine otlu setin ortasından en üst noktasına serbest yükselip sonrasında kolay tırmanışla sağa yan geçtik. (III derece). Yüzeyin dikleştiği yerde tekrar ip açıyoruz.

4.ip: VI/VI+, 50m, Umut
Hafif çürük yüzeylerden yükseldikten sonra kilit etap olan dihehralin altına geçebilmek için enmiyet imkanı kıt olan slap bir yüzeyi sağa yan geçiyoruz. Ayaklar baya zayıf dikkat edilmeli ama kaya sağlam. Sonrasında tunç fındığın tırmanış.org daki kilit ip boyu dediği dihedral fotoğrafı karşımıza geliyor. Dihedrale giriş zorlasa da sonrasında biraz kolaylaşıp ip boyunun sonuna kadar o şekilde devam ediyor. Dihedralin girişi için 6+ ip boyunun geneli için 6 verilebilir. Ufak bir sette istasyon kuruyoruz. İstasyon: sikke+friend

5.ip: V, 50m, Umut
Dihedrali bitirip setin üstüne çıktığımızda artık çıkış bacasını görebiliyoruz. Ama önce sağa yan geçmemiz gerekli. Setin üstündeki ağaca emniyet atıp az biraz alçalıyorum. Alçalmakta fayda var aşağıdan geçiş daha rahat. Yan geçişi tamamladıktan sonra bacaya giriyorum ve bacanın üstündeki sette ip boyunu tamamlıyoruz. İstasyon: 2 friend

6.ip: III/IV, 40m, Umut
Setten hafif sağa devam edip sırt hattına çıkıyoruz. Rota sonu gözüküyor artık. Sırttan sola devam edip ip sürtünmesinin arttığı yerde istasyon kuruyorum. İstasyon: 2 friend

Sonrasında ipi toplayıp 30-40m kadar II-III derece tırmanışlarla serbest ilerliyoruz. 5 saatte rotayı tamamlamış oluyoruz böylece.

Değerlendrime:
Rotanın ilk 3 ip boyu çok çürük. Sanırım aladağlarda tırmandığım en çürük etaplardan. Televizyon büyüklüğündeki kayalar aşağı yuvarlanmak için tek dokunuşunuza bakıyor. Baştaki etapların zorluğu da buradan geliyor. Babaları tutmamak için küçük tutuşlardan kalkmanız gerekiyor bu da dereceyi artırıyor. Kilit ip boyu için ise sağlam denilebilir. Emniyet imkanı
da güzel. Denge hamleleri küçük tutuşlar. Kendi adıma konuşmak gerekirse çok da tavsiye edebileceğim bir rota değil. Mangırcıda, sarımehmetlerde rota kalmazsa gidip çıkın bence.