05/07/2014 Kaletepe Kuzey, Ortaburun Kuzeydoğu Yüzü/Aladağlar – Ahmet Uğur Dede, Yücehan Kutlu

Tarih: 05/07/2014

Rapor

05/07/2014

Kaletepe Kuzey yüzü

Saat 12 civarı Sarımehmetlere geldik. Hızlıca kampı kurup, 1 civarında kaletepe için yola koyulduk. Bir saatten biraz daha uzun süren yaklaşımdan sonra kaletepe kuzey yüzü rotasının altındaydık; ancak ufak bir rota hatası yapıp ilk ip boyunun başladığı yerin biraz daha soluna gidip III lük çimen etapları tırmanmaya başladık karşımıza çıkan kaya bloğunu spor ayakkabılarımızla geçemeyince firikşınlarımızı giyip ip açtık.

1. İp IV,IV+, 5 m Yücehan

Bu etabın ilersini göremiyorduk, 2 friend attıktan sonra bir baktım ki setteyim hatta geniş bir düzlükte buldum kendimi, bir babadan istasyon kurup dedeyi yanıma aldım. Düzlükte batıya doğru bir yan geçiş yapıp klasik kuzey yüzü rotasının ilk ip boyunun bittiği yere geldik. Burada sağa geçmeyip dik çıkmayı planlıyorduk.

2. ip V,V+ 55 m Dede

Doğum günüm sebebiyle yuce bana kaletepenin kilit ip boyunu hediye etti sağolsun. Kilidi kısa olan bi ipboyuydu , keyifliydi. Kilitte friend, ilerde Baba ve ağaçlardan ara emniyet. Baba-sikke istasyon. Zirveye yürüyüş .

06/07/2014

Ortaburun Kuzeydoğu yüzü

Sabah 4.30 da kalkıp 7 de rotanın altında olduk. III,III+ lık ilk kısmı serbest çıktık, 2 sikkeden istasyon kurup tırmanışa başladık

1. ip IV+,V 60 m Yücehan

Ölü ağacı hedefleyerek ilerledim kilit kısmı baca sayılabilir. 3 doğal emniyet, 3 friend kullandım. Geniş bir sete girince biraz ilerleyip 1 ağaç ve 1 babadan istasyon kurdum.

2. ip III,IV 50 m Dede

Yuce nin tırmandığı kilit ip boyundan sonra ipi toplayıp ipi açacağımiz yere kadar ilerledik. 7 8 metrelik kolay etabı tırmandıktan sonra büyük bir sete çıktım. Sağ tarafa hiç bakmadan soldan slap olan yükseldim. Yucenin alttan bağırmasıyla istasyon arayışına girdim . Sol çatlaktan ortadaki slap etaptaki babayı hedefleyip ufak bir yan geçişle askı istasyon.(sikke-baba) yüce alttan gelirken söylene söylene geldi (haklı) "lan sağda ne güzel yer varmış " diyerek. Haklı tabi. Askı istasyonda biraz kaynastıktan sonra 3.ipboyu.

3. ip III,IV+ 55 m Yücehan

Oldukça değişken zorluklara sahip bir ip boyuydu. 1-2 yer de yürüdüm dolayısıyla fazlaca ip sürtünmesi oldu. Yukarı doğru giden 2 çatlaktan soldakinden ilerledim. Emniyet malzemeleri; 2 friend, 1 takoz, 1 baba. Setimsi yerin en üst noktasındaki büyük kaya ve 1 friend kullanarak istasyon kurdum.

4. ip IV,IV+ 45 m Dede

Bu ipboyunun sonunda tırmanışın biteceğini tahmin etmiyorduk. Hat çok açıktı bu sefer adam gibi tirmanayım diyerek ip boyuna başladım. Herşey mükemmel giderken Ortaburun un KIŞ ÇIKIŞINI yapan arkadaşlardan kalma olduğunu düşündüğüm krampon izlerine rastladım. Heryerdeydiler. Gerekli lafları içimden söyleyerek yükseldim. Keyifli bi çatlak hattıydı. Ara emniyet olarak 3 4 friend 1 takoz 1 baba. Ip boyunun sonunda rota bitiyormuş. Sette istasyon 2 baba.

Genel olarak çok keyifli bi faaliyetti. Yaklaşımlar dışında. Tırmanırken dağ havası solumak ayrı şeymiş. Yaklaşımlar dışında.